Gå till innehåll

5/10-krångel 5-vägs-cappad pot i SB med AQo


Opteron

Recommended Posts

På river hade jag bara varit rädd för deuceontherive®. Tycker hans turnraise känns ganska äcklig efter att han checkat floppen. Känns ju som en misslyckad checkraise om han nu inte har 33 och turnade ett set. De andra kan jag inte riktigt se ha en bättre hand.

 

Om du donkar river igen höjer han ju säkerligen igen med bättre händer och driver ut de andra fienderna. Är det för passivt att checka och se vad som händer egentligen? Du har ju bra position på deuceontherive®. Betar han ut och blir höjd får du kanske överväga en stark fold ;)

Fördelen med detta spel är att du har mycket större chans att få ut värde av de andra två fienderna som kan syna med sämre händer än din.

 

Fast nä...ju mer jag tänker på det desto vekare tycker jag det spelet känns! Så jag lutar nog åt donk-syn, förutsatt att inte deuce är en superpassiv fisk.

 

 

(vad betyder det förresten med gröna siffror i PAhud? Har inte fixat det dära än)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gröna siffror betyder dåliga spelare.

deuceontherive har typ 60/35/1.x stats.

De andra är tightare men alla är allmänt kassa.

 

TJ är en hand som är ganska läskig efter de 2 andras coldcallar på turn tycker jag?

 

Oj ok, så pass :D

Vi kan alltså även utesluta att de andra skulle folda stegdraget mot två turnbets? Överlag synar folk mycket oftare med färgdrag här känns det som. Trots att bara är en out mer, vet inte hur vissa tänker...

 

Tappar vi jättemycket värde här genom att checka för att syna ett bet men inte två? Dvs att inte beta. Tycker det är riktigt svårt att avgöra. Vad tycker du själv? ;) Ingen annan som verkar sugen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, jag borde bettat.

Dessutom har den enda killen som raisa preflop förutom jag foldat så det enda jag är det minsta rädd för är 10J eller 33/44.

 

Nej, folk foldar aldrig ett öppet stegdrag mot två turnbet.

Deuceontheriver skulle dessutom antagligen ha callat river eftersom han var en superfisk.

slutetcb5.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppenbarligen överskattat kvaliteteten på 5-10 markant. OMG typ? (Verkar vara lika kasst på Prima förresten)

 

Mot såna här nötter känns det rätt givet att beta river, trodde inte de kunde kallsyna med ett överkort och hålstegedrag på turn eller syna 2 bets preflop med K9s. Silly me :)

 

jo, 5/10 är lätt.

 

femtioxh1.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...