Gå till innehåll

Bossebo THE MASTERPLAN


Bossebo

Recommended Posts

Jag tror banne mig att jag nöjer mig för idag. Jag har grönt ljus och sitta ifrån regeringen, men jag tror jag måste sova lite.

 

Körde en session med NL50, 8 bord. Fick lite minitilt ibland, men inga större grejor. Tyvär så synade jag bort nästan ett helt inköp med AQ, där fi hade synat en stor höjning preflop A7 och där han träffade A och 7, så där försvann det massor av pengar.

Men som vanligt lyckades jag iallfall hitta plusset, dock väldigt marginelt (+$22,93.) Men totalt sett över dagen så är det ju ändå ok med över +$100 .

 

Nuvarande rulle: 1249,93

 

Bara 5 inköp kvar av NL50, sen har jag en pokerforum godkänd rulle för NL50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 120
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

3 sessioner idag är avklarade och det såg länge ut att bli min första minusdag sen jag bankade in de söta små 25 dollarna på pokerkontot för 12 dagar sedan. Men tyvärr OTUREN, du räckte inte till för att knäcka mig idag heller!!!!:evil:

 

Efter första sessionen var jag nere 50 dollar cirkus, hade kunnat vara mer eftersom 2 hela stackar försvann på NL50. Mina pengar gick in i mitten som klar favorit båda gångerna, men men jag fick smaka river båda gångerna. Första gången höjer jag pre med AA och blir återhöjd och jag ställer direkt och det blir call... river levererar ett K och motståndarens KK blir ju så att säga en halvt otrevlig förening av bittra människor ifrån södern i USA (the clan liksom ;)

Otur nr 2 blir när jag synat en mindre höjning preflop med 10 9 och flopp kommer KQJ... killen bettar ut, och jag går all in (vet att han inte sitter på A10) Rivern kastar helt vulgärt upp en dam till på bordet, vilket gör Fi's 2 par med KQ till en kåk... Men fi hade absolut inte tur, det förklarade han för hela bordet.

 

Nästa session körde jag bara NL100, och tappade rejält i början, men tog mig sen tillbaka upp till bara 30 dollar back för dagen. Lär ju blivit en del rakeback för den sessionen med bara nl100 bord.

 

Sista sessionen så blir det ett Nl100 bord och sen resterande Nl50... tappar lite i början och sen åker pengarna åt rätt håll.... Jag är hela tiden väldigt nära att ta mig tillbaka till plus, men precis när jag närmar mig breakeven för dagen så förlorar jag några potter... Tillslut ligger jag nära och då får jag in ett par dollar på en fin pott då fi synar med färg drag och bluffallinar på river och helt plötsligt så ligger jag 10 dollar plus för dagen och då stänger jag av..

Jag stänger av dels för det är skönt psykiskt att sluta på plus och dels för om 4 timmar ifrån just nu skall jag sitta på ett tåg till stockholm med hela dagen ägnad åt en arbetsgrupp jag precis har gått med i (medarbetarskap)

Misstänker att min kropp iallafall vill ha 3 timmar sömn, vilket den kommer få nu....

 

OCH SEN HOPPAS JAG ATT X2000 HAR FUNGERANDE TRÅDLÖST INTERNET SOM FUNKAR HELA VÄGEN TILL STHLM:mrgreen:

 

Nuvarande rulle: $1259

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt noll sekunders sömn blev det inatt, verkar ju lovande inför en hel dags möte. Men givetvis så hittar jag X2000 grinden!! :) Smidigt som attan att koppla upp sig (kostar 89 för 2 timmar) Helt grymt stabilt oxå... Inte många bord igång, fick mixa upp Nl20, Nl50, Nl100 för att hitta 4 bra bord.

Trots att jag borde försöka sova så blir det hyffsat plus för sessionen på +$62

 

Har mer tid att spela, får se om jag gör det eller slappar... man har ju alltid hemresan oxå :mrgreen:

 

Så trots den skyhöga raken (sj internet) så går det plussa...

