Gå till innehåll

AKo mot reraise på finalbord


jol74

Recommended Posts

Vi är 5 kvar på finalbord Svenska spel 300+30. Huvudfi har återhöjt mig förra varvet då jag försökte stjäla från knappen. Har även försvarat bb några gånger tidigare. Oftast med all-in.

 

1000.00/2000.00 Texas Hold'em (No Limit) - Sunday, February 25, 2007 2:31:33 AM

Midnattsmöte (Vanlig/Turnering)

Plats 2: Fi 1 (22850.00)

Plats 4: Fi 2 (38479.00)

Plats 5: Hero (20651.00)

Plats 6: Huvudfi (20920.00)

Plats 7: Fi 3 (27600.00)

Hero lägg LM 1000.00

Fiskmåsen lägg SM 2000.00

 

** Giv **

Hero [Er, Ks]

 

*** Bet Runda 1 ***

Fi 1 Lägg

Fi 2 Lägg

Fi 3 Lägg

Hero Höj till 4000.00

Huvudfi All-in 20920.00

 

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt annat än openpush är ju jävligt trixigt och ofta dåligt. Anledningen till att man kan vilja göra det är ju om man har en väldigt aggressiv fi i nån av blindarna (som du tycks ha), som ofta kommer göra en resteal.

Men att bara få syn här är ju svinjobbigt.

 

Men alltså, allt annat än syn på den här pushen är jätteilla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att du har visat dig vek tidigare. Förra varvet vek du ner dig när han svarade upp på din steal från knappen. Nu har du spelat in 20% av dina marker i potten, frågan är varför?

 

Vilka hämder kan du tänka dig att stå upp med ? AA KK ?

 

Redan tecknet på att du raisar till 4000 visar att du vill ha möjlighet att kasta den här handen, klart som f..n att han kommer försöka att slå på dig.

 

Nu till hur ligger du till ? har inte Fiskmås AA eller KK så har du som sämst 50/50 och i en hel del fall kommer du att dominera honom, så det kommer att kosta dig 16k för 40k --> 2,5 ggr pengarna = SYN. (Allla dagar i veckan, i och med att han går all-in flera gånger nu så finns det ingen chans att vi kan sätta honom på AA eller KK).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska extremt mycket till om jag ska lägga AK pre flop på ett finalbord. I båda dina fall hade jag blixtsynat, det finns alldeles för få händer du kan vara uppe mot som sätter dej i problem och ett helt gäng som du är stor favorit mot

 

Precis min tanke. Du har ett M på 6 och så har även fi. Med så låga M och blinds som snart går upp så har man inte tid att vänta på premium händer och när man väl får dem så har man som jag ser det två val.

 

1. ställ rakt av.

2. miniraisa i hop om en resteal för att då ställa.

 

AK är under dessa omständigheter ett monster och de enda händer du ligger mycket efter är just AA och KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...