Gå till innehåll

NLTSH 0.5/1 Par med färg- och hålstegdrag


Recommended Posts

Hand #39428416-23207 at Butler (No Limit Hold'em)

Started at 04/Mar/07 14:19:12

 

riggedflop is at seat 0 with $99.

drcharge is at seat 1 with $173.05.

callari is at seat 2 with $331.50.

litltrey is at seat 3 with $52.60 (sitting out).

lackofcolor_ is at seat 4 with $100.40 (sitting out).

jimhoff14 is at seat 5 with $315.90.

The button is at seat 5.

 

riggedflop posts the small blind of $.50.

drcharge posts the big blind of $1.

 

riggedflop: -- --

drcharge: :5h::6h:

callari: -- --

jimhoff14: -- --

 

Pre-flop:

 

callari folds. jimhoff14 raises to $3.50.

riggedflop folds. drcharge calls.

 

Flop (board: :Th::5s::3h:):

 

drcharge bets $7.50. jimhoff14 raises to $20.

drcharge calls.

 

Turn (board: :Th::5s::3h::7c:):

 

drcharge checks. jimhoff14 bets $32. drcharge goes

all-in for $149.55.

 

 

Vad tycker vi om det här spelet? Är det totalt genomskinligt vad jag har? I så fall, hur borde jag spelat handen istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På floppen gillar jag inte att du bettar ut med din hand, checkraisa istället och om han då pushar så har du iof ett svårt val men du står oftast mot ett överpar som du har i princip 50% (liter mer kanske) mot, och med pottensstorlek inräknad så är det väl förmodligen ett EV+ call... Dessutom när du bettar ut sådär så överspelar du din hand lite och går miste om hans förmodade CB (eftersom jag förmodar att han foldar de flesta händerna när du bettar rakt in i honom).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du spelar ju handen precis som du antagligen spelar ett sett så tycker det ser bra ut.

 

sällan någon som spelar ett drag så hårt på den nivån. NL100 är de tightvekas nivå.

 

om han synade dig med överpar så är det en dålig syn imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge jag har ett drag vill jag att han ska lägga sig, och så länge jag har en hand vill jag att han ska syna. Att få in degen på flopp är med mina 52% EV+ såklart, men om jag är rätt säker på att han synar på floppen är det ju en ganska seg flipp och jag ville inte spela på det här sättet.

 

Jag vill ju egentligen bara ha syn när jag har set och jag kan hoppas att han drar till två eller inga outs. Med tvåpar är läget marginellt sämre och även här är en syn från hans sida nice. Med drag vill jag såklart att han ska lägga sig så ofta som möjligt även om jag har hela två procents övertag :-P

 

Givet de händer jag spelar (är ganska loose preflop och kan syna trebets med rätt många händer - detta vet motspelaren) så kommer jag att sitta på drag och tvåpar betydligt oftare än jag har set, och [par med] drag oftast av allt. Därför tror jag att en fold från motspelarens sida är det jag vill uppnå oavsett vad jag har, för att kunna ta potten även när jag inte har starka händer - detta för att kunna spela mina drag lika aggro som set. Tanken är att motsp ska känna att han måste göra en jäkligt svår syn oavsett vad jag har.

 

Nu fick jag ett i mitt tycke väldigt bra tillfälle att höja bort honom på turn eftersom våra stackar är så djupa. Helt ärligt ser jag inte hur han ska kunna syna detta med någon hand utom ett set eller möjligtvis topp tvåpar beroende på hur han uppfattar mig, och det tror jag inte att han har så ofta givet spelet pre- och postflop.

 

Jag förstår att man kan tycka att jag borde höja direkt på floppen, men i så fall till hur mycket? En höjning till 50-70 kan jag tänka mig vore vettig, men jag gillar inte att vara den som tvingas syna om han går all in (vilket jag ju måste göra givet att jag inte tror han har set). Jag kan knappast gå all in mot hans 20-raise på floppen för då får jag verkligen bara syn av TT, 55 eller 33. Om han synar min raise till säg 60, vad gör jag då på turn? Donkpusha mina sista 100 in i den potten känns faktiskt inte bra men det är väl enda alternativet? Och är det i så fall att föredra mot den linjen jag valde, och varför?

 

Om situationen i ovanstående stycke uppkommer när jag har närmare 100bb så ser jag inte bet-raise-all in på floppen som något problem, utan det är nog precis så jag hade spelat i så fall för att kunna få in alla pengar medan jag dels fortfarande har 50/50 och dels har rätt hög FE med en raise till 4-5 ggr hans bet.

 

Tänker jag helt fel när jag säger att jag hellre vill spela så att det ser ut som om han borde lägga sig i ALLA potter inkl de där jag har en stark hand än att jag ska slåss om coinflips med "garanterat", om än litet, EV+? (Med "alla" potter avses här såklart bara de där denna situation kan tänkas uppkomma.) Tacksam för alla svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det äckligaste är ju om man 3-bettar floppen och får syn eftersom stackarna är ganska djupa.

 

Precis, det är det jag menar. Då måste jag ju mer eller mindre gå all in på turn vilket är ett spel som jag verkligen inte tycker om.

 

EDIT: Men det borde jag kanske lära mig att göra. Synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...