Gå till innehåll

RGP: Artikel om heads-up spel


Hjort

Recommended Posts

Här är en gammal rgp artikel jag hittade om heads-up-spel. Dels är den rätt bra och dels är den en av få artiklar som skrivits om ämnet. Primärt handlar den om hold'em fix-limit, men den bör vara applicerbar till de flesta fixlimitspel. Jag gissar att pot-limit och no-limit får mer dimensioner och blir ordentligt annorlunda.

 

HU-artikel av Ramsey

 

Poängen om att man hela tiden måste ändra sin stil gillar jag särskilt. Min största läcka HU har varit alldeles för statiskt aggressivt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var en grymt bra länk. Ska studera texten lite närmare när jag sitter på pendeltåget.

 

Damn! Gav jag bort bra info nu? Min ondskefulla plan är ju att få folk att spela sämre genom något felaktig information ;-)

 

Skämt åsido så finns det väldigt mycket bra information i gamla rgp-arkiv, (-97 och bakåt). Det som är bäst är nog att det inte är så j***a mycket skitsnack och trams som det är nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damn! Gav jag bort bra info nu? Min ondskefulla plan är ju att få folk att spela sämre genom något felaktig information ;-)

 

Skämt åsido så finns det väldigt mycket bra information i gamla rgp-arkiv, (-97 och bakåt). Det som är bäst är nog att det inte är så j***a mycket skitsnack och trams som det är nu.

 

Hehe, jag hoppas att jag lyckas upptäcka när du försöker smyga in felaktigheter i dina tips..

 

Ang. rpg tycker jag det nuvarande systemet fungerar bra. Du letar runt i arkiven och ger mig alla värdefulla länkar. Bättre kan det knappast bli ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jag hoppas att jag lyckas upptäcka när du försöker smyga in felaktigheter i dina tips..

 

Det bästa är att jag inte ens behöver anstränga mig särskilt mycket; de hoppar in iallafall.

 

Ang. rpg tycker jag det nuvarande systemet fungerar bra. Du letar runt i arkiven och ger mig alla värdefulla länkar. Bättre kan det knappast bli ;)

 

Jag har någon invändning mot den här planen, men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...