Gå till innehåll

Psykadeliska svampar


illerrre

Recommended Posts

LOL.

 

Läs på lite innan du tar svamparna i alla fall, och ha inte en nykter person me dig...

 

ska jag INTE? ha en nykter med mig? hurså?

 

ja, jag har läst för fullt i ett par dagar... Alla som jag har läst om har haft en person med sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur övriga mods missat den här tråden (helloooooo guys?), men nu gäller skärpning, särskilt från Jennez. Du får tycka vad du vill om illerrre privat, och vice versa, men den här tråden handlar om diskussioner kring psykedeliska svampar, ett ämne som mig veterligen inte är förbjudet här. Vänligen håll det till det oavsett eventuella moraliska värderingar eller förakt.

 

Sluttjafsat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur övriga mods missat den här tråden (helloooooo guys?), men nu gäller skärpning, särskilt från Jennez. Du får tycka vad du vill om illerrre privat, och vice versa, men den här tråden handlar om diskussioner kring psykedeliska svampar, ett ämne som mig veterligen inte är förbjudet här. Vänligen håll det till det oavsett eventuella moraliska värderingar eller förakt.

 

Sluttjafsat.

 

Jag protesterar å det bestämdaste mot detta. Man kan ha diskussioner kring droger men att tipsa om användandet av dylika anser jag vara helt galet på detta forum. Som jag skrev tidigare: på flashback kan de få tips, men här tycker jag verkligen inte att det passar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag protesterar å det bestämdaste mot detta. Man kan ha diskussioner kring droger men att tipsa om användandet av dylika anser jag vara helt galet på detta forum. Som jag skrev tidigare: på flashback kan de få tips, men här tycker jag verkligen inte att det passar sig.

 

Varför? För att det enligt svensk lag är olagligt? Hade topicen varit "Den nya whiskeysorten, var kan jag köpa den?" Så hade inte en jävel brytt sig. Hade jag sedan skrivit i tråden att jag tänkte supa mig redlös på den varje vecka så hade inte heller en jävel brytt sig fast det är betydligt farligare.

 

Men när man vill testa något nytt, en helt ny upplevelse, ja då jävlar brakar helvetet lös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez du kan inte på fulla allvar tro att inga pokerspelare här på forumet, eller i övrigt med för den delen,inte testar eller konstant använder sig av substanser som hjälper dom att hålla skärpan och tröttheten på avstånd.

 

Jag känner till ett flertal pokerspelare på den högre nivån som både snortar koks och käkar amfetamin eller andra droger,både vid pokerspel och vid sidan om.

 

Nu ska man väl inte uppmana folk att knarka ner sig,men svara på en fråga ställd i off topic ska man nog fortsätta tillåta oavsett ämne och även tycka och tänka som man vill med för delens skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag protesterar å det bestämdaste mot detta. Man kan ha diskussioner kring droger men att tipsa om användandet av dylika anser jag vara helt galet på detta forum. Som jag skrev tidigare: på flashback kan de få tips, men här tycker jag verkligen inte att det passar sig.

 

Måste säga att jag håller med Jennez här, ska inte skriva mer i denna tråd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez du kan inte på fulla allvar tro att inga pokerspelare här på forumet, eller i övrigt med för den delen,inte testar eller konstant använder sig av substanser som hjälper dom att hålla skärpan och tröttheten på avstånd.

 

Jag känner till ett flertal pokerspelare på den högre nivån som både snortar koks och käkar amfetamin eller andra droger,både vid pokerspel och vid sidan om.

 

Nu ska man väl inte uppmana folk att knarka ner sig,men svara på en fråga ställd i off topic ska man nog fortsätta tillåta oavsett ämne och även tycka och tänka som man vill med för delens skull.

 

 

Mm, sen får personer tycka vad dom vill. Jag tycker personligen det är idiotiskt att göra saker som är farligt eller ta substanser som är farligt. Att ta heroin är imho idiotiskt, att skära sig själv med en kniv är imho idiotiskt, att röka är imho idiotiskt. Men jag bryr mig inte om folk gör det, låt dem sköta sig själv.

 

Att dricka alkohol lite då och då, som är ganska riskfritt, eller ta svamp någon gång om året, som också är ganska riskfritt tycker jag inte är idiotiskt. Och ser ingen mening med varför det skulle vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart använder folk droger, även pokerspelare, och hör och häpna – även jag har gjort det. Men för den sakens skull tycker jag inte att det bör diskuteras här och definitivt bör man inte tipsa 18-åringar om hur man använder droger.

 

För det är bättre jag gör det själv och verkligen hamnar i den där snödrivan?

