Gå till innehåll

Bör jag se mig om efter något annat?


frvib

Recommended Posts

Jag har nyss fyllt 18 år och har spelat nätpoker i drygt ett år – ja, jag vet att det inte är lagligt att spela som omyndig – med ganska god framgång fram tills runt årsskiftet. Efter att ha tagit ut alla pengarna har jag i omgångar satt in nya på olika klienter. Oftast börjar det bra: jag dubblar upp och ibland mer därtill, men det slutar alltid med att jag åker på någon tung bad beat, inte kan kontrollera mitt spel längre och i slutändan förlorar jag pengarna – innan jag sätter in nya på kontot igen.

 

Hittills har jag ”bara” förlorat runt 5 000 kronor i år på grund av mina dumma tilltag (förra året vann jag betydligt mer än så), men jag är ändå lite orolig eftersom jag numera känner en sådan likgiltighet inför pengarnas värde. När jag väl har börjat förlora kan jag bli av med allt på fem minuter. Mitt humör skiftar också mycket efter pokerframgångarna (eller avsaknaden av dem...). Men i grunden tycker jag att poker är ett väldigt roligt och intressant spel.

 

Jag anser mig själv inte vara direkt spelberoende, men jag kanske har anlag för det, så jag undrar därför vad ni tycker att jag ska göra av mitt pokerspelande. Kanske är jag helt enkelt inte lämpad för att spela poker om jag inte klarar av att ta en förlust? Det finns ju så mycket annat roligt att göra här i livet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"

Det finns ju så mycket annat roligt att göra här i livet också.

 

Exakt!

 

Håll ditt spelande på en hobbynivå som lite extra fickpengar.

 

Lägg din kraft på utbildning och framtid. Det förstår säkert du likaväl som jag att det är långsiktigt mer vinnande. Och det är så vi pokerspelare tänker, väl? ;-)

 

tips från coachen, ge dig bättre förutsättningar för din framtid genom att se dig om efter bra utbildning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen spelar du för högt. Det är mycket möjligt att du har tendeser till spelberoende, eller inte. Du MÅSTE spela på en nivå där en bad beat inte påverkar din BR märkbart, då du uppenbarligen inte gör det är det svårt att få en blick av hur du ligger till både spelmässigt och beroendemässigt eftersom en BB tydligen svider så mycket för dig på din nuvarande nivå....

 

MEN, det är bättre att sluta om du känner att du möjligtvis kan hamna i ett negativt beroende än att testa dig fram. Du kan inte förlora något du inte satsat och det finns bra mycket roligare saker än poker att göra på sin fritid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyss fyllt 18 år och har spelat nätpoker i drygt ett år – ja, jag vet att det inte är lagligt att spela som omyndig – med ganska god framgång fram tills runt årsskiftet. Efter att ha tagit ut alla pengarna har jag i omgångar satt in nya på olika klienter. Oftast börjar det bra: jag dubblar upp och ibland mer därtill, men det slutar alltid med att jag åker på någon tung bad beat, inte kan kontrollera mitt spel längre och i slutändan förlorar jag pengarna – innan jag sätter in nya på kontot igen.

 

Hittills har jag ”bara” förlorat runt 5 000 kronor i år på grund av mina dumma tilltag (förra året vann jag betydligt mer än så), men jag är ändå lite orolig eftersom jag numera känner en sådan likgiltighet inför pengarnas värde. När jag väl har börjat förlora kan jag bli av med allt på fem minuter. Mitt humör skiftar också mycket efter pokerframgångarna (eller avsaknaden av dem...). Men i grunden tycker jag att poker är ett väldigt roligt och intressant spel.

 

Jag anser mig själv inte vara direkt spelberoende, men jag kanske har anlag för det, så jag undrar därför vad ni tycker att jag ska göra av mitt pokerspelande. Kanske är jag helt enkelt inte lämpad för att spela poker om jag inte klarar av att ta en förlust? Det finns ju så mycket annat roligt att göra här i livet också.

 

Vare jag som skrev lr?

 

Beskrivningen passar rätt bra in på mig, men med lita andra summor.

Funderar på o ta ett break någon/några månader nu, pokern börjar ta för mkt av mitt liv, man mår exakt så som pokern går, har man torskat o d går dåligt, då mår man dåligt.

 

Jag funderar på o läsa en jävla massa pokerböcker och liknande och inte spela under en tid sen försöka skaffa mig moneymaganement! Det behöver jag verkligen, och tydligen du också =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Jag ska verkligen jobba på min pengahantering. I går fick jag passande nog hem en bad beat stress guy från Fulltilt som ju kan vara bra att avreagera sig på när det går dåligt. :-)

 

Lustigt nog har jag tjänat 700 dollar bara sedan jag startade den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vare jag som skrev lr?

 

Beskrivningen passar rätt bra in på mig, men med lita andra summor.

Funderar på o ta ett break någon/några månader nu, pokern börjar ta för mkt av mitt liv, man mår exakt så som pokern går, har man torskat o d går dåligt, då mår man dåligt.

 

Jag funderar på o läsa en jävla massa pokerböcker och liknande och inte spela under en tid sen försöka skaffa mig moneymaganement! Det behöver jag verkligen, och tydligen du också =)

 

Man kan undra om det var jag också som skrev. Otäckt likt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...