 

nuvarande rulle: $1321

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter påväg hem nu på tåget till jönköping. Jag lyckades hålla mig vaken hela dagen och mötet var mycket bra. Kaffe räddade nog hela dagen. Denna dryck är inget jag dricker annars, utan plockas bara fram när jag inte fått sova på mycket lång tid och jag måste vara vaken. (brukar handla om typ varannat år)

 

Istället för att sova på tåget hem, så kunde jag lika gärna spela lite till och sen kunna skippa spelandet ikväll och istället umgås med familjen och komma i säng riktigt tidigt. Hittade åter igen plusset och slutar denna session upp $38, vilket ger ett totalt pluss idag på $98 (tack SJ :)

 

Nuvarande rulle: $1357

 

Nu vill jag verkligen få igång pokeroffice att funka på noiq poker. Det sägs att det funkar, men vad skall jag göra för att få igång skiten????:cry: Nån som har något tips? När jag drar igång pokeroffice så börjar options rutan precis över chaten att fällas in och ut hela tiden. Det funkar ett tag att samla in data, men sen slutar den helt plötsligt och även om jag uppdaterar så kommer ingen info in i programet. hjälp mig!

 

Kom på en bra grej jag glömt... jag sitter på nästan 30K fpp nu, och när jag kommer till 43,5 K så får jag ut en bonus på 390 dollar :) Om jag kunde spela ordentligt i 2 veckor till så borde jag vara nära sen och ett riktigt välkommet tillskott i kassan.

 

Det roliga är att ju större rullen blir desto mer försiktig blir jag. Detta är ju pengar man jobbat sig till och inget man skottat ihop på en kväll.

 

Aight, nu får det räcka för idag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AAAAAAARRRRRGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

 

Hur jävla smart är det att sätta sig och spela poker när man inte sovit på över 40 timmar?????????????? Det skulle ju räcka för dagen.... Jag börjar tilta rejält och släpper på alla hämningar och spelar megalöst... vinner en del, men förlorar mer... håller på sådär och tappar och tappar... sen köper jag in på ett alldeles för högt bord och ställer preflop med AK, imot en bully, som synar... då skriker jag inombord VAD I HELVETE HÅLLER JAG PÅ MED!!

Givetvis sätter jag kåken på river och vinner tillbaka allt jag förlorat och en 100 dollar till....

Om jag så ens känner den svagaste tendens av tilt så cashar jag ut allt på en gång nu... Jag får bevisa att jag inte vill förstöra min rulle nu...

 

Bankrulle för närvarande: $1465

 

nu SKALL jag sova.... fan va jag skäms

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kände jag för första gången på riktigt länge att det inte var kul att spela. Det har gått riktigt trögt de 2 senaste dagarna med resultat som gått upp och ner. Det har kännts som man står still. Jag har haft extrem otur och blivit utdragen i stora lass. Pocketparen som varit favoriter preflop har fått stryk osv... har spelat nästan utelslutande Nl50... börjar fundera om det har tightats till sig ordentligt på den nivån, eller om bara korten inte har gått min väg nu alls.. Det är 3 stora nyckelpotter när jag suttit med mycket pengar på bordet som har räddat resultatet ordentligt... Hade dessa skitit sig oxå, så hade min bankrulle varit riktigt trasig nu.

 

Knappt jag tror det är sant men jag är faktiskt upp sen förra gången jag skrev här.

 

Nuvarande rulle: $1552

 

Det vore skönt om det kunde ta ett skutt upp nu igen, som det gjort tidigare dagar. Imorgon (fredag) så kommer ju dock rakebacken... Jag tippar på att det blir ca 100 dollar... Kollade med supporten idag, och med idag torsdag inte medräknat var det ca 90 dollar tillbaka... men jag spelade en hel del idag, både natten och under dagen... Om min beräkning stämmer så har jag gjort 8000-9000 FPP denna veckan... vilket inte är dåligt. Jag är ju fortfarande på första steget. Men det lär blir ett högt skutt upp när det blir månadsskifte :)

10K fpp kvar nu för att få ut bonusen på nästan 400 dollar... Tror inte jag har orken, tiden att spela lika mycket denna veckan som kommer som förra. Men jag börjar se nu att bonusen inte är för jäkla långt bort.