 

Det är ju betydligt bättre att förklarr och hjälpa en själ som är nyfiken att testa än att bara skita i. Och sen får folk gärna förklara varför jag inte borde ta om de nu känner för det och vill tillföra något i ämnet.

 

Att säga du bör inte ta för du är inte mogen för det är ganska idiotiskt då lite text på en datorskärm inte säger ett skit om vem jag är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det är bättre jag gör det själv och verkligen hamnar i den där snödrivan?

 

Det är ju betydligt bättre att förklarr och hjälpa en själ som är nyfiken att testa än att bara skita i. Och sen får folk gärna förklara varför jag inte borde ta om de nu känner för det och vill tillföra något i ämnet.

 

Som jag sa, jag uttryckte mig onödigt hårt och naturligtvis vill jag inte att du ska hamna i någon snödriva, jag ville bara få dig att tänka efter. Jag tycker inte att du ska ta svampar men jag kan inte hindra dig. Jag tycker bara inte att pokerforum.nu skall bidra till att du (kanske) hamnar i den där snödrivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur övriga mods missat den här tråden (helloooooo guys?), men nu gäller skärpning, särskilt från Jennez. Du får tycka vad du vill om illerrre privat, och vice versa, men den här tråden handlar om diskussioner kring psykedeliska svampar, ett ämne som mig veterligen inte är förbjudet här. Vänligen håll det till det oavsett eventuella moraliska värderingar eller förakt.

 

Sluttjafsat.

 

Vart drar ni gränsen då?

 

Är det lungt att jag startar ett tråd där jag undrar om vart jag kan hitta de billigaste horor i gbg?

 

Eller "min tjej är gravid, vart ska jag slå henne så att hon ska få missfall?"

 

"Jag tänder på tjejer under 12 år, bästa sätter att ha sex med de?"

 

Är bara lite nyfiken om man får diskutera vad som helst bara för att man postar i OT?

 

Det ser ju inte bra ut att man på Europas största pokerforum diskuterar och ger tips på hur man ska ta en mildare sort av LSD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diskutera tycker jag absolut man kan göra här,upplysa med men kanske inte uppmuntra till att ta droger.Har själv haft grava missbrukarproblem men blev tvångsomhändertagen i början av 80 talet och har varit mer eller mindre drogfri sen dess (mest mer);-)

 

Man kan ju inte stänga ner hela internet för att folk kan lära sig punda eller bygga bomber eller vad fan som helst som finns online,bättre då ta diskutionen och eventuellt försöka upplysa om vad som kan hända,men men det är bara vad jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför? För att det enligt svensk lag är olagligt? Hade topicen varit "Den nya whiskeysorten, var kan jag köpa den?" Så hade inte en jävel brytt sig. Hade jag sedan skrivit i tråden att jag tänkte supa mig redlös på den varje vecka så hade inte heller en jävel brytt sig fast det är betydligt farligare.

 

Men när man vill testa något nytt, en helt ny upplevelse, ja då jävlar brakar helvetet lös.

 

Men vafan tänker du med? Är stor skillnad på lagligt/olagligt, och även om jag tycker att Jennez kan vara riktigt jobbig ibland instämmer jag med honom helt angående denna fråga. Snack om olagliga droger passar sig verkligen inte här enligt mig iaf, men det är förstås upp till moderatorerna hur långt dom vill låta detta gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju inte stänga ner hela internet för att folk kan lära sig punda eller bygga bomber eller vad fan som helst som finns online,bättre då ta diskutionen och eventuellt försöka upplysa om vad som kan hända,men men det är bara vad jag tycker.

 

Det enda jag säger är att detta inte är ett lämpligt forum. Men Kenans inlägg var ju ganska belysande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez, jag håller med dig i sak, och min privata åsikt om det är... tja, den skiljer sig ganska kraftigt från illerrres. Dock är diskussionen faktiskt tillåten här, oavsett vad du och jag tycker.

 

Hur som helst tror jag att vi i ledningen behöver ta en intern diskussion om svamp och droger snarast, för att komma fram till en policy - en sådan saknas bevisligen - och jag ska initiera en sådan direkt. Vänligen undvik ovidkommande kommentarer i den här tråden tills dess, okej? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart drar ni gränsen då?

 

Är det lungt att jag startar ett tråd där jag undrar om vart jag kan hitta de billigaste horor i gbg?

 

Eller "min tjej är gravid, vart ska jag slå henne så att hon ska få missfall?"

 

"Jag tänder på tjejer under 12 år, bästa sätter att ha sex med de?"

 

Är bara lite nyfiken om man får diskutera vad som helst bara för att man postar i OT?

 

Det ser ju inte bra ut att man på Europas största pokerforum diskuterar och ger tips på hur man ska ta en mildare sort av LSD.

