Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

kör ni samma händer som ni skulle köra i vanlig fall, eller tycker ni att det blir lockande o joina skräphänder som 9-10 off bara för att det blr billigt ? :D

Tror jag slösar för mkt marker på att limpa från den postionen..eftersom man lockas av halva priset

så om många limpar tycker ni man ska hänga på med ex 5-6, 9-10, k-3 suted osv eller äre bara o folda som vanligt ? jag går ofta med på händer som j-7off, 8-10off med mera..ibland klonkar man fint dock

så min tanke är om alla tror man tjänar på dessa limps eller ej i längden ? :D

Postad

Jag limpar ganska många händer, dock med undtag av tex Jx Qx och Kx.

Vet inte om detta är bra eller dåligt men det passar min spelstil.

Jag bettar ofta ut floppen om jag träffar nåt, så man kan ofta ta ner det där och då. Om jag floppar tvåpar så får jag även fint betalt pga att jag bettar mycket skit på i allmännhet. Fisken fattar inte att jag inte hade bettat turn om jag satt på junk.

Postad

Limpar det mesta med nån form av koordinerat efter en handfull limpare. Men inte vad som helst. Du får dubbelt så bra odds, men är oddsen från första början dåliga, behöver det ju inte betyda att de är särskillt bra. Och en sak till - risken för raise från BB förändras inte av det faktum att du kan limpa till halva priset.

Postad
Implicita odds kan du bara räkna med om du är en bra spelare o kan spela halvträffar korrekt. Annars blir det snabbt minus i kassan.

Vann en pott med 45o i SB igår på 18BB.

Du skämtar? Eller lirar du fixed limit?

Postad
Teoretisk har man pottodds att limpa så fort man får 2 kort i SB.

Följande kan vara en bra regel:

- All connectors som kan bli stegar

- All suited

- Alla A

Är verkligen alla A värda att limpa med... har den sista tiden iaf förlorat mycket pengar på kass kicker när jag limpat in med A med sugig kicker... och vunnit en bajspott när jag troligen varit ensam om A-träffen...

känns som enda gången man får syn med träff på A på floppen är när man e slagen av bättre kicker känns det som... :roll: men kanske beror på att jag lirat dom händerna kasst oxå iofs :shock:

Postad
Teoretisk har man pottodds att limpa så fort man får 2 kort i SB.

..vilket är ganska ofta.. MEN, som jag sa ovan, risken för att BB höjer gör det lite tråkigare. Samt att du lätt får omvända implicita när du halvträffar, som nån sa.

Postad

Jag använder mig av nit approachen i sb, fyller upp sparsamt då det är ett gäng tidigare limpare pga skottkärror av reversibla implicita, framförallt med låga suitade kort. Först in i sb så limpar jag ytterst sällan.

Postad

Om det är några limpare innan limpar jag Axs, any 2 broadways, any pp, any SC. Undviker kassa ess som A9o. Är jag först in höjer jag eller foldar alltid. har runt 20-25 VP$IP från SB.

Postad

Om 2 eller fler har limpat och någon av dessa, SB eller BB är en tomte, foldar jag noll procent i SB. Kan förstås omprövas om någon i blindarna gillar att straffa limpare. Har ofta fått höra att detta är way too loose, och jag har tyvärr ingen aning om min statistik eftersom jag inte använder PT el dyl.

Om tomtar saknas foldar jag nog icke-suitade, icke-konnektade (3-gapare räknas hit), icke-broadways. Ess ner till A8 blir också limp, och så vill man ju inte missa chansen till hjulet, så A5 kan också bli limp.

(Spelar NLT)

Postad
har den sista tiden iaf förlorat mycket pengar på kass kicker när jag limpat in med A med sugig kicker... och vunnit en bajspott när jag troligen varit ensam om A-träffen...

Är man jävligt dålig har man givetvis -EV med de allra flesta händer oavsett position.

Postad

jag brukar oftast limpa alla händer från SB. Men som nybörjare kan det vara bra att släppa svaga klädda kort. För om man sätter överparet med T.ex Q4 så är det oftast så att om det är flera med i potten så har någon kanske limpat en Q10 eller liknande. Men om det däremot bara är BB och du som spelar så leder du oftast