VikingSW Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Fi är 21/15/3 efter ungefär 900 händer och har inte spelat så bra. Hur spelar jag turn? Jag bettar för att få honom att lägga PP som inte träffat brädan, men får en miniraise mot mig. Dåligt att betta ut på turn? För vekt att lägga sig mot miniraisen? Mina stats är på det här bordet 25/17/2.5 BB (EUR 72.05 in seat 1) UTG (EUR 543.64 in seat 2) Hero (EUR 329.50 in seat 3) Fi (EUR 233.78 in seat 4) Dealer: Hero Small Blind: Fi (1.00) Big Blind: BB (2.00) Hero was dealt: UTG Fold Hero Raise (8.00) Fi Raise (22.00) BB Fold Hero Call (15.00) Flop Fi Check Hero Check Turn Fi Check Hero Bet (23.00) Fi Raise (46.00) Hero Fold Citera
Myssion Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Fold pre, du är oop med en hand som ofta är dominerad. Jag bettar för att få honom att lägga PP som inte träffat brädan What?? Citera
VikingSW Postad 28 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2007 Fold pre, du är oop med en hand som ofta är dominerad. Jag sitter på knappen och antar att det är rätt att syna med A9s Citera
XaaL Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Jag hade foldat mot re-raisen och skulle jag bettat nånstans så skulle jag ha gjort det på floppen.. Citera
brut Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Ser skumt ut han kan nog ha högt pp ibland(och tilthöjer här i så fall) i så fall ska du nog syna här och omvärdera rivern troligen fold där sedan. Antagandena känns lite konstlade. Men f%%¤k raisen är ju inte så stor. Citera
brut Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Jag sitter på knappen och antar att det är rätt att syna med A9s Vilken HD sätter du fi på pre då? Citera
VikingSW Postad 28 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2007 Vilken HD sätter du fi på pre då? Rätt bred HD då jag har stulit rätt mycket och att han verkar bli mer och mer irriterad, men jag synar oftast med typ A9s+ på knappen mot en höjning. Citera
brut Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Mot en fi som reraisat pre har du normalt sett inte implicita till den synen eftersom fi har initiativet om han inte är oerhört lös och att du därmed kan bli ganska glad åt en träff på A eller 9. Citera
cOP Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Ingen vidare syn pre. Nu har du tur och träffar iaf nått. Tkr dock du ska vänta med att beta till river. Du vill inte göra detta till någon stor pott eftersom du ändå inte kan vinna den. Checka turn bakom och värdebeta möjligen river. Som spelat tycker jag du ska syna miniraisen på turn. Blir sjukt jobbigt för honom att beta ut river med t.ex. KK och hans miniraise kan mycket väl vara nått han gör för han tror du försöker köpa potten. Citera
VikingSW Postad 28 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2007 Ingen vidare syn pre. Mot en fi som reraisat pre har du normalt sett inte implicita till den synen eftersom fi har initiativet om han inte är oerhört lös och att du därmed kan bli ganska glad åt en träff på A eller 9. Ok. Verkar som jag spelar för löst på knappen vid höjningar. Vilka Axs synar ni med på knappen mot en höjning av en "normal" 4-bords grinder med stats runt 25/15/2? Citera
Jerico Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Hur ofta 3-bettar han preflop från blindsen? Om det är ofta gillar jag mycket bättre 4-bet än call. Om det inte är ofta är det en självklar fold pre. Som spelat skulle jag ta billigaste möjliga showdown även om han nog har ett underpar typ KK/JJ rätt ofta här. Du har reverse implied odds med din hand eftersom du oftast inte får betalt av en sämre hand när esset kommer och om den andre killen har ett ess är det bättre än ditt. Citera
Myssion Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Läste fel ang position. Är dock inte överförtjust i synen ändå. Men checka turn bakom, han har typ aldrig ett sämre ess som han synar med här, utan oftare ett bättre, och det finns ingen som helst poäng med att få missade pp att vika här. Citera
Recommended Posts