Sen är det ju faktiskt rakerace som pågår nu oxå och där lär det bli iallfall 125 dollar i extra bonus :)

 

Nu gäller det bara att orka spela NL50 och få resultatet att gå åt rätt håll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halleluja!!!!!!

 

Den trevliga bonusrutan dök upp när jag startade igång klienten nu. Mao har rakebacken betalats ut. Jag skyndar mig snabbt till transaction sidan och ser att veckans rakeback ligger på $170!!! :) NICE!

Då kan inte det stämma med den infon jag fick tidigare om att jag rakeat 90 dollar fram till onsdagen. För jag lär knappast dragit in nästan lika mycket på en dag. jaja.. skitsamma, en jäkligt bra rakeback och en redig åsnespark rätt in i rullen som nu ligger på:

$1722

 

Hinner nog knappt spela något idag och imorgon eftersom jag befinner mig på borta plan med familj hos tjejens syster och hans kille... men lite fest kan det nog bli ikväll:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mycket lyckad session, tack vare sista handen jag spelade...

Började lungt och försiktigt med NL 50 och höll mig jämt, varken upp eller ner. Sen gjorde jag några helt hjärndöda syningar hela vägen till river med bara pocketpairs som givetvis inte var värda ett skit... Det var riktigt snor tight spel på Nl50.

Så jag tänkte det var dax o slänga upp 4 bord Nl100 istället. Körde på och började hitta plusset direkt... efter en stund hade jag tagit tillbaka det jag förlorade på Nl50 och gick lite pluss till, för att sen gå tillbaka till pluss minus noll.

 

Sen kommer då "the hand" som jag spelar lite ovanligt för att var mig, men jag var inte så rädd för brädan, den såg rätt säker ut.

 

Jag plockar upp KK och höjer 6xBB, får 2 syn... Helt jävla underbart nog så kommer det ett K till på floppen och jag gör något jag inte brukar göra... Första killen betar nämligen 1! dollar i en pott på nästan 20 dollar och en raise hade varit min vanliga modell där.. men icke sa nicke, jag bara synar dollarn... Vilket är jättebra för näste person höjer då till 6 dollar och sen blir det syn syn. På turn sen brakar det loss ordentligt med en bet på 32 dollar som det blir 2 syn på och på river ställer jag och får en syn. Gick faktiskt in fullt på detta bordet (100 dollar) och när handen var över så gick jag direkt ifrån bordet med 293 dollar! :)

 

Så sessionen slutar alltså +198!

Rullen ligger nu på $1920

 

Nu är ju priomålet att jobba in bonusen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAAAAAAAA!!!

 

2K!!!

 

Nu har jag äntligen nått till 2 K, närmare bestämt 2024 dolllar. Hade det som ett litet delmål. Alltså upp 102 dollar idag (änsålänge)

Det har tagit mig 17 dagar att gå ifrån $25 till $2024 med spel på Nl4-Nl200

 

Ville bara nå 2k, så jag kunde stänga av sen och jag låg precis under 2000 och så plockar jag upp AQ suited och höjer 4xbb (NL50) En mega stack höjer mig cirkus 10 bb till... Jag synar och får till min stora glädje se 2 QQ på floppen. Fi betar ut 7 dollar, jag raisar till 14. Han höjer mig direkt till 21 och då ställer jag.... efter lite tänkande lägger han sig. Kanske skulle jag bara synat på flopp och slowspelat för att få in ännu mer eftersom han antagligen satt på Högt par. Men det låg 2 spader på brädan så jag ville inte chansa att åka på någon snöplig utdragning.

 

Om man nu skall sätta upp något mer mål, så borde det logiskt vara att nå 3 K inom rimlig tid. Jag kommer om en vecka ca har klarat min bonus på 395 dollar + att jag får rakeback på fredagen. Sen kommer ju även som jag nämt tidigare de dära extra 125 dollarna för rakeracet... Dessa pengar ihop bör vara minst 650 dollar (iofs kommer nog de 125 en vecka senare.)

