Gå till innehåll

Allt om BBB!


BillyKGB

Recommended Posts

Är så förbannad på bredbandsbolaget!

 

Det är alltid nåt serverfel eller vad som helst!

 

Och nu va det droppen när jag sitter o lirar 10+1 SnG..

Då kommer BBB o snor mina pengar genom att inte fungera!!!

 

Nån som varit med om liknande? Förmodligen..

Och går det att göra ngt åt det?

 

:evil:

 

* RP och flytt till OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glad att det inte var en 100 +10 ;)

 

Men det är ju en risk man tar emd att lria på internet. Vad somhelst kan gå snett. Din hdd/skärm/mus kan lägga av just när du sätter ditt 4 tal på rivern.. Därför man inte (någonsin) ska spela för pengar man inte kan undvara utan att bli upprörd :roll: Särkilt då inte via internet som kan vara lite ostabilare än cahsgame....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma sak här.. ibland önskar man att det fanns den liten funktion i verkligeheten där man kunde skicka hela bredbandsbolaget direkt till helvetets sjunde krets med en knapptryckning.

inte ens kundtjänst går att nå, för dom har telefonnummer som inte heller funkar iom att hela nätet gått ner. dålig redundans, dålig dag, jag funderar på att gå och lägga mig innan något går sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glad att det inte var en 100 +10 ;)

 

Men det är ju en risk man tar emd att lria på internet. Vad somhelst kan gå snett. Din hdd/skärm/mus kan lägga av just när du sätter ditt 4 tal på rivern.. Därför man inte (någonsin) ska spela för pengar man inte kan undvara utan att bli upprörd :roll: Särkilt då inte via internet som kan vara lite ostabilare än cahsgame....

klart jag hade blivit mer upprörd om det va $110, men det är ju principen.

bbb tycks alltid sabba allt för mig!

så trött på dem..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förf***n!!

tänkte ta en 10+1 innan jag käkar!

när 7 pers har satt sig så lägger bbb av!!

som TUR väl är så loggas jag ur innan SnGn startar..

(visst jag hade kunnat logga in igen iom att bbb bara var nere i några minuter).

men fan, snart vågar man ju inte göra nånting!!

 

mooy - va snackar du om modem o grejer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har nog hänt de flesta och visst är det förjävligt om nätet går ner mitt i en viktig hand, men som sagt det är risken med att spela över internet. Mitt BBB kom precis tillbaka efter att ha varit nere i 3 timmar :cry:

 

Bästa sättet att skydda sig mot det är nog att ha ett alternativt sätt att koppla upp sig så man snabbt kan komma tillbaka in i en tour eller sng. Jag har min 3g telefon som funkar utmärkt som modem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glad att det inte var en 100 +10 ;)

 

Men det är ju en risk man tar emd att lria på internet. Vad somhelst kan gå snett. Din hdd/skärm/mus kan lägga av just när du sätter ditt 4 tal på rivern.. Därför man inte (någonsin) ska spela för pengar man inte kan undvara utan att bli upprörd :roll: Särkilt då inte via internet som kan vara lite ostabilare än cahsgame....

 

Visst är det en risk man får räkna med, tror dock inte många kan undvara "den där turneringsvinsten som ger dig 100k", iofs kanske det ses mer som en utebliven vinst än en förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mooy - va snackar du om modem o grejer?

 

Unge herr Billy, När jag var ung så satt vi på analoga modem som pep och tjöt när vi körde dom för glatta livet över telias koppartrådar(det va tider det). Dom funkar fortfarande i dag och jag skulle inte köpa en dator utan modem i dag. Om mitt bredband skulle dö? ja det kan hända av alla anledningar(jag jobbar på en support). Och får mkt upprörda människor som inte kan få tillbaka det innan dom blir tokiga. Vad kan du göra med modem i dag?

 

-Koppla upp dig på 30 sekunder

-Kolla mailen

-Kolla pf.nu

-irc #pokerfoum.nu

-SPELA klart turnering som du nyss blev nerkopplad ifrån

 

Du kan inte

-Ladda ner filmer (såvida du inte har mkt tålamod)

-Ladda ner programvaror

 

Anser att man kan göra det mest nödvändiga med modem. Gammal men bra.

 

(ska koppla upp bara för att se om det funkar, Man vill ju vara säker)

EDIT: Och visst funkar det. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mooy - va snackar du om modem o grejer?

 

Unge herr Billy, När jag var ung så satt vi på analoga modem som pep och tjöt när vi körde dom för glatta livet över telias koppartrådar(det va tider det). Dom funkar fortfarande i dag och jag skulle inte köpa en dator utan modem i dag. Om mitt bredband skulle dö? ja det kan hända av alla anledningar(jag jobbar på en support). Och får mkt upprörda människor som inte kan få tillbaka det innan dom blir tokiga. Vad kan du göra med modem i dag?

 

-Koppla upp dig på 30 sekunder

-Kolla mailen

-Kolla pf.nu

-irc #pokerfoum.nu

-SPELA klart turnering som du nyss blev nerkopplad ifrån

 

Du kan inte

-Ladda ner filmer (såvida du inte har mkt tålamod)

-Ladda ner programvaror

 

Anser att man kan göra det mest nödvändiga med modem. Gammal men bra.

 

(ska koppla upp bara för att se om det funkar, Man vill ju vara säker)

EDIT: Och visst funkar det. :D

OK! Har hört talas om såna!

Men måste man inte ha abonnemang för dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft BBB nu i ca 2 år och aldrig haft något problem, tycker det är den överlägset bästa internetleverantören jag har haft(4st).