 

Men alkohol hade sett hur bra ut som helst? Det som är så sjukt, det är lagen som är sjuk och folks alla jävla tankar.

 

Att ha sex med en 12 åring ÄR sjukt av uppenbara själ.

 

Hur sjukt är det att ta svamp? I amsterdam är det frukost i sverige är det dödsstraff, för här har alla blivit hjärntvättade att det är skitfarligt.

 

Min pappa har många gånger när jag var lite yngre än nu berättat för mig om hur han rökte marijauna i danmark. Samtidigt så har jag hört från media och andra personer som hört det från media hur jävla farligt cannabis är. Vet att jag läste någon gång att om man rökte hasch så tror man att man kan flyga och hoppar ner från balkongen och bryter nacken, I mean.. come on.. Jag tänkte aldrig heller på att fråga min pappa hur han kunde göra något så farligt som att röka marijauna när han var yngre. Sen började jag läsa om det och insåg att det inte alls var farligt. Testade och tyckte inte det var något speciellt ens. En härlig känsla, men inte alls som jag förväntat mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez, jag håller med dig i sak, och min privata åsikt om det är... tja, den skiljer sig ganska kraftigt från illerrres. Dock är diskussionen faktiskt tillåten här, oavsett vad du och jag tycker.

 

Hur som helst tror jag att vi i ledningen behöver ta en intern diskussion om svamp och droger snarast, för att komma fram till en policy - en sådan saknas bevisligen - och jag ska initiera en sådan direkt. Vänligen undvik ovidkommande kommentarer i den här tråden tills dess, okej? :)

 

Ja skit i frågorna då, får väl vänta på svar från sega flashback... Kan ju diskutera svensk lag i tråden istället, ändå bara sådant som diskuterats här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alkohol hade sett hur bra ut som helst? Det som är så sjukt, det är lagen som är sjuk och folks alla jävla tankar.

 

I Sverige är alkohol laglig, tycker du inte om det så gör nåt åt saken. Demokrati, du vet.

 

Att ha sex med en 12 åring ÄR sjukt av uppenbara själ.

 

Finns länder där sex med mindreåriga är lagligt. Läste nyliget att det var något land i Europa som ville tillåta porrfilmer med tjejer som är 15 år. Det tycker jag är sjukt, men de tycker att det är helt ok. Samma som du tycker att det är helt ok att svarta ner Europas största pokerforum genom att snacka om LSD här, medans jag tycker att det är helt sjukt. Jag tycker INTE att det är sjukt att du vill snacka om svamp, det är helt ok, men inte här.

Hur sjukt är det att ta svamp? I amsterdam är det frukost i sverige är det dödsstraff, för här har alla blivit hjärntvättade att det är skitfarligt.

 

Men du kan inte tänka så. Flytta till Amsterdan i så fall. Det är ju majoriteten av Sveriges befolkning som valt hur det ska vara här. Det är bara o anpassa dig eller så får du bli politiker och ändra lagen helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Sverige är alkohol laglig, tycker du inte om det så gör nåt åt saken. Demokrati, du vet.

 

 

 

Finns länder där sex med mindreåriga är lagligt. Läste nyliget att det var något land i Europa som ville tillåta porrfilmer med tjejer som är 15 år. Det tycker jag är sjukt, men de tycker att det är helt ok. Samma som du tycker att det är helt ok att svarta ner Europas största pokerforum genom att snacka om LSD här, medans jag tycker att det är helt sjukt. Jag tycker INTE att det är sjukt att du vill snacka om svamp, det är helt ok, men inte här.

 

 

Men du kan inte tänka så. Flytta till Amsterdan i så fall. Det är ju majoriteten av Sveriges befolkning som valt hur det ska vara här. Det är bara o anpassa dig eller så får du bli politiker och ändra lagen helt enkelt.

 

 

Problemet är ju lögnerna. Ska man leva i en jävla fantasivärld med massa lögner. Jag hatar det. Ljugas om allt ska det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu har det gått inflation i off-topic-posterna. Jag stänger tråden, vill illerrre ha en ny tråd får han starta en sådan och så håller vi övriga poster utanför den. Det gäller samtliga (mig med).

 

Detta gäller:

1. Som reglerna ser ut i dag är ämnet tillåtet.

2. Metasnack i trådar är inte tillåtet.

3. Som svar på Jennez fråga är det inte tillåtet att proklamera sitt motstånd mot ämnet. "Inte alls" är inte ett svar på "hur tar jag bäst droger?" Däremot står det alla fritt att ta det över PM eller att starta andra trådar om lämpligheten i att (ungdomar) tar droger.

 

Vänligen respektera det tills ev. ändrade policies.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...