Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Ok, min kommentar var riktad till arnona, som inte verkar förstå varför man skulle kunna syna här, men efter att ha ansträngt mig och försökt förstå hans text lite bättre (vilket inte är det lättaste) så inser jag att han nog inte menade det jag trodde att han menade...(?)

Iaf, vi har oftast inte implicita odds för att syna för att träffa set. Vi måste i stort sett stacka fi varje gång vi träffar, och det kommer vi troligen inte att göra. Dels för att fis HD är för bred (om fi bara höjer med t.ex. KK+ så blir det rimligare att anta att man stackar honom typ jätteofta), och dels för att vi är oop (det är svårare att extrahera värde ur starka händer oop). Det räcker liksom inte att bara titta på stackstorlekarna det finns fler faktorer. En annan faktor är t.ex. att om vi täcker fi nära bubblan så är våra implicita sämre eftersom fi kommer att kräva en starkare hand för att stacka av. Detta gäller också om fi täcker oss, men bara så pass lite att han blir kraftigt cripplad om han stackar av mot oss. Om en jättekortis är vid bordet och det är nära bubblan så är det också sämre implicita odds eftersom fi kommer att vara mer konservativ.

Ska vi syna här så gör vi det för att vi tror att vi får en showdown jätteofta.

Då är jag med. Tack.

Både Ängeln och arnorna har blivit varnade.

Å i mitt fall va det nog befogat.

Postad

arnona har iofs skrivit några av de sämsta inläggen jag sett sen jag blev medlem här MEN i den här tråden tycker jag inte han har särskilt fel (förutom att språket är lite roligt).