Gå till innehåll

NLT 200 - AK på obekväm flop


Recommended Posts

Fi hade statsen 40/5. Hade missat hur fi spelade men såg nu i efterhand att att det var en praktfisk som köpt in sig för $50 och klonkat under de 12 händerna innan denna. yannbsn85 hade just badbetad mig så jag hoppades på att han skulle tror jag var tiltad och slå om min höjning preflop.

 

Det jag undrar över är floppen. Tänker jag fel om jag bara vill syna och ställa alla turnar där inte fjärde färgkortet kommer?

 

 

- hero sitting in seat 1 with $196.00 [Dealer]

- naskopride sitting in seat 2 with $210.72

- miskibabe sitting in seat 3 with $67.42

- kazatonov sitting in seat 4 with $22.00

- yannbsn85 sitting in seat 5 with $84.15

- Nymann sitting in seat 6 with $205.

naskopride posted the small blind - $1.00

miskibabe posted the big blind - $2.00

** Dealing card to hero: Ace of Spades, King of Hearts

kazatonov folded

yannbsn85 raised - $7.00

Nymann called - $7.00

hero raised - $36.00

naskopride folded

miskibabe folded

yannbsn85 folded

Nymann called - $36.00

 

** Dealing the flop: Queen of Clubs, Ace of Clubs, 6 of Clubs

Nymann bet - $82.00

hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Historiken och just att hand bet är så stor tycker jag talar för att vi leder här, om än marginellt.

Mot en vanlig FI som betar in i PFR får man vara nöjd om man möter KcQx här och i de flesta andra fall ligger man nog efter mot SC,AQ,set och coinflip mot många andra händer.

 

Mot mindre bet tycker jag syn kan vara ok, hans coldcall preflop kan ju betyda vad som helst så tar gärna lite mer info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som ett lämpligt läge att passa handen tycker jag.

 

Din motståndare verkar inte ha nåt emot att få in degen på floppen. Utav de händer han kan tänkas ha då så är det ju bara par+färgdrag du leder emot och det marginellt.

 

Om du har en pipa mot skallen och absolut måste vinna handen känns det mer rimligt att du ska lyckas om du synar flopp och ställer turn OM 4-färgen kommer på bordet :-)

 

Angående om han bettar mindre. Då slår jag definitivt om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In med degen.

 

Ser ofta att folk slår upp för mycket med AK, för dom inte spela floppen om dom missar.

Det är trots allt ett värdebet att slå om med AK, inte för att dra iväg ett pottbet för att undvika alla sämre händer att syna.

Gör man så hela tiden dock så tvingar man motståndarna till mycket grövre misstag på floppen då potten redan är massiv, tror detta är ett bra exempel på det senare.

 

Vad ska han ha egentligen, känns rätt svagt. In med pengarna direkt, vänta på en säker turn är idiotiskt med halva stacken inne.

 

Alla resonerar att han måste ha dittan och dattan. Sett otal gånger då folk trycker i detta läge med 22c och andra skithänder som innehåller en klöver.

Trycka går garanterat minst jämnt upp mot en sådan motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag tänker fel och det var därför jag la upp tråden. Om jag bestämmer mig för att spela handen så är jag antagligen rejält slagen eller så är fi uppe på ett färgdrag med eventuellt ett par. Jag vill inte folda och ställer jag så är jag ca 50% mot ett kombodrag. Dsv. kommer göra en EV vinst på halva prefloppotten dvs. $41. Synar jag för att ställa alla turnar där varken ett till färgkort kommer eller en till Q så blir jag utdragen 1/5 gång dvs. då förlorar jag var femte gång $120. Dock så kommer jag 4/5 gånger kunna ställa på turnen och vi antar att fi synar 100% av gångerna. Då kommer jag bli utdragen 1/5 gånger på rivern men vara bra 4/5 gånger.

 

Dvs.

1/5 förlust $120

3/5 vinst 200 tot 600

1/5 förlust 200

 

Summa +$280 på fem gånger. Per gång $56 dvs. bättre än att ställa på floppen då det bara hade genererats $41

 

Tror att det är fel i min uträkning men vet inte hur jag ska fixa det. Någon som har lust eller kan ge en hint om jag tänkt rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...