Gå till innehåll

66 CO med limp från UTG


Recommended Posts

Här kommer ännu en gång en situation som jag fortfarande (:lol: ) är osäker på hur jag ska spela.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG (t1465)

UTG+1 (t1625)

MP1 (t1710)

MP2 (t1060)

Hero (t1115)

Button (t1640)

SB (t1170)

BB (t3715)

 

Preflop: Hero is CO with 6heart.gif, 6club.gif.

UTG calls t100, 3 folds, Hero ?

 

Bye the way, går det att få fram tablestats för alla spelare i den aktuella sessionen i PO? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får gärna utveckla, inte för att jag ifrågasätter att det är korrekt, men för mig var det inte autopush så du får dela med dig av dina hemligheter. Show me Obi-Wan.

Antar att det har att göra med att UTG endast callade vilket borde ge oss FE vid push?

 

Ja alltså, ofta är det här som att pusha för att stjäla blindar, men vi får 100 till på köpet.

 

Visst, ibland blir det syn av A9 eller 88, men då får man väl acceptera det.

Men allt som oftast plockar vi ner den här preflop, och ligger inte jätteilla till de gånger vi får syn.

Många fi limpar med lite allt möjligt här, och nästan ingen fi som limpar här besitter någon större begåvning. Jag vet inte hur dom tänker, "nu synar jag (kåååålar) och hoppas att ingen höj...nähä...inte den här gången heller", kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, som jag skrev i den första posten så är detta en vanligt förekommande situation. Är ALLTID osäker på hur jag ska agera när den uppstår och med vilken HD jag ska pusha! Men, så här gick det...

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

UTG (t1465)

UTG+1 (t1625)

MP1 (t1710)

MP2 (t1060)

Hero (t1115)

Button (t1640)

SB (t1170)

BB (t3715)

 

Preflop: Hero is CO with 6heart.gif, 6club.gif.

UTG calls t100, 3 folds, Hero raises to t1115, 3 folds, UTG calls t1015.

 

Flop: (t2380) 5spade.gif, Adiamond.gif, Aspade.gif(2 players)

 

Turn: (t2380) 8diamond.gif(2 players)

 

River: (t2380) Jheart.gif(2 players)

 

Final Pot: t2380

 

UTG has Tc Td (two pair, aces and tens).

Hero has 6h 6c (two pair, aces and sixes).

Outcome: UTG wins t2380

 

:cry:

 

Som jag förstått av alla de svar jag fått så spelade jag rätt men hade oflyt att vara uppe mot ett högre par denna gång.

 

Om vi säger att FI hade raisat istället för att limpa, hur skulle Hero spelat då? Push med TT+, AQ+? Syn med vilken HD då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja push med AQ+ TT+, men menar du vilken HD vi synar en raise preflop med? de hoppas ja inte att du gör med den stacken ;-)

 

Har väl lite med storleken på raisen från UTG.

 

3-4x BB skulle jag nog släppa AQo och även AQs och dessutom jj och 1010. Resten skulle va en push och definivt inga händer kvalificerar sig för enbart syn.

 

Vid en allin skulle nog även AKo och eventuellt kissemissarna, QQ, släppas med.

 

Men så är mitt mellannamn - tajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väl lite med storleken på raisen från UTG.

 

3-4x BB skulle jag nog släppa AQo och även AQs och dessutom jj och 1010. Resten skulle va en push och definivt inga händer kvalificerar sig för enbart syn.

 

Vid en allin skulle nog även AKo och eventuellt kissemissarna, QQ, släppas med.

 

Men så är mitt mellannamn - tajt.

 

Det är verkligen alldeles för tight. Utan tvekan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din syn-HD vid push i synnerhet. Tycker det är rätt nitty att vika JJ mot en standardhöjning oxå iofs.

 

Okey, har nog haft lite funderingar runt detta spelet själv och som vi diskuterade i en annan tråd så handlar det ju om att spelet/spelarna blivit bättre och att man måste hitta nya influenser för att vässa sitt spel och bli ännu vassare.

 

Har dock inte öppnat upp mitt spel ännu så man kanske skulle prova. Just dessa situationer är, tycker jag, svåra att veta var man drar gränsen för FÖR tajt. Men jag litar på ditt omdömme här.

Du menar att det finns EV+ i att syna en AI med HD???? AQ+, 1010+??? Du får gärna utveckla ditt tänk här om du har lust och ork, för jag behöver verkligen bli bättre just här (iofs på fler saker).

 

Vid närmare eftertanke så viker jag nog inte JJ mot en standardhöjning, tänkte nog inte så rätt där, får skylla på medicinerna ;-):oops: :oops: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...