Gå till innehåll

Neteller support


jojje2k

Recommended Posts

Vad leker netellers support?

 

Har suttit i chatten i30 min men ingen som svarar och mailet jag skicka verkar ingen heller svara på, har väntat i 2 dagar på svar på mailet....

 

Sen är det ju alltid kul när kontot blir spärrat utan anledning

 

 

 

Mitt konto har också blivit spärrat utan anledning, har mailat dom men man lär väl få vänta i en evighet innan dom svarar.

Lite orolig blir man ju då man har en del pengar på kontot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt konto har också blivit spärrat utan anledning, har mailat dom men man lär väl få vänta i en evighet innan dom svarar.

Lite orolig blir man ju då man har en del pengar på kontot...

 

 

Jag kan lugna alla lite.

 

Imorse satte jag mig i chatten och väntade, efter tjugo minuter så dök det faktiskt upp någon.

Och anledningen till spärren verkar ha varit att jag flyttade för en månad sedan.

Visste inte att dom spärrade hela kontot om man försökte logga in från annan plats än vad man tidigare gjort.

Men nu är det fixat och allt verkar funka bra med in och utbetalningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan lugna alla lite.

 

Imorse satte jag mig i chatten och väntade, efter tjugo minuter så dök det faktiskt upp någon.

Och anledningen till spärren verkar ha varit att jag flyttade för en månad sedan.

Visste inte att dom spärrade hela kontot om man försökte logga in från annan plats än vad man tidigare gjort.

Men nu är det fixat och allt verkar funka bra med in och utbetalningarna.

 

Att du har flyttat? Vilken motivering hade dom till att låsa ditt konto för att du hade flyttat? Har du sagt åt dom att ditt konto ska låsas för att du loggar in från ett annat IP än du vanligen gjort? Om du inte har bett dom göra så är det bara en fruktansvärt dålig ursäkt. En av meningarna med att ha en virtuell plånbok är ju att man ska kunna använda den från en massa olika platser. Hur skulle det se ut ifall t.ex. Swedbank skulle spärra ditt bank/bankomat/kreditkort för att du tar ut pengar från bankomaten i Uppsala istället för någon av dom två du annars alltid använder i Stockholm ?

 

Jag har alltid gillat NETeller men senaste 2-3 månaderna har dom börjat göra en fruktansvärd massa dumheter som i dom flesta fallen är totalt omotiverade.

Hoppas verkligen att det blir mycket bättre snart annars kommer nog jag att sluta använda deras tjänster om jag har andra alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du har flyttat? Vilken motivering hade dom till att låsa ditt konto för att du hade flyttat? Har du sagt åt dom att ditt konto ska låsas för att du loggar in från ett annat IP än du vanligen gjort? Om du inte har bett dom göra så är det bara en fruktansvärt dålig ursäkt. En av meningarna med att ha en virtuell plånbok är ju att man ska kunna använda den från en massa olika platser. Hur skulle det se ut ifall t.ex. Swedbank skulle spärra ditt bank/bankomat/kreditkort för att du tar ut pengar från bankomaten i Uppsala istället för någon av dom två du annars alltid använder i Stockholm ?

 

Jag har alltid gillat NETeller men senaste 2-3 månaderna har dom börjat göra en fruktansvärd massa dumheter som i dom flesta fallen är totalt omotiverade.

Hoppas verkligen att det blir mycket bättre snart annars kommer nog jag att sluta använda deras tjänster om jag har andra alternativ.

 

 

Japp, dom frågade om jag försökt logga in från annan plats än vanligt och jag förklarade att jag flyttat och då låste dom upp kontot igen.

Jag har absolut inte sagt åt dom att spärra kontot ifall jag loggar in från annan IP utan det är deras eget påhitt.

 

Känner precis som du, har också alltid använt mig av Neteller men nu har jag cashat ut allt jag har där och jag kommer försöka undvika att ha pengar liggandes där i framtiden.

Men tyvärr måste man ju i stort sett använda sig av Neteller om man som jag spelar på Full Tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du har flyttat? Vilken motivering hade dom till att låsa ditt konto för att du hade flyttat? Har du sagt åt dom att ditt konto ska låsas för att du loggar in från ett annat IP än du vanligen gjort? Om du inte har bett dom göra så är det bara en fruktansvärt dålig ursäkt. En av meningarna med att ha en virtuell plånbok är ju att man ska kunna använda den från en massa olika platser. Hur skulle det se ut ifall t.ex. Swedbank skulle spärra ditt bank/bankomat/kreditkort för att du tar ut pengar från bankomaten i Uppsala istället för någon av dom två du annars alltid använder i Stockholm ?

 

Jag har alltid gillat NETeller men senaste 2-3 månaderna har dom börjat göra en fruktansvärd massa dumheter som i dom flesta fallen är totalt omotiverade.

Hoppas verkligen att det blir mycket bättre snart annars kommer nog jag att sluta använda deras tjänster om jag har andra alternativ.

 

Vadå, det är väl bättre med stor säkerhet än ingen alls, dom låste mitt konto med när det visade sig att någon från Usa försökt att logga in på mitt konto, att jag sedan fick vänta 1 dag på att få det upplåst får man leva med. Du kan väl inte jämföra det med ett kreditkort som är fysiskt, och du kan spärra om du märker att du tappar bort det, dessutom ersätter ju banken dig om någon skulle lyckas tömma kortet, och det gör ju inte neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är mycket bra dom låser kontot om du loggar in från en annan plats, det gör det mycket svårt för någon obehörig att få tillgång till dina pengar.

Jag har själv fått mitt konto låst för att jag loggat in från en annan plats, och fått det öppnat lika fort igen. Efter det har jag alltid kontaktat dom innan jag ska åka någonstans och tex sagt att det kan ske inloggningar från olika ip under 1 veckas tid, det har fungerat utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska förståeligt att det tar lite tid med tanke på alla nedskärningar(och antagligen också pga alla frågosamma jänkare).

 

Dra igång rutan och gör nått annat, det brukar dyka upp nån efter 30-40min.

 

Hade rutan uppe i princip hela natten, inget svar....

 

Mailet jag skickade för x antal veckor sen verkar dom ha glömt bort :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...