Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hmm ,kul läsning, lägg in lite HHs med som man kna kommentera, vore även kul om lite fler folk kunde komma in och kommentera, speciellt kul lsäning är det eftersom jag också går på gymn. och befinner mig lite i samma sits, grindar dock sngs på party, mestadels 22$, hmm funderar på om jag skulle våga starta en dagbok:-) , aja GL iaf, kommer följa dagboken en del

• Svars 183
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ty:D Trevligt att någon uppskattar dagboken iallafall. Kommer absolut posta fler HHs bara jag hittar några intressanta händer, sen får jag väl börja skriva lite mer på forumet i övrigt så kanske fler letar sig hit till min dagbok. Tycker absolut du ska starta en dagbok, du kommer ha minst 1 läsare;), det kan jag nästan lova.

Postad

Haha! Eller inte haha, är väl ganska sorgligt egentligen, men inte särskilt oväntat. Vad jag snackar om är att dagsmålen med skolarbeten och jobbansökan sket sig totalt. Aja, ingen större skada skedd. Ingen mening med att dra igång något arbete nu så jag gör så att jag lirar poker resten av kvällen och gör det andra imorgon. Så imorgon ger jag mig själv pokerförbud!! (Hoppas bara jag lyckas hålla det. Kan bli tufft, men ska ge mig fan på det.) Lyckades iallafall uppnå 2 av dagens 6 mål och det kanske blir ett tredje mål avklarat såsmåningom.

Och ja, jag vet, jag suger på att hålla mina planer och klara av mina målsättningar. Är alldeles för slapp.

Postad
Haha! Eller inte haha, är väl ganska sorgligt egentligen, men inte särskilt oväntat. Vad jag snackar om är att dagsmålen med skolarbeten och jobbansökan sket sig totalt. Aja, ingen större skada skedd. Ingen mening med att dra igång något arbete nu så jag gör så att jag lirar poker resten av kvällen och gör det andra imorgon. Så imorgon ger jag mig själv pokerförbud!! (Hoppas bara jag lyckas hålla det. Kan bli tufft, men ska ge mig fan på det.) Lyckades iallafall uppnå 2 av dagens 6 mål och det kanske blir ett tredje mål avklarat såsmåningom.

Och ja, jag vet, jag suger på att hålla mina planer och klara av mina målsättningar. Är alldeles för slapp.

Känner igen mig. Suger verkligen på att hålla planer. Har tenta på torsdag, men det blir väl till och plugga röven av mig på onsdag typ:-P Har dock gått bra hela gymnasiet med att ta allt så sent som möjligt;-) Lycka till med pokerförbudet förresten. Vad lirar du mest? cash eller SNG?

Postad
Känner igen mig. Suger verkligen på att hålla planer. Har tenta på torsdag, men det blir väl till och plugga röven av mig på onsdag typ:-P Har dock gått bra hela gymnasiet med att ta allt så sent som möjligt;-) Lycka till med pokerförbudet förresten. Vad lirar du mest? cash eller SNG?

Tack så mycket, det lär behövas. Lirar till 95% shorthanded cashgame. Angående att göra allt så sent som möjligt på gymnasiet så funkar det ja, men det är knappast att rekomendera.

Lycka till själv förresten på tentan!!:)

Postad

Nu har jag lirat färdigt för dagen, blev bara 500 händer nu på kvällen för nu måste jag verkligen sova. Slutade sessionen +$42, varav $10 är bonus, vilket är ganska skönt då det satt hårt inne(säger man så?:-?, aja, ni vet vad jag menar). Och då återstår bara för mig att avrunda dagens postande här som vanligt genom att önska alla pf:are gn och gl!!

Sessionsresultat: +$32

Bonusrelease: +$10

BR: $941,36

Bonuspoäng kvar: 782

Postad

Lirade denna igår. Hur ska man spela denna mot en standard tight-aggro semifisk?

Game #1870426177 - (blinds $0.10/$0.25) No Limit Texas Hold'em -

2007/03/05-16:28:27.4 (CST)

Table "Kia (5 max)" (real money) -- Seat 1 is the button

Seat 1: stormen ($24.30 in chips)

Seat 2: jackob ($6.90 in chips)

Seat 3: cashiskingen ($24.60 in chips)

Seat 4: mudd011568 ($60.95 in chips)

Seat 5: Loraga ($17.10 in chips)

jackob : Post Small Blind ($0.10)

cashiskingen: Post Big Blind ($0.25)

Dealing...

Dealt to stormen [ Kh ]

Dealt to stormen [ Ac ]

mudd011568: Call ($0.25)

Loraga : Fold

stormen : Raise ($1)

jackob : Fold

cashiskingen: Fold

mudd011568: Call ($0.75)

*** FLOP *** : [ Qd As Qc ]

mudd011568: Check

stormen : Bet ($1.50)

mudd011568: Raise ($3)

stormen: ?

Postad
Lirade denna igår. Hur ska man spela denna mot en standard tight-aggro semifisk?

Dealing...

Dealt to stormen [ Kh ]

Dealt to stormen [ Ac ]

Syna.

Vid check på turn så checka du med.

Vid check då på river, släng in ett value-bet.

Blir han för aggro på Turn eller River - Fold, då det är fiskarnas melodi att slowplaya för att sedan betta 1.5-2x pott på och hoppas att man tror att de bluffar.