 

Det är mycket skit som kan störa ens uppkoppling såsom virus, spyware etc och jag tror vissa (rent allmänt) tycker det är lättare att skyllla på leverantörerna än att hålla koll på vad för skit man igentligen installerat/klickat på/gjort mot sin dator. Virusprogram,ad-aware m.m är något fler människor borde testa, även brandvägg är något att ha.

 

Nu säger jag inte att det aldrig är leverantörernas fel men det kan lika gärna vara ditt eget fel, trasig kabel/virus/spyware m.m, listan kan göras hur lång som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

BBB...

 

fy fan, just nu vill jag ta dod pa nagon ansvarig pa BBB

 

(och just i detta ogonblick nar jag skulle skriva detta inlagget sa la min internetuppkoppling av)

 

- ringer telefonen forsvinner uppkopplingen

- ibland forsvinner den helt utan anledning

- telefonen funkar inte om bredbandsuppkopplingen funkar

 

har testat och koppla om allt, och forsokt med allt, men inget funkar

 

vad sager ni nu da? Jo, ring deras support och fraga vad det hela handlar om

 

sagt och gjort sa ringer jag supporten. Kommer man fram?

 

nej, hela dagen igar sa fick jag meddelandet "det ar manga som ringer just nu, var god ring senare"

 

hela dagen!!!!

 

ARRRRGHHHHH!!!!!

 

nu skickar jag detta meddelandet snabbt innan internet forsvinner

 

edit: precis nar jag hade skickat detta inlagg sa forsvann internet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte BBB, men samma sorts problem. Anslutningen försvinner i 30 sekunder ca (lagom långt för att man ska folda alltså) varannan minut eller så på kvällar och helger. Lite irriterande, glocalnet säger att det inte är några problem och inget fel på datorerna här. Så det är väl nåt med lednignarna eller så... som bar uppenbarar sig på kvällar. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Okej, måste få skriva av mig och kolla lite BBB-saker jag med.

 

Med tanke på den övervägande delen klagomål som verkar finnas på BBB så måste ju något vara snett? Hur som helst så hade jag en 1Mb/s uppkoppling från comhem innan. Inte ett problem på 2 år, trot eller ej. BBB ringde och jag nappade på¨deras erbjudande. Bara några tior till i avgift för 10-dubbla hastigheten, klart man nappade på det. Men satan i gatan, problemen startade direkt. Precis som flera sagt innan så dör kopplingen i princip hela tiden. Varje gång jag sitter och spelar så kan jag räkna med att jag tappar kopplingen ett par gånger. Ibland kommer det tillbaka efter ett par sekunder, ibland minuter, ibland inte alls. Startar jag om datorn brukar det funka (vet dock inte om det beror på omstarten eller att det tar ett par minuter och kopplingen kommer tillbaks så att säga).

Om jag skall ladda ner något från nätet så har jag i stort sett alltid nånstans mellan 10kB-80kB/s, oftast har de som tankar från mig en bättre hastighet, eller typ alltid. Jag har kanske haft bra nedladdningshastighet 4-5ggr under de 2-3 månader jag haft BBB. De gångerna jag haft bra hastighet har den oftast bara varat ett par minuter och sen sjunkit till det normala igen, dvs i snitt 50kB/s.

 

Så vad säger ni, ska jag säga upp skiten och byta tillbaks till ComHem? Funderar helt ärligt på att göra detta redan nu för det härt håller ju inte. Jag har helt klart sämre standard än med mitt tidigare comhem abonnemang.

Nån som har erfarenhet av Comhems 8Mb/suppkoppling?

 

Well, lessen för den långa posten men h-e vad förbannad jag är nu, det har så att säga byggts på länge nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag verkar vara lyckligt lottad.

Jag har iofs 10mbit fiber och det har jag inte hört så mycket om.

Jag har haft två avbrott på ca: 4 år och då var det åskan som slog ut allt i "byn" ena gången och den andra var det inte nere mer än 30 minuter.

Jag är kanonnöjd med BBB :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- ringer telefonen forsvinner uppkopplingen

- ibland forsvinner den helt utan anledning

- telefonen funkar inte om bredbandsuppkopplingen funkar

 

har testat och koppla om allt, och forsokt med allt, men inget funkar

 

Sitter splittern i första uttaget? Är sladdarna i telefonjacket seriekopplade (det låter som om sladdarna är parallellkopplade)?

 

Kolla så att jacket är rätt kopplat HÄR.

 

Angående BBB, så har brorsan det och han hade problem med att uppkopplingen la av under kvällar och helger. Han ringde då supporten, så ändrade de någonting på sin dator. Efter det fungerar det hyfsat på kvällar och helger, även om det är sämre ping. Ibland kan man också få "connection problems" vid pokerborden, men de är numer inte mer än några sekunder långa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft BBB nu i ca 2 år och aldrig haft något problem, tycker det är den överlägset bästa internetleverantören jag har haft(4st).

 

Nu säger jag inte att det aldrig är leverantörernas fel men det kan lika gärna vara ditt eget fel, trasig kabel/virus/spyware m.m, listan kan göras hur lång som helst.

 

Efter att ha tvingats över till Bredbandsbolagets ADSL från Bonet/Bostream pga upköpet har jag med BBB på två veckor haft fler avbrott än jag tidigare haft på fem år. Extremt dåligt faktiskt.

 

(Jag har en hel del negativt att säga om Bonet/Bostream relaterat till leveranstiden av VDSL, men deras uppkoppling har alltid varit stabil.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...