Gå till innehåll

NLT200 Flush non standard play


Recommended Posts

Fi 120$

Hero täcker

 

Inga speciella reads men bordsstämningen är lite loose-tricky

Mycket floating och steal min-raises.

 

 

8 handed

Hero posts BB $2

Hero is dealt QhTh

 

 

4 fold

Fi Raise 4$

2 fold

Hero call 2$

 

Flop 3h4h5h POT=9$

Hero Check

Fi bet 8$

Hero raise 16$

Fi call

 

Turn 8d POT=41$

Hero Check

Fi Check

 

River Ks

Hero Check

Fi bet $20

Hero raise $50

 

 

 

För flummigt spel? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl att du inte ger dig chansen att stacka honom om han har en synhand. Skulle nog välja att höja mer på floppen om du ska försöka sätta upp en trap på river såhär (så du iaf får in lite mer deg om det blir genomcheckat och så att du kan CRAI på river). Sen är väl chansen stor att han blir förvirrad och checkar bakom på river rätt stor om han har typ ett överpar som nu är lite halvrädd för kungen. Näe, för trixigt spelat för ditt eget bästa...

 

Btw om han är rätt tight PF är väl AhKx eller AxKh en rätt trolig hand som det är spelat på floppen, kanske inte så bra att dela ut gratiskort då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är för trött nu för att kunna och orka tänka optimalt, men en sak som jag anser självklar är att du borde beta på river själv från början. Nu gick det ju iofs bra när han betade istället, men många gåner chechar fi bakom då du har gjort honom fundersam på floppen.

 

Jag kommer kanske med fler tankar sen efter att jag sovit/ vilat lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa mer på floppen 3-4X hans bet. Var Anledningen att checka turn för att Checkraisa han igen eller för att representera bluffstealförsök på flop????

 

Om han sitter med Ahx,Khx så synar han förmodligen en bet ändå på turn. Så jag skulle betat turn och river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Donkar gör jag nog inte, bettar ut och checkfoldaren blank turn om FI bettar vettigt.

Edit: Jag menade självklart på flop i mitt tidigare inlägg. Har editerat det.

 

Donka betyder ju att man bettar in i preflopraisaren, menar såklart inte att man ska donka in hela stacken ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å vad jag hatar folk som spelar precis som hero i handen. Man blir ju tvungen att värdebetta rivern med nästan allt man kan ha och sedan kommer det flummiga omslaget. Nuförtiden har jag lärt mig att folda då men det tog ett par gånger innan jag fattade:-D

 

BTW. Tycker dock att du ska leda turnen samt rivern i syfte att stacka honom. Du kommer att få action av både färgdrag och set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa mer på floppen 3-4X hans bet. Var Anledningen att checka turn för att Checkraisa han igen eller för att representera bluffstealförsök på flop????

 

Om han sitter med Ahx,Khx så synar han förmodligen en bet ändå på turn. Så jag skulle betat turn och river.

 

Anledningen till att jag checkade turn efter CR på flop var för att representera ett misslyckat stealförsök på flop/ representera en draghand. (Det är ganska vanligt spel på denna site)

 

På turn hoppades jag att han ska betta om han har ett drag tex. Ifall han bettar på turn så höjer jag om han bettar lite och synar för att slowplaya om han bettar mycket.

 

På river känns det ganska sannolikt att han träffade kungen. Efter checken på turn känns det som han inte hade någon solid hand på turn, har svårt att se honom checka ett middle pocket bakom mig.

Därför vill jag ge honom en chance att bluffa samt även lägga in en flumraise och se om han vill betala. Han kan ju omöjligtvis sätta mig på färgen nästan.

 

 

Showdown

Fi Call

Fi shows Kd4s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns ju som rena turen att ditt spel kanske råkade vara det bästa i just precis detta läget, i alla andra lägen än där han inte är i stort sett död flopp för att sedan få högt tvåpar river är det ju rent korkat. Ditt spel ger han ingen chans att egentligen bluffa, ingen chans att få rejält med value om han säg floppade set/stege för att inte tala om att du mycket lätt kan vara slugen på turn/river om ett hjärter kommer (eller också döda handen totalt). Förstår inte vad du vill åstadkomma alls med checken på turn (eller ens check-raisen på flop).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är själv osäker på spelet och detta var bara ett impuls spel. Men för att försvara det kan jag säga att jag utgår från att Fi är i princip tom på flop, även efter han synat min CR.

 

Sätter honom på middle pocket pair, Höga kort, Ax med träff eller stegdrag ja i princip vad som helst.

 

Ända handen som jag får betalt av om jag bettar hårt hela vägen är i princip en floppad stege eller kanske ett set...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...