Postad

Idag var det ju sagt att jag skulle ha pokerförbud...men har ändrat mig lite. OM jag gör de arbeten jag skulle ha gjort igår så låter jag mig själv spela efter det. Så nu är det bara att börja grinda skolarbeten.

Postad

Dealing...

Dealt to stormen [ Kh ]

Dealt to stormen [ Ac ]

Är det gför idiotiskt att reraisa igen för att verkligen se om man är slagen?Han bör ju pusha med damen, det blir dock svårt om han bara synar, ´såkanske

syn, check turn funkar bättre, betar han hårt turn kanske du bör slänga.

Postad

Okej, jag synade floppen. Postar nu en förlängd del där även turnspelet är med. Hur ska man agera här? Är det bara att vika den eller betar han alldeles för svagt (han ger ju mig 3,6:1) för att jag ska kunna göra det? Vad ska han ha som jag slår egentligen?

Dealing...

Dealt to stormen [ Kh ]

Dealt to stormen [ Ac ]

stormen : Call ($1.50)

*** TURN *** : [ Qd As Qc ] [ Kc ]

mudd011568: Bet ($3.20)

Postad
Okej, jag synade floppen. Postar nu en förlängd del där även turnspelet är med. Hur ska man agera här? Är det bara att vika den eller betar han alldeles för svagt (han ger ju mig 3,6:1) för att jag ska kunna göra det? Vad ska han ha som jag slår egentligen?

Dealing...

Dealt to stormen [ Kh ]

Dealt to stormen [ Ac ]

stormen : Call ($1.50)

*** TURN *** : [ Qd As Qc ] [ Kc ]

mudd011568: Bet ($3.20)

Ja, sant , men beten är större än reraisen på floppen. Känns i vilket fall som helst som att han har damen här, sen vt jag ju inte hur fisk han är, har sett fiskar göra värre spel:P men hans cb tycker jag skriker dam. btw, hur slutade handen?

Postad

Det är sant, känns inte som jag slår någonting i detta läge, han måste väl ha damen? Men lite småtiltad övertalade jag mig själv, med pottoddsen och att jag förmodligen skulle få in alla pengarna om jag spikade A eller K på river som argument, om att göra en dålig syn. River gav mig guldkortet, en kung, han checkar till mig, jag ställer och han blixtsynar med QJ :)

Hur ska dåligt spel inte kunna löna sig liksom?

Postad
Är det gför idiotiskt att reraisa igen för att verkligen se om man är slagen?Han bör ju pusha med damen, det blir dock svårt om han bara synar, ´såkanske

syn, check turn funkar bättre, betar han hårt turn kanske du bör slänga.

Du undrar en fråga som du sedan i stort sett svarar på själv direkt efter :)

Att höja måste ju vara det mest dumma då 1. Har han damen kommer han syna vilket som. 2. Svagare Kungar och några mirakeldrag (KJ/JT/KT/små PP)kommer lägga sig.

Hur ska dåligt spel inte kunna löna sig liksom?

Frågan är om Turn-synen är så grejt med dina 6 outs (har ej räknat men jag litar på dig). Men what the heck, man måste ju få klonka ibland! :)

Mvh, KF!

Postad

Frågan är om Turn-synen är så grejt med dina 6 outs (har ej räknat men jag litar på dig). Men what the heck, man måste ju få klonka ibland! :)

Mvh, KF!

Håller fullständigt med, ångrar synen såhär i efterhand, kände redan när jag spelade den att syn inte kändes så bra, det var lill-tilten som tog överhand. Har förresten bara 4 outs. Känns som den inte är något vidare bra, inte bra alls faktiskt. Men som sagt, man måste ju få klonka ibland :)

Postad
Du undrar en fråga som du sedan i stort sett svarar på själv direkt efter :)

Att höja måste ju vara det mest dumma då 1. Har han damen kommer han syna vilket som. 2. Svagare Kungar och några mirakeldrag (KJ/JT/KT/små PP)kommer lägga sig.

Mvh, KF!

hmm så sant så sant

Postad

Sitter han på damen så har jag ju inte ens implicita odds. Och skulle han inte sitta på den så får jag inte betalt om jag klonkar...om inte han också sitter på en kung. Men én kung kan han ju inte ha:). KT eller KJ liksom? Knappast!!! Skulle väl isåfall vara AK på han med om han nu på något sätt skulle ha en kung, vilket i princip redan är uteslutet, men skulle han ha det så splittar vi ju bara.

Postad

Sådär, nu kan jag börja grinda igen. Uppgifterna som jag var tvungen att göra först är nu gjorda. Så nu blir det käk, sen lång-grinden. Målet är 3k händer idag. Det kommer jag säkert inte lyckas med, men det är iallafall min målsättning.

Postad

Nu har jag precis avslutat dagens första session. Blev 550 händer och +$75,61 varav $10 är bonus. Nu blir det käk sen fortsätter grinden.

Sessionsresultat: +$65,61

BR: $1016,97

Bonuspoäng kvar: 671

Postad

Sessionen började bra men vände efter en timme och därefter har jag backat ~$40 så jag tar och slutar sessionen nu innan det vändt så långt som till minusresultat. Blev 700 händer och slutade +$22,94 varav $10 bonus. Nu är det färdiglirat för idag. Blev inga 1,5k händer, bara 1,3k. Men det är mycket det också för att vara jag! Imorgon blir det nog tyvärr ingen grind pga annat, men på tordag ska det grindas & klonkas :)

Sessionsresultat: +$12,94

BR: $1039,91

Bonuspoäng kvar: 564