VikingSW Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Fi är 29/8/1.75 och hans spel tyder på ett uppenbart Ax på handen, men kan jag lägga mig på river? Jag spelar inte i vanliga fall denna hand från SB, men antar att det här var en av undantagen som bekräftar regeln. Fi (EUR 109.60 in seat 1) Hero (EUR 253.35 in seat 2) BB (EUR 155.15 in seat 3) UTG (EUR 458.70 in seat 4) MP (EUR 144.70 in seat 6) Dealer: Fi Small Blind: Hero (1.00) Big Blind: BB (2.00) Hero was dealt: UTG Fold MP Fold Fi Raise (4.00) Hero Call (3.00) BB Call (2.00) Flop Hero Check BB Check Fi Bet (5.75) Hero Call (5.75) BB Fold Turn Hero Check Fi Bet (14.00) Hero Raise (32.00) Fi Call (18.00) River Hero Check Fi Bet (29.00) Hero ? Citera
elvis77 Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Som man bäddar får man ligga. Citera
Kollikock Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Jag kan lägga mig på river. hans spel tyder på ett uppenbart Ax på handen Kan inte du också det? Citera
Kollikock Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Som man bäddar får man ligga. Tru dat Varför tar du inte och försöker få ut lite värde av handen nu när du träffar floppen så bra förresten? Checksyn och checkminiraise är det din standardlinje? Citera
VikingSW Postad 28 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2007 Tru dat Varför tar du inte och försöker få ut lite värde av handen nu när du träffar floppen så bra förresten? Checksyn och checkminiraise är det din standardlinje? Jag är inte nöjd över handen och det är en av anledningarna till att jag postar den inget som biter så bra som lite syrliga kommentarer på pf.nu Call och sedan Raise på turn spelar jag rätt ofta, dock större raise på turn. Tror att det var meningen att betta 3x hans bet vilket är 42 men såg i HH att jag endast bettat 32. Citera
tamtaram Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Så uselt spelat var det inte. Du får in tillräckligt mycket fram till river för att kunna betta 75-80% pott för FI's stack, men åker på en trolig tvåoutare. Inte mycket att göra. Jag hade nog föredragit att betta ut på flop och turn men när nu FI bettar kan jag inte se några större fel. Citera
Jerico Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Inga enorma spelfel förutom raise-storleken på turn kanske. Fold på river känns rätt. Citera
Kollikock Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Så uselt spelat var det inte. Du får in tillräckligt mycket fram till river för att kunna betta 75-80% pott för FI's stack, men åker på en trolig tvåoutare. Inte mycket att göra. Jag hade nog föredragit att betta ut på flop och turn men när nu FI bettar kan jag inte se några större fel. Så eftersom fienden betade så gjorde inte HERO fel när han egentligen borde betat ut? Resultatorienterad? Citera
tamtaram Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Så eftersom fienden betade så gjorde inte HERO fel när han egentligen borde betat ut? Resultatorienterad? Jag hade betat ut om jag inte varit säker på att FI hade betat på denna flop. Alla Ax synar ett bett men jag är inte så säker på att alla betar. Dessutom betar FI svagt och vi kunde få in något mer med ett vanligt bett på 70-80% pott. Jag var inte det minsta syrlig i min tidigare kommentar så chilla ner! Citera
_Jeeppe_ Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Svår fold, jag skulle lägga på rivern. Nött in i mitt huvud att ja gjorde en bra fold Citera
Recommended Posts