Gå till innehåll

Nästa match i Champions League?


PellePelle

Recommended Posts

Vad tror ni om kommande returmöten?

 

Jag gissar på följande.. Fetmarkerar vilka jag tror vinner fajten.

 

Lyon - Roma (R-L 0-0)

I kraft av hemmaplan samt ett lite mer gediget lagspel över hela banan.

 

Liverpool - Barcelona (B-L 1-2)

Liverpool trivs i Europa, Barca ur form plus interna "strider"

 

Chelsea - Porto (P-C 1-1)

Blå maskinen maler nog ner bollskickliga Porto hemma. Porto har dålig bortastatistik. C har dock dragits med skador och har kanske Terry, Robben mfl. på skadelistan. Relativt öppet i mina ögon.

 

Valencia - Inter (I-V 2-2)

Inter i hysterisk form. Bra första halvlek men "gav" bort segern på san siro. Jag tror 0-1, 1-2 el liknade. Valencia har dock många "matchavgörare" a lá Villa o co. Öppen historia.

 

Milan - Celtic (C-M 0-0)

Milan borde slå bortasvaga celtic.

 

Arsenal -PSV (P-A 1-0)

Jag tror Arsenal vinner hemma. Spelet brukar stämma mycket bättre för dem på hemmaplan. Frågan är om vinst räcker. Släpper dom in mål blir det tungt med tanke på att deras strikers kanske inte är i bästa slag plus bortamålsregeln.

 

Man. United - Lille (L-M 0-1)

Giggs mål borta borde ge självförtroende i laget. Hemma är United numret större.

 

Bayern München - Real Madrid (RM-BM 3-2)

Öppet. Alla experter säger att van bommels 2-3 mål öppnar för bayern som totalsegrare. Jag tror att RM gör mål vilket försvårar tippandet ytterligare. Jag kan knappt välja.. 57-43 till RM..

 

Några med andra åsikter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det kan han inte... han behöver bara ställa sig i inre boxen så gör han mål, det är en gudabenådad förmåga han har, men utanför träffar han inte ens bollen för det mesta. :)

 

Real Madrid måste ju göra två mål för att gå vidare. Så BM lär inte spela offensivt. Det kan bli riktigt intressant om RM får t.ex. ett tidigt frisparksmål efter 20 minuter. Bayern München har ju en tradition av att förlora viktiga matcher sent och med liten marginal. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valencia - Inter (I-V 2-2)

Inter i hysterisk form. Bra första halvlek men "gav" bort segern på san siro. Jag tror 0-1, 1-2 el liknade. Valencia har dock många "matchavgörare" a lá Villa o co. Öppen historia.

 

Arsenal -PSV (P-A 1-0)

Jag tror Arsenal vinner hemma. Spelet brukar stämma mycket bättre för dem på hemmaplan. Frågan är om vinst räcker. Släpper dom in mål blir det tungt med tanke på att deras strikers kanske inte är i bästa slag plus bortamålsregeln.

 

Bayern München - Real Madrid (RM-BM 3-2)

Öppet. Alla experter säger att van bommels 2-3 mål öppnar för bayern som totalsegrare. Jag tror att RM gör mål vilket försvårar tippandet ytterligare. Jag kan knappt välja.. 57-43 till RM..

 

Några med andra åsikter?

 

Japp.

 

Valencia är ett riktigt starkt lag och jag tror att dom minst spelar lika, och att dom inte kommer släppa in mer än ett mål på hemmaplan, dvs Inter åker ut.

 

Bayern är också ett starkt lag och Real är ju inte direkt ett bra bortalag, BM behöver endast ett mål för att gå vidare och det tror jag dom klarar av.

 

Arsenal är inte självklara vinnare mot kvicka PSV och den matchen skulle jag gärna helgardera. PSV kan ligga på försvar långt ner i på egen halva och när Arsenal trycker på så tror jag att PSV kommer kontra in minst ett mål och då blir det svårt för Arsenal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Japp.

 

Valencia är ett riktigt starkt lag och jag tror att dom minst spelar lika, och att dom inte kommer släppa in mer än ett mål på hemmaplan, dvs Inter åker ut.

 

Bayern är också ett starkt lag och Real är ju inte direkt ett bra bortalag, BM behöver endast ett mål för att gå vidare och det tror jag dom klarar av.

 

Arsenal är inte självklara vinnare mot kvicka PSV och den matchen skulle jag gärna helgardera. PSV kan ligga på försvar långt ner i på egen halva och när Arsenal trycker på så tror jag att PSV kommer kontra in minst ett mål och då blir det svårt för Arsenal.

 

 

Kan nästan tro att man sett matcherna på förhand va? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...