Gå till innehåll

Hur ska 1 år med tjejen firas?


Jeppann

Recommended Posts

Förslag på hur man kan planera dagen/kvällen? Det är nu på lördag det gäller, och det enda jag egentligen bestämt är att ta med henne till någon dyr restaurant (stavning?). Vad har ni mer för förslag som man kan hitta på?

 

Det handlar alltså om en lördag. Nu på lördag för att vara mer noggrann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Restaurant (du stavade rätt :D) är ju aldrig fel. Välj gärna ut en mysig med små bord för två, så ni kommer nära varandra i en romantisk hörna.

 

Och gör inte som jag gjorde på vår ettårsdag (edit: Och då menar jag inte Jeppanns och min årsdag), glöm inte plånboken. Det blev sjukt jobbigt...

 

Vidare sen till nån lugn krog där ni kan dela en flaska rött eller två (afrodisiak :D). När ni sätter er vid ett bord (utan att ha talat med någon i personalen) så kommer en servitör genast fram med en förvald flaska vin och en present från dig (som du lämnat där dagen innan). Vet inte varför, men det är bättre än att överlämna presenten själv - enligt principen "ju mer han anstränger sig för mig, desto mer älskar han mig".

 

Eller tvärt om, som baller skulle sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Restaurang är ju den vanliga stavningen på svenska.

 

Hur som helst..om hon är lite sådär konservativ och klyschig som många människor är kan det ju vara en ide att återskapa delar av kvällen ni träffades.

Om ni nu träffades en kväll.

Om ni har möjlighet att besöka samma plats osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Restaurang är ju den vanliga stavningen på svenska.

 

Hur som helst..om hon är lite sådär konservativ och klyschig som många människor är kan det ju vara en ide att återskapa delar av kvällen ni träffades.

Om ni nu träffades en kväll.

Om ni har möjlighet att besöka samma plats osv.

 

Duuude not a good idea :D Kvällen vi träffades slutade med att jag dissade henne, hon halkade med klackstövlarna, slog i huvudet i isen och hamnade på sjukhus :D

 

Mer tips ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Restaurang

Här försöker man visa sina språkliga kunskaper... Ska nog hålla mig till enkla ord som matställe etc i framtiden...

 

Åter till topic: Om tjejen är sådär lagom traditionell eller vad det nu var Eury sa (jag tror han vill skrika "MAINSTREAM!!", men det är väl samma sak) så kan du rodda sovrummet med doftljus och rosenblad till hemkomsten. Det sägs funka (funka för vad, kanske ni undrar :D).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion, tror du vi lever i ett jämlikt samhälle eller?

 

Jeppann det är inte viktigt vad ni gör eller var ni gör det. Visa bara att du älskar henne så är det en bra dag. Sen om du känner att du måste spendera en massa pengar för att visa det, så gör det, hon uppskattar det alldeles säkert, vad du än gör. Jag brukar ofta skriva brev eller nån dikt eller annat randomcheesy, men det är för att jag är en fattig student som sett alldeles för många romantiska komedier.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd fantasin till ngt ovanligt, tycker de e för uttjatat med middag och tända ljus så fort ngt ska firas..

 

Hitta på ngt som du vet hon vill göra, fallskärmshopp kanske?

 

Avsluta kvällen med en flaska rött tillsammans i sängen när hon har de nya underkläderna du köpt åt henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Språkrådets frågelåda:

 

fråga:

Jag undrar om ordet restaurang även kan skrivas restaurant?

svar:

I dag bör man stava ordet restaurang.

 

Tidigare skrev man dock ofta restaurant. 1865 är det tidigaste belägget för stavningen restaurant, och restaurang är belagt 1889. Att man började skriva restaurang beror på att man ville göra som man gjort med så många lånord från franskan, alltså närma skriften till uttalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Restaurang är ju den vanliga stavningen på svenska.

 

Hur som helst..om hon är lite sådär konservativ och klyschig som många människor är kan det ju vara en ide att återskapa delar av kvällen ni träffades.

Om ni nu träffades en kväll.

Om ni har möjlighet att besöka samma plats osv.

 

Absolut mest singel på hela forumet men ändå Doktor Löööööv 8-)

 

Använd fantasin till ngt ovanligt, tycker de e för uttjatat med middag och tända ljus så fort ngt ska firas..

 

Hitta på ngt som du vet hon vill göra, fallskärmshopp kanske?

 

Avsluta kvällen med en flaska rött tillsammans i sängen när hon har de nya underkläderna du köpt åt henne.

 

Tack Fudge. Skippa den klyschiga skiten och gör nåt kul istället. Oklart om alkohol behövs (man vill ju gärna ha möjligheten att "komma" på ettårsdagen)... du har ju trots allt bjudit henne på en riktig heldag och det lär väl därför knappast finnas utrymme att tacka nej till a-sex då. Grabbigt :oops:

 

Edit: Varför i hela friden ska grabben köpa underkläder? Vad är det för fel på folk? Mår dåligt av såna förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nelly.se / sexy.se / om du ska köpa nån present

 

Nejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnej...

