ronnagangstern Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Jag är lite fundersam över c-beten på flopp, är det verkligen optimalt? Om vi accepterar att fi har följande HD: {TT-AA} {AKs-AK} så slår vi 67% av rangen preflopp, och vi slår om för värde av främst {AKs-AK} och TT, samt för att ibland hitta ett set Men på flopp, tror vi verkligen att {AKs-AK} betalar av här OOP? Min fråga är helt enkelt om vi inte måste ta att han får sina 6 outs och får dra gratis? Vi slår fortfarande 67% av hans range, men 10% av den utgörs ju av TT, vilket ger oss att {AKs-AK} utgör 57%. Inatt var jag trött, räknade på detta men glömde bort vinsten när han hade {AKs-AK} och faktiskt vek när vi betade. Det räcker med att han synar med {AKs-AK} 14% av gångerna han faktiskt har dom för att en bet ska löna sig. Och det gör han nog. lool Citera
Jerico Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Problemet är ju att om vi inte cbettar så kommer han nog börja värdebetta sina QQ+ medan om vi bettar kanske han är rädd för AA/set (nit). Du antar att han kommer checka ner eller att vi är i check/fold mode vilket ju knappast är sant. För att summera så komemr nog ett bet att åka in i potten no matter what, sen kan vi börja tänka på att baila. Citera
edison Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Problemet är ju att om vi inte cbettar så kommer han nog börja värdebetta sina QQ+ medan om vi bettar kanske han är rädd för AA/set (nit). Du menar att du vill göra JJ till en bluff här? Citera
ronnagangstern Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Du menar att du vill göra JJ till en bluff här? Nej det menar han inte. Läser du mitt inlägg ovan så ser du att {AKs-AK} bara behöver syna 14% för att ett värdebet mot dessa ska löna sig. Sen har vi ju TT i hans HD också + eventuellt färgdrag Beten är tunn, men det är ingen bluff Citera
Jerico Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 Det är ju en bluff för att få honom att sakta ner om han råkar ha exakt QQ-KK, en värde/skyddsbet om han har TT/AK/(AQ), särskilt då TT och AsKs. Har han AA så kommer vi nog inte få en billig showdown oavsett. Helt rätt att beta flop. Citera
edison Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 Nej det menar han inte. Läser du mitt inlägg ovan så ser du att {AKs-AK} bara behöver syna 14% för att ett värdebet mot dessa ska löna sig. Sen har vi ju TT i hans HD också + eventuellt färgdrag Beten är tunn, men det är ingen bluff Grejen var att han skrev att hero ska betta för att reppa AA/set. Sen kan du nog glömma att fi har något färgdrag här förutom AKs, han raisar alltså 8% pre och nu raisar han UTG och synar 3-bet. Aja, det mesta handlar väl om heros cb-frekvenser i 3-bettade potter... Det är ju en bluff för att få honom att sakta ner om han råkar ha exakt QQ-KK, en värde/skyddsbet om han har TT/AK/(AQ), särskilt då TT och AