Gå till innehåll

Ok att spela online i Las Vegas?


japp

Recommended Posts

Jag funderar på att spendera en tid i Las Vegas och har tänkt dryga ut reskassan men lite onlinespelande om livespelet är för riggat.

 

Med tanke på den senaste tidens strul med onlinespel och lagar i USA, undrar jag nu om jag som svensk kan spela på Prima-nätverket när jag är där. Är detta möjligt? I så fall, fungerar alla skin? Vore mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig reda ut detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställde en liknande fråga då jag ska spela poker från hawaii och de svar jag fick var att onlinespelande är ju inte förbjudet det är hanteringen av pengarna som är förbjudet. Så om du kör allt via svenska betalningsmedel, såsom ditt svenska visa osv så ska det väl inte vara nåt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde till min pokersite och de sa att det inte skulle vara några problem om man är skriven i Sverige och vill spela från Vegas.

 

Angående Neteller, så är även jag intresserad av det. Med tanke på växlingskursavgifter borde det vara bättre att ta ut ur en ATM i USA (jämfört med att föra över pengarna till svenskt bankkonto), men jag vet inte heller hur väl Neteller fungerar numera. Någon som har koll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställde en liknande fråga då jag ska spela poker från hawaii och de svar jag fick var att onlinespelande är ju inte förbjudet det är hanteringen av pengarna som är förbjudet. Så om du kör allt via svenska betalningsmedel, såsom ditt svenska visa osv så ska det väl inte vara nåt problem.

 

Nja, inte riktigt. Följande står på bonuswhores.com:

The following U.S. states prohibit online gambling: Illinois, Indiana, Louisiana, Nevada, Oregon, South Dakota, Washington, and Wisconsin. The information provided on this site cannot be used for online gambling if you reside in one of the aforementioned states.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, inte riktigt. Följande står på bonuswhores.com:

...reside...

Det ska väl tolkas som innevånare/medborgare/mantalsskriven. Liksom man inte kan spela på Svenska Spel Poker om man inte är skriven i Sverige. Jag hade i alla fall inget problem med att kika in på både Full Tilt och Svenska Spel från hotellrum i Las Vegas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...