 

http://www.oboy.com

 

Annars köper man ju en present till sig själv............ :roll:

 

Varför i hela friden ska grabben köpa underkläder?

 

För att om man inte köper vissa presenter till sig själv så kommer man aldrig att få dem öht? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att om man inte köper vissa presenter till sig själv så kommer man aldrig att få dem öht? :rolleyes:

 

Men vad är grejen med att ge tjejen "sexiga" (läs vulgärt och småstadsmässigt) underkläder?

 

1. Man har väl förhoppningsvis en tjej som redan har i vart fall fräscha moderna saker som hon dessutom trivs i. Ville hon ha nåt annat skulle hon väl köpt det själv.

 

2. När fan ska man se henne i underkläderna? Liksom underkläderna ser man ju bara korta glimtar innan de åker av och när hon reser sig upp från sängen... helt sinnessjukt.

 

3. Och liksom sexiga underkläder??? Man får ju ändå se henne naken... är inte det liksom mer upphetsande (eller i vart fall borde vara det)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut mest singel på hela forumet men ändå Doktor Löööööv 8-)

 

 

 

Tack Fudge. Skippa den klyschiga skiten och gör nåt kul istället. Oklart om alkohol behövs (man vill ju gärna ha möjligheten att "komma" på ettårsdagen)... du har ju trots allt bjudit henne på en riktig heldag och det lär väl därför knappast finnas utrymme att tacka nej till a-sex då. Grabbigt :oops:

 

Edit: Varför i hela friden ska grabben köpa underkläder? Vad är det för fel på folk? Mår dåligt av såna förslag.

 

För att det är en present till båda.. När jag hade tjej önskade jag mej att hon köpte lite sexiga underkläder till sig när jag fyllde år. Men smaken e som baken..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är grejen med att ge tjejen "sexiga" (läs vulgärt och småstadsmässigt) underkläder?

 

1. Man har väl förhoppningsvis en tjej som redan har i vart fall fräscha moderna saker som hon dessutom trivs i. Ville hon ha nåt annat skulle hon väl köpt det själv.

 

2. När fan ska man se henne i underkläderna? Liksom underkläderna ser man ju bara korta glimtar innan de åker av och när hon reser sig upp från sängen... helt sinnessjukt.

 

3. Och liksom sexiga underkläder??? Man får ju ändå se henne naken... är inte det liksom mer upphetsande (eller i vart fall borde vara det)?

 

Varför göra ngt speciellt på 1års dagen? E tillsammans med tjejen för att man tycker om hennes sällskap, då ska väl en vanlig dag duga?

 

Kan väl ha sexiga underkläder som man kan ha på sej under en kjol lr liknande? De gör väl bara "slutet" på kvällen mer eggande.. men e bara vad jag tycker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[rant]

 

1. Man har väl förhoppningsvis en tjej som redan har i vart fall fräscha moderna saker som hon dessutom trivs i. Ville hon ha nåt annat skulle hon väl köpt det själv.

 

Det går nog att hitta både A) fräsha moderna saker som hon trivs i som hon inte redan har, B) saker som hon inte har men skulle kunna tänka sig att köpa och C) saker som hon inte har, som hon inte hade kommit för sig att köpa sjäv, men som hon ändå uppskattar. Ditt resonemang utesluter ju fö konceptet presenter helt och hållet, är det något man saknar hade man ju redan skaffat det själv, eller hur? Och: "som hon dessutom trivs i"... wtf... man kan alltså inte trivas i sexiga kläder/underkläder??

 

2. När fan ska man se henne i underkläderna?

 

Halva grejen är ju att känna sig sexig i det man har på sig/under. Men utöver det, se nedan:

 

Liksom underkläderna ser man ju bara korta glimtar innan de åker av

 

Här var det pang på rödbetan... men det går alldeles utmärkt att ha underkläder på sig under såväl förspel (som kan vara typ hela kvällen) som under akten (men då har man ju lampan släckt förstås, så där har du ju en poäng (OBS ironi)).

 

och när hon reser sig upp från sängen

 

Tar man på sig underkläderna igen efter akten? Har man bara sex i sängen?

 

3. Och liksom sexiga underkläder??? Man får ju ändå se henne naken... är inte det liksom mer upphetsande (eller i vart fall borde vara det)?

 

Varför "borde" det vara det? De flesta upplever det som väldigt eggande att bara få en glimt av det som finns därunder, snarare än att se hela paketet direkt (det stimulerar fantasin, vilken sitter i hjärnan, som är en våra kraftigaste erogena zoner). De flesta underkläder framhäver ju dessutom kroppen, snarare än att dölja den.

 

[/rant]

 

 

Äsch, varför ska jag alltid gå OT... GL med ettårsdagen Jeppann!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...