Så det är ju inga jätte summor som måste spelas in.... Men men... så tungt jag blivit utdragen sista tiden så är det ju ingen omöjlighet att man tappar lika mycket :)

Så den 4-5 Maj nånstans kan jag ju sätta upp som mål för att nå 3K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va grymt att följa denna resa!

Önskar att man vågade ge sig på dom där lite högre borden! Har straxt över 300 kvar på cdpoker och jag kommer behöva ta ut allt nu i slutet av månaden! Skulle juh va grymt att gå in och knipa några inköp på NL50 och NL100! ;)

 

Jag har ju sagt till dig HELA tiden!!! Sätt igång och spela lite Ipoker nu igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista sessionen för dagen/kvällen/natten.

 

Körde 6 bord mixat med Nl20/nl50/nl100 shorthanded/fullring :)

Borde spela betydligt mer inatt igentligen, för nu finns det ju bra bord där ute på internet ;) Men jag är för mätt just nu... Plussar lite igen och vill inte tappa det, så jag stänger av nu. +$78 för denna korta session och +$182 dollar totalt idag.

 

Rullen ligger nu på $2102

 

När jag kommer hem imorgon så blir det till att försöka få hjälp med att få datorn fixad på något sätt så Pokeroffice funkar som det skall. Vill ha lite stats på spelet och möjlighet att lägga ut HH här i dagboken.

 

Nu har jag kommit dit jag vill, jag börjar bli lite rädd om pengarna. Jag kan inte se framför mig hur jag skulle kunna skotta bort pengarna när jag jobbat hårt för dom varje dag. Men detta är ju oxå ett problem. Man blir lite väl snål och stänger ner sessionerna lite väl tidigt bara för man hittat ett litet pluss, som kanske skulle kunna blivit ett mycket större. Vet inte om jag gör rätt eller tänker rätt, men tiden får väl avgöra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi körde ett homegame idag, så internetgrinden blev inte så massive som jag trodde. Det blev en sit & go som jag vann och när vi körde lite cashgame efter så slutade jag på mest + av oss som spelade... så det var roligt att det kan funka live oxå... även om vi spelade om småpengar.

Online idag så har det blivit 3 väldigt korta sessioner som alla slutat på pluss.

totalt upp $137 (enbart Nl50)

 

Nuvarande rulle: $2239

 

Jag borde igentligen sätta mig och spela mer nu, men jag är för trött. Jag är ensam hemma till söndag om en vecka, så jag kommer nog få tid för spelande ändå :)

Man får lite dåligt samvete att man inte spelat mer under helgen som verkligen är tiden man skall spela om man tänker på motståndet, men jaa.. det är ju viktigt att inte tappa den sociala biten för några extra BB ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEN KAN NÅN SLUTA ATT DRIVA MED MIG???? Så här lätt skall det inte vara att vinna på poker... snälla nån, dra en slägga rätt in i huvudet på mig så jag vaknar och hamnar i den grå vardagen med supertunga badbeats och tandagnissel... Kört 2 korta sessioner idag och är upp $180 dollar... har spelat max en timme totalt, ge o ta (det dära med tidsuppfattning har jag ingen bra koll på när jag spelar poker, enligt min sambo:mrgreen:

 

kan det starta bättre än så här:

 

Första handen på ett av borden i den andra sessionen.

 

jag plockar upp 77 och synar en liten raise..

 

Bordet kommer 447 (!!!!!!!)

 

Jaha, det här kommer jag aldrig få betalt för, även om jag sitter sist o snacka... första killen lägger in 1 och en halv blind och nästa spelare GÅR ALL IN med fullt inköp! HAIJE FIVEE!! 8-)

Han sitter på en 4a och blir ju givetvis knullad av min kåk...

