Gå till innehåll

NLT 500 SEK - AKs mot konstiga Fi


Recommended Posts

Hero har just satt sig på bordet och båda Fi är nya.

 

Fi1: Ladde7

Fi2: bkw 47%/8%/2.2

OR: devil-fish 46%/7%/3

 

OR är dålig semiloose, ~~ 10% pfr

Fi1 är okänd, men hög VP$IP på dem 14 händer jag har på han. Förmodad loose/dålig.

Fi2 är relativt okänd, hög VP$IP, hög pfr, väldigt loose/aggresive/dålig. Nästan

på gräns till maniac av det jag sett av han hittills.

 

Stack: 700 SEK, alla Fi täcker mig

 

 

Hero has AdKd

 

6 Fold

Hero Calls 5

OR Raise ->15

Fi1 Call

2 fold

Fi2 Call

Hero Call

Gillar att spela AK passivt men mot dessa fiskar borde jag nog tryckt upp potten i detta läge, dock är jag pimärt intresseard av postflop

 

Flop AcQs5s POT: 65

Fi2 Check

Hero check

OR Bet 20 (Antagligen tom)

Fi1 Raise ->40

Fi2 Calls 40

Hero Raise ->140

Fi1 Call

Fi2 Call

 

Turn AcQs5s Jh POT: 485

Fi2 Check

Hero Bet 250

Fi1 Call

Fi2 Call

 

River AcQs5s Jh Kh POT: 1235

Fi2 Check

Hero Bet 270 Allin

Fi1 Call

Fi2 Fold

 

Final Pot 1775

 

När jag får 2 syn på floppen känner jag mig riktigt lost i denna hand.

Vad ska jag sätta loose/dåliga fiskarna på? Är mest rädd för Fi1, sitter han AQ, 55? eller sitter han och fiskar sig med Ax? :)

 

Passivare linje på flop?

Ska jag lägga ner bettingen när jag får två syn på min flop raise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att jag borde ha höjt preflop, men jag är framför allt intresserad av postflop.

 

1: På floppen hoppas jag att OR ska betta ut hårt med ett svagare ess eller som en bluff, istället så bettar han ett litet CB som indikerar att han är tom.

Okänd loose fi sätter minraisen i pos, second loose fi synar. Action till mig:

 

Syn eller Raise? Jag valde raise för att försöka få ner det till max en motståndare och helst ta ner potten där och då.

Om jag väljer syn så känns det som det finns allt för många scarecards som kan ramla då OR antagligen också synar och gör det till 4 way.

 

 

När jag höjde så fick jag syn av båda Fi, det kändes ju inte helt väntat.

 

2: Turn: Fi2 checkar till mig (tror han har flushdrag men allt är möjligt), I detta läge har jag väl 3 val. Check, Bet 1/2pot, Allin pot.

Om jag bettar halvpot är jag commited hur som helst såvida det inte faller ett flushkort på river så man kan reducera valen till:

Check, Commit allin

 

Har är jag väldigt osäker, mot normala motståndare hade nog checken varit mitt val. I detta fallet bettade jag dock ut. Anledningen till att jag valde halvpot istället för allin var att jag inte hade särskilt höga tankar om mina moståndare och trodde dem kunde syna halvpot med fler händer(jag slår) än allin för pot.

 

3: River: Tycker inte det finns så mycket snack, här måste jag trycka eftersom jag är berädd att syna allinnen och fienden har spelat så pass passivt hittills så tror jag det är större chance att jag får syn av nåt random än att dem skulle försöka sig på att bluffa de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle nog bettat ut på floppen i stället för att CR samt höjt upp mer preflopp kanske 25-30,samt Ev AI på turn om jag hade hyffsad read,känns som många farliga kort kan komma på river som slår dej.

 

Ursprungliga meningen på flop var att OR skulle betta ut Fi1+Fi2 så jag kunde spela heads up mot honom.

 

Vill också förtydliga att jag inte utgick från att jag hade bäst hand på flop turn och river. Jag försökte bedömma situationen så bra som möjligt och mitt spel blev jävligt konstigt. Men vad ska Fi1/2 syna med liksom? deras spel verkar ju inte helt normalt häller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn: Ska du betta, gör det ordentligt. Men mot tre fi i den situationen du beskriver hade jag inte ens tänkt tanken.

 

River: Varför beta? Har du tur har du klonkat du ett högre två-par än FI, men det är sällan.

 

Håller annars med om att samtliga gator är kasst spelade...

 

Turn: Betta ordentligt = allin ( hade pot kvar i stacken). Jag valde att lägga upp de med halvpot på turn och allin på river förutsatt att flushen inte träffa.

 

Återigen river: Chancen att Fi1 inte skulle värdebetta stege eller set känns ganska vag, och jag hade synat 270 i 1250 pot om Fi1 ställt in. Därför är det bäst att ställa in först själv, därmed måste Fi1 betala för showdown om han sitter Ax, Asxs eller lägre 2par (vilket han antagligen checkat bakom mig).

 

 

spyr på samtliga gator.

 

Jag håller med om att handen antagligen är felspelad men vad ska jag göra annorlunda?

Ni som säger att handen spelades kasst rent allmännt förespråkar ni check på turn eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka vänta till flop för att få ner AK till HU. Du har väl redan förstått det men att inte slå upp den pre e ju kardinalfel. Konstigt att du gillar o spela den passivt då det snarare e den handen man bör spela snabbast.

 

Att sedan C/R den på flop är väl nästan lika fel nu verkar väl iåfs FI:sen va jevvligt lumpna men mot en normal spelare får du bort allt du slår och får inget värde av sämre händer.

 

Mot 2 FI:s på den brädan ska du sedan börja ta det jevvligt lugnt och jag fattar inte hur du tänker när du betar halvpott men är totalt comittad att syna oavsett river. Om du nu sätter FI:s på drag (som du måste göra om du nu inte ser din bet som en bluff:-?) så måste du trycka i stället för att göra det billigt för ett drag.

 

River är väl egentligen den gatan som är bäst spelad då alla sämre 2par checkar bakom men den här situation borde inte finnas.

 

 

Slå upp den pre, skit i att checkraisa, ta det lugnt med 2 syner, commita inte dig samtidigt som du gör det billigt för drag.

 

 

Gör om gör rätt;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka vänta till flop för att få ner AK till HU. Du har väl redan förstått det men att inte slå upp den pre e ju kardinalfel. Konstigt att du gillar o spela den passivt då det snarare e den handen man bör spela snabbast.

 

Att sedan C/R den på flop är väl nästan lika fel nu verkar väl iåfs FI:sen va jevvligt lumpna men mot en normal spelare får du bort allt du slår och får inget värde av sämre händer.

 

Mot 2 FI:s på den brädan ska du sedan börja ta det jevvligt lugnt och jag fattar inte hur du tänker när du betar halvpott men är totalt comittad att syna oavsett river. Om du nu sätter FI:s på drag (som du måste göra om du nu inte ser din bet som en bluff:-?) så måste du trycka i stället för att göra det billigt för ett drag.

 

River är väl egentligen den gatan som är bäst spelad då alla sämre 2par checkar bakom men den här situation borde inte finnas.

 

 

Slå upp den pre, skit i att checkraisa, ta det lugnt med 2 syner, commita inte dig samtidigt som du gör det billigt för drag.

 

 

Gör om gör rätt;-)

 

 

Äntligen lite seriös kritik. Som sagt, jag planerade inte att få två syn på flop :)

 

Fattar fortfarnde inte vad dem satt, Fi1 muckade och jag tog ner potten...

Antagligen lägre 2par eller AsXs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...