Gå till innehåll

Gus Hansen(fyrtal) mot Daniel Larsson(nötkåk)


mgps

Recommended Posts

denna hand var med i poker.se's program: http://www.svenskafans.com/fantv/player/dev_flash.asp?episode=405&cat=20

 

Ola tycker att daniel larsson spelar handen ok men jag tycker han spelar den smallstakes-fiskigt.

 

gus säger 250 pre med 25/50 blinds, daniel larsson. minireraisar.

 

på floppen leder gus med 800 och daniel miniraisar igen.

 

varför dessa miniraisar? sjukt fiskigt imho.

 

 

daniel har själv sagt att han var nära att lägga och borde han inte kunna ha gjort det? vad ska gus ha? KK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I TV-sändningarna från EPT skrivs storleken på själva höjningen när någon gör en raise. Det är inte den totala summan som skrivs. Tillochmed kommentatorerna vet jag har sagt fel när det sändes på eurosport.

 

Så nej, tyvärr, Daniel Larsson är inte en fisk som inte vet hur mycket man ska höja.

 

det blir väl ändå samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det blir väl ändå samma sak?

 

Vad snackar du om? Om det t.ex. står att hansen höjer till 250 preflop och det sen under Larssons namn står "raise 500" så har han inte gjort en "fjutthöjning" utan höjt till 750. Som exempel då, orkar inte gå igenom siffrorna. Det är allt jag menar.

 

Om han sen ska folda eller ej har ju inte med just den saken att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De verkar vara lite inkonsekventa i detta klippet eftersom när Gus höjer står det "raise 250" medan kommentatorerna beskriver det som en 5xbb raise. I resten av handen är det som sagt så att det är storleken på höjningen som står.

 

I allmänhet känns det som att Eurosport och europeisk TV i överhuvudtaget fortfarande har väldigt, väldigt mycket att lära..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...