 

Resten av sessionen så träffar jag precis allt, helt sinnessjukt... det enda svåra jag åker på är att jag höjer preflop 3 dollar med JJ, en syn och floppen kommer med ett A... jag bettar ut 6 dollar och blir höjd all in... jag instant foldar.... Detta var det värsta jag råkade ut för!!!!!!! under hela sessionen!!! ??? Några mindre händer jag fick lägga efter lagt in några slantar, men absolut inget stort som gick fel.

Folk bluffar rätt in i mig när jag sitter på bra hand osv..

 

Då mitt herrskap och damer... Detta kan ju bara betyda en sak!

 

DJ badbeat och hans dansband "800 utdragningar " står i gränden bakom diskoteket och väntar med med lijen och påkar och skall ge mig skit i flera veckor framöver!! Det måste ju vara så?

 

Eller kan det vara så att jag spelar hyffsat rätt och tar mig ur svåra situationer innan dom blir jobbiga.. eller helt enkelt, jag sätter mig inte i dom allså... Men efter en sån här session kan man inte dra några slutsatser eftersom allt gick min väg....

 

Nuvarande rulle: $2419

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHAHAH..... nu kan man ju undra om slumpgeneratorn läste mitt dryga inlägg om att det var dax för badbeats. För det satte igång direkt. Igentligen skulle jag ju stängt av vid första och bara nickat och hånsmilat imot datorn och skrikit några otydliga ord. Men nej... Jag skulle ju spela...

 

Det blev som jag brukar göra... när jag tappar så byter jag nivå, ibland neråt, ibland uppåt..

 

jag tror jag hann tappa 3 fulla inköp på NL50, innan jag bytte till Nl100... Jag byter för att få "nystartskänslan"

pang sa det så var 2 inköp borta där oxå... Det är PRECIS det här som kan få en o undra hur det ligger till med "slumpen" igentligen. Om man tänker att slumpen just är slumpen, så borde ju badbeats och happybets* blandas... Men varför är det så då att det kan komma 10 badbeats på rad där man leder stort fram till river. Varför går det inte bra uppblandat med dåligt... jaja... jag tänker inte gråta om nån rigg, så oroa er inte...

 

MEN IALLAFALL... När man tappat STORT, så kan man ju välja att lägga av för kvällen och tänka att det där tar jag igen på en vecka. Men så funkar inte jag, för jag ser det hela som att de bra korten kommer tillbaka och jag skall ta igen det hela innan jag sover, inte efter. Jag vet ju att jag kan spela och att oturen måste vända nångång. Så det var bara att köra på och hitta bra bord. Hittade 2 st NL200 bord oxå, som passade mig som handsken. Köpte inte in fullt på långa vägar eftersom inte rullen tilllåter det, men jag tog igen MYCKET av det jag tappade på NL200 borden. Efter att jag vann en mega pott tittade jag in i cashiern och fann att jag tagit igen hela tappet!! :) Då stängde jag snabbt ner borden och det underbara lungnet kom i kroppen.

Det var en riktigt spännande session, som för en gångs skull blev lite längre.

Lite roligt faktiskt att de sessioner där jag plussar direkt blir korta och de jag backar i blir långa.

 

Behövdes en längre session oxå för att fortsätta beta av FPP som är kvar innan bonusen. Jag insåg för några dagar sedan att jag hade tänkt fel och det var 2000 extra points som skulle intjänas... i detta nuet så är det ca 6500 points som skall brännas av.

 

Sista sessionen slutar då faktiskt med ett miniplus... +$10

Totalt upp idag $190

 

Nuvarande rulle: $2429

 

 

 

Ordförtydligande: *happybets = när man plockar in in de feta kulorna med de feta händerna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej då.... Jag skall vara så jävla alldaglig, så jag skall faktiskt visa upp ett minusresultat... Jag brukar inte hålla på med sån skit, men bäst o göra det annars så tror väl folk att man är dryg ;-)

 

Avslutade precis ett pass på över 3 timmar... Spelade lite innan idag oxå, så det har väl bränts av ett gäng händer idag.

