Gå till innehåll

250 bb´s turnering med långsam struktur


Gavle_Borg

Recommended Posts

Tjena, brukar lira SvenskaSpels långlördag turnering med 5000 i startmarker och 15 min blinds som börjar på 10/20.

 

Saken är att jag alltid är chippsist vid bordet efter dem 2 första nivåerna och brukar vara 1-3 vid bordet efter 4 nivåer spelade.Tror det kan ha med att snittstackdjupet är så enormt före man kommer till 25/50.

 

Hur anser ni att man ska spela medans snittstacken är över 100 bb eller mer. Raisa mer pre-flop för att på så sätt ta bort lite mer av dem implicita oddsen. Eller bara köra på standardraise på 3-4 bb i väntan på att blindsen ska öka ?

 

Ska lira om drygt 2 timmar så det vore underbart ifall någon sa något tips som skulle hjälpa mig lite då jag slår mig ner :D

 

Brukar för övrigt lägga till 4,5 bb över pott på 10/20 nivån och 2 bb över pott på 15/30 nivån och sen beta pott pre flop på 25/50 och framåt :D (nu snackar jag pre-flop höjningar endast)

 

Eller tycker ni att jag ska limpa mer på pockets 22-jj i början och händerna a-k/a-q och sikta på ett set / 2 par och bättre ?

 

Nå lite tankar om vad ni anser är bra i sådana här turneringar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sagt så har det gått dåligt i början för att sedan gå bättre lite längre fram har dock precis åkt vid bubblan bägge gångerna innan så idag är det tänkt att jag ska ta revansch :D

 

hur tycker du man spelar a-k / 77-AA osv i början..inte så kul o beta 3 bb upp till 60 när snittet är på 5 lax i stackarna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar stars deep så ofta jag kan men blir inte alldelles för ofta. gillar inte att börja höja konstiga summor med mina bra händer för att försöka dra ner oddsen, även om du satsar 120 eller 150 på 10/20 har alla odds på att ta din stack vid finträffar,snarare mer eftersom det är tydligt att du har nåt svårsläppt.

 

hellre så spelar jag försiktigare postflop med ett par och försöker ta mig till showdown om det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...