loka2 Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Har suttit vid bordet ett tag och det har svängt en del fram och tillbaka för min del, då detta inträffar. Patsil är en duktig spelare som vet vad han gör, i spelstilen är han ganska lös och gillar att jaga drag. Nästan alltid vid showdown har han visat någon form av fullsatt drag. Frågan är vart jag ska lägga handen om jag nu ska lägga den? $0.25/$0.50 NL Texas Hold'em - Tue, Feb 20, 17:03:57 2007 Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 1: turboman ($25.10) Seat 2: patsil ($81.25) Seat 3: Simme82 ($52.00) Seat 4: HERO ($46.50) Seat 5: swe-GG ($78.60) Seat 6: Jogibear ($12.29) Jogibear posts small blind [$0.25] turboman posts big blind [$0.50] ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 6h 6c ] patsil raises [$1.75] Simme82 folds HERO calls [$1.75] swe-GG folds Jogibear folds turboman folds ** Dealing Flop ** [ 6d 4d Tc ] patsil bets [$3.50] HERO calls [$3.50] <-- Här ska jag raisa tillbaka, vet varför jag bara synade. Men hur mycket ska jag höja med? ** Dealing Turn ** [ 7d ] patsil checks HERO ??? Citera
okocha Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Jag ser ingen anledning till att vi inte ska leda på turn. Beta strax under pott. Citera
Kollikock Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Ska du lägga dig? Jag fattar inte din rubrik. Är det så att du betade, han ställde och du synade och så visar han upp nötfärgen och tar hem potten? Som det ser ut nu så tycker jag att du ska beta. Typ halvpott. Lite drygt kanske. På floppen kunde du höjt, men det är ju inget måste. Att höja upp det till runt $9 verkar väl vara rimligt om du vill göra det. Eller varför inte en fiskig miniraise? Citera
SethCohen Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Precis bet lite under pot. Men annars hade jag hade re-raisat på flop, ungeäfr lite mer än en miniraise, ca 8-9$. Har han träff så kommer han aldrig ge upp den om FI inte är en "bra" spelare. f Citera
Jerico Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Höj flop till $13, syna push. Betta nära pot på turn som spelat och få in degen. Citera
loka2 Postad 21 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2007 Här kommer fortsättningen patsil checks HERO bets [$9.00] patsil calls [$9.00] ** Dealing River ** [ Kc ] patsil checks HERO checks patsil shows [ Th Ts ] Three of a Kind, Tens HERO does not show cards. patsil wins $26.10 from the main pot Tack för responsen. Var helt övertygat om att han satt med någon form av drag som han spelade passivt. Rivern ska man väll betta men jag var nästan 100 på att han hade något som slog mig nu även om kungen inte var något direkt skrämsel kort. Citera
Kollikock Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Att ni inte får in stackarna med set mot set tycker jag är både imponerande och skrämmande. Vad var det som gjorde dig nästan 100 på att han hade något som slog dig? Att han checksynade turn? Citera
Jerico Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 sjuk hand... Såhär kan du inte spela med sets om du vill få betalt de gånger (nästan alltid) du leder... Citera
cluelessrookie Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Jag håller med Kollikock. Med set så skall degen in i så gott som alla fall. Att titta på att man förlorar enskild hand mot överset kan man inte göra. Cluelessrookie Citera
logicsense Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Reraise till 10 $ på flop och syn vid push. Imo en miss att inte höja med den brädan. Beta annars ca 80 % av pot vid turn. Citera
Recommended Posts