 

Startade dagen med $2429 och avslutar den med $2387... mao ett svidande minus på helt ogreppbara 42 dollar!!!

Jo, jag vet vad ni tycker, jag borde casha ut medans jag har nåra ören kvar och vara glad för de pengarna jag lyckats vinna... jag är ju trots allt en fisk.

 

När man bara vinner och vinner så kommer en förlustdag nästan som en chock... Jag skall bara få in i mitt huvud att jag har tappat inte ens ett helt inköp och att det är ok... Alla har minusdagar.... jag har bara inte förstått det än.

 

Det finns dock en sak som får mig att inte tycka att min förlust är den värsta grejen i världshistorian.... vad kan det vara då? Joseru..

Under en av mina sessioner idag, så tappar jag ett halvt inköp imot en australiensare (tror jag det var)... Jag gnäller något om att det är tur att jag har haft flyt de senaste veckorna, annars skulle jag cashat ut direkt efter den förlusten... hur kunde han syna min jättehöjning med A8 och sätta kåken...

Då säger killen att han minsann har det värre, för han har nämligen spelat bort 250 000 dollar sen i januari. OJ!! Men så börjar jag tänka, herregud, vi sitter på ett NL100 bord... hur jävla kass är han igentligen... jag frågar rätt ut om han förlorat allt detta på Nl100.. han skrattar och säger givetvis inte... och sen kommer det, översatt till svenska givetvis:

 

""Jag förlorade de 250 000 DOLLARNA på SLOTMACHINES"" Slut citat

 

Grabbhalvan har spelat bort ca 1 750 000 Kronor på enarmade banditer liksom!!!!

Han la till att han även var broke... det kan nog ligga något i det NÄR MAN HAR SPELAT BORT 1 750 000 KRONOR PÅ ETT JÄVLA DATALOTTO!!

 

Jag förstår ju att det givetvis är ett sjukt EV++++++++++ att spela jackvegas maskiner, men kunde han inte gjort något roligare för dom pengarna....

 

jaja... så mina 42 dollar back idag känns inte så farligt ändå... Jag har säkert rakeat in det tillsammans med bonusen (som jag bara har 3,1 K poäng kvar att cleara)

 

Om man skall se till spelet idag, så har det varit en osinande ström av utdragningar... AA har jag förlorat STORT(typ hela stackar) med 3 gånger tex... Mina set har blivit krossade av stegar, färger.. den dära 000000,000001 outaren har gått in för fi varenda gång...

 

Imorgon tar vi nya tag, och då är det faktiskt riktig pokerkväll, för jag har tagit ledigt ifrån jobbet för att grinda lite med en polare... Så jag antar att det kommer bli GRYMT många timmar spel imorgon kväll...

 

men nu måste jag faan sova....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny dag nya förutsättningar...

 

Nu vill jag att alla tittar hit och tillsammans skall vi förstå hur dåligt FI mår när han gör vad han gör i denna handen..

 

Jag plockar upp AA höjer 6xBB, och får 2 syn.

 

Floppen kommer 334, jag lägger ca 2/3 pottbet. Första killen foldar (han är frisk) och sista killen raisar mig till dubbla mitt bet ungefär. Jag instant ställer och får syn... Det måste tillläggas att killen kunde ha släppt där.. jag hade inte retat honom och dragit kalsongerna över huvudet på honom. Han hade massor av marker kvar (jag satt på ett fullt nl100 inköp)

 

De 2 sista korten kommer på bordet och jag ser till min glädje att pengarna kommer min väg... Hrm, vad hade han då? han måste ju haft JJ QQ KK eller något... för 3an visste jag att han inte satt på... och knappast 4an..

Jag kollar last hand på historyn och får se vad han hade.:

 

J 10 OFF !!!!!!!!!

 

Men... va??? jaja... tack för den...

 

Den halvtimmes långa sessionen slutar +$187 och jag är tillbaka igen med råge på pluss sidan.

 

Nuvarande rulle:$2565

FPP kvar till bonus på $395: 2767

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...