Gå till innehåll

Funderingar,5 handed.


kristian_83

Recommended Posts

hallå..

 

har precis börjat spela 5handed på Svenskaspel,vad "bör" man ligga på för stats?min vpip ligger på ca 33 vilket känns högt,känns som det är ett relativt lätt spel på 5-2,5 och 10-5 NL spelen på SVS,men funderar på om man ska tighta till sej ytterligare.har spelat mkt 10handed innan så det är ju en stor skillnad.

 

se så ge mej lite tips :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallå..

 

har precis börjat spela 5handed på Svenskaspel,vad "bör" man ligga på för stats?min vpip ligger på ca 33 vilket känns högt,känns som det är ett relativt lätt spel på 5-2,5 och 10-5 NL spelen på SVS,men funderar på om man ska tighta till sej ytterligare.har spelat mkt 10handed innan så det är ju en stor skillnad.

 

se så ge mej lite tips :-D

 

Du är inte SB/BB tre gånger per varv och du väljer alltså att spela en gång av dessa. Jag tycker inte det låter galet högt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du menar spelar löst,köpa en del potter m,m?på SVS 2.5-5NL känns det som dom är för dåliga att ens bluffa?:oops:

 

Aldrig spelat 2.5/5 på SvS men såklart att det går att bluffa om man kan spelet bra. Och är det nu totalt obluffbart så är det ju perfekta förhållanden för att spela många händer, går ju att syna in sig med vad som helst om dom betalar av 200bb med any 2, any bräda.

 

Men det finns inget självändamål att spela löst eller tight mot sugit motstånd, du spelar allt du kan spela med vinst och sen är det inget mer med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...