Gå till innehåll

NL50 SH - hur spela tvåpar på dragvänlig bräda?


Recommended Posts

Everest Poker

Speltyp: Hold'em

Blindar: $0.25/$0.50

 

Bordsstämning/reads: Inga reads på fi, bordet har varit väldigt löst men inte överdrivet aggressivt. Själv har jag nog en rätt passiv image då jag slickar såren efter flera bad beats.

 

Bordsplacering:

 

Yo94 sitter på stol 1 med $30.47.

Alex_Capone sitter på stol 2 med $22.60.

kainfry sitter på stol 4 med $29.57.

first.option sitter på stol 5 med $49.00.

Lobo_sthlm sitter på stol 6 med $63.70.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 5.

Lobo_sthlm lägger den lilla blinden på $0.25.

Yo94 lägger den stora blinden på $0.50.

 

Ge hålkorten:

 

Yo94: -- --

Alex_Capone: -- --

kainfry: -- --

first.option: -- --

Lobo_sthlm: :9d::Jh:

 

Före floppen:

Alex_Capone lägger sig.

kainfry synar $0.50.

first.option lägger sig.

Lobo_sthlm synar $0.25.

Yo94 checkar.

 

Floppen (:Tc::9c::Js: ):

Lobo_sthlm höjer $1.50.

Yo94 lägger sig.

kainfry höjer $6.00.

 

Lobo_sthlm ??

 

Kommentar: Limpar in (inga konstigheter?) för att kanske träffa något kul. Träffar men usch vilken bräda. Först in på floppen satsar jag lite för att se vart jag står, vid syn räknar jag med draghand på fi. Vad gör jag när han höjer mig?

 

Jag avskyr verkligen att spela såna här händer ur position! :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svårspelat med 2par på 3-i-rad bräda.

 

Grejen är att folk kan höja här med par och stegdrag, men även med färdig stege.

 

Om du har read på Fi som passive kan du nog nästan kasta, alternativt syna och se vad han gör på turn och checkfolda mot ett starkt bet.

 

Mot avancerade spelare blir det ännu svårare, har själv svårt för dessa lägen. Funderar nästan på att börja spela tvåpar som en draghand snarare än en madehand, dvs checka flop och se hur actionen går bland dem andra spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har read på Fi som passive kan du nog nästan kasta, alternativt syna och se vad han gör på turn och checkfolda mot ett starkt bet.

 

Syna var nog ärligt talat det sista som flög genom mitt huvud, jag var mer inne på linjen all-in eller fold? Men syn och se vad han gör för move på turn kanske är en klok idé. Förutom de uppenbara drömkorten J-9 på turn borde ju även ett klöver kunna skrämma honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna var nog ärligt talat det sista som flög genom mitt huvud, jag var mer inne på linjen all-in eller fold? Men syn och se vad han gör för move på turn kanske är en klok idé. Förutom de uppenbara drömkorten J-9 på turn borde ju även ett klöver kunna skrämma honom.

 

 

All in måste ju va det kallaste du kan göra. Med tanke på att det är everest:P

så är drag väldigt troligt här. Syna flop och håll en passiv linje så länge inga drag träffar då din hand är död. Så länge du inte träffar kåken så försök få till en billig showdown men till showdown hade jag nog många gånger velat gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All in måste ju va det kallaste du kan göra. Med tanke på att det är everest:P

så är drag väldigt troligt här. Syna flop och håll en passiv linje så länge inga drag träffar då din hand är död. Så länge du inte träffar kåken så försök få till en billig showdown men till showdown hade jag nog många gånger velat gå.

 

Mmmm, vet inte riktigt hur jag spelade den här handen när jag tänker efteråt. Dumaggressivt är väl bästa beskrivningen. Jag får ju knappast syn av en hand jag dominerar.

 

Hur som helst gick jag all-in, fick syn av :Th::Qh:

 

Turn: :Kc:

 

River: :8h:

 

Min läxa är väl att passivt inte alltid är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...