Gå till innehåll

NLT - All in med KK efter reraise?


spanarn

Recommended Posts

Bakgrundsfakta:

$50 NL Hold'em - Multipoker (10 max)

 

Min undran är hur aggressivt man ska spela KK preflop. Om jag raisar och får en reraise mot mig. Ska jag då bara calla eller är all in det mest korrekta beslutet?

 

Bordsstämning

Jag har suttit vid bordet i ca 5min, så jag har inte riktigt fått någon uppfattning..

 

Total number of players : 10

Seat 1: nando15 ( $37.67 )

Seat 3: estayman77 ( $0 )

Seat 4: surfnmiked ( $109.91 )

[seat 5: spanarn ( $49 )

Seat 6: natelnic ( $48.95 )

Seat 7: LayDownRocks ( $86.61 )

Seat 8: ddonnie78 ( $105.15 )

Seat 9: Morgoth ( $72.1 )

Seat 10: zanmato ( $95 )

Seat 2: Super_String ( $50 )

 

ddonnie78 posts small blind [$0.5].

Morgoth posts big blind [$1].

Super_String posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

Dealt to spanarn [ K:diamond: K:spade: ]

 

zanmato folds.

nando15 calls [$1].

Super_String checks.

surfnmiked folds.

spanarn raises [$3]. <-- gör en liten höjning pga. positionen

natelnic folds.

LayDownRocks raises [$12].

ddonnie78 calls [$11.5].

Morgoth folds.

nando15 calls [$11].

Super_String folds.

spanarn is all-In [$46]

LayDownRocks calls [$37].

ddonnie78 folds.

nando15 is all-In [$25.67]

 

 

** Dealing Flop ** [ 8 :heart: , 4 :heart: , 8 :diamond: ]

** Dealing Turn ** [ 4 :diamond: ]

** Dealing River ** [ J :diamond: ]

 

LayDownRocks shows [ A :spade: , A :heart: ] two pairs, aces and eights.

nando15 doesn't show [ Q :spade: , A :club: ] two pairs, eights and fours.

spanarn doesn't show [ K :diamond: , K :spade: ] two pairs, kings and eights.

LayDownRocks wins $22.66 from side pot #1 with two pairs, aces and eights.

LayDownRocks wins $124.01 from the main pot with two pairs, aces and eights.

 

 

Efter ca 10 min får jag KK igen och i princip exakt samma sak händer.. Jag höjer preflop.. en annnan reisar ca 10$ jag går all in.. och jag förlorar med KK mot AA.

Lirar jag helt fel eller har jag bara otur? Börjar tvivla på att all in där kanske är lite galen om jag fått en rätt hög reraise mot mig..

 

Hur lirar ni i de situationerna? Är det All in, call (eller kanskefold?) ?? :?

 

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu är väl jag kanske inte rätt person att uttala mig om vad som är bra eller dåligt!

 

MEN, jag skulle ha gjort detsamma.

 

alltid tråkigt att förlora, men i det långa loppet så tror jag att man vinner på all in i dessa lägen.

 

för hade det varit en tomte som gått all in med T8o så hade du förlorat och inte brytt dig så mkt..sånt händer

 

nu hade du missflyt med att någon satt på AA båda gångerna

 

/A :club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ett fenom som vi alla råkat ut för en hel jävla massa gånger och det är lika frustrerande varje gång.

 

Här är mitt svar, efter att jag fört lite väldigt simpel statestik över detta.

(Detta var på 2/4 och 1/2 NL)

 

1) Folk som jag hade read på som väldigt tighta var jag mer sällan all in med KK som overdog och gick back.

 

2) Folk som jag inte hade read på var jag oftast all in som overdog med KK.

 

3) Det var något vanligare att jag var overdog (och större overdog) på 1/2 än på 2/4.

 

Och så en lite disclaimer:

Detta var inte över en extrem mängd händer, eftersom det inte är såå vanligt att man får ställa in med KK och ska inte ses som något bevis, men kanske kan hjälpa som en liten riktlinje.

 

Så mitt svar; om du inte har read som sjukt tight så spelar du helt rätt att gå all in preflop med KK om du tror dig kunna få ett call.

 

 

 

Snerki funfact: det är ungefär 97% chans att ingen annan har AA vid ett fullhanded bord samtidigt som du har KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle definitivt köra på, man bör nog ha en rejält bra read på motståndaren om man ska folda i det läget, på dessa bord.

 

Alternativet syn känns lite... onödigt i mina ögon. Vad ska det vara bra för? Om man nu sätter killen på AA så skulle ju oddsen inte ens tillåta att jaga set om du var 100% säker på att få hela hans stack vid träff. Och vad gör man på en flopp som är 7 hög? Antagligen kommer man lik förbannat hamna all in till slut, möjligen med undantag vid A på brädan.

 

Den slutsats jag drar av ovanstående är att en fold är korrekt om man har en grym read på killen och nästan säkert kan sätta honom på AA, annars re-raise och all in.

 

Detta förutsätter ju dock att stackarna inte är för djupa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle definitivt köra på, man bör nog ha en rejält bra read på motståndaren om man ska folda i det läget, på dessa bord.

 

Alternativet syn känns lite... onödigt i mina ögon. Vad ska det vara bra för? Om man nu sätter killen på AA så skulle ju oddsen inte ens tillåta att jaga set om du var 100% säker på att få hela hans stack vid träff. Och vad gör man på en flopp som är 7 hög? Antagligen kommer man lik förbannat hamna all in till slut, möjligen med undantag vid A på brädan.

 

Den slutsats jag drar av ovanstående är att en fold är korrekt om man har en grym read på killen och nästan säkert kan sätta honom på AA, annars re-raise och all in.

 

Detta förutsätter ju dock att stackarna inte är för djupa.

 

Anledningen till bara calla är om motståndaren är väldigt aggresiv och förväntas betta på floppen även om han missar med sin AQ, AK och fortsätter betta med QQ, JJ, TT om det inte är några överkort.

Jag håller dock med om att man nästan alltid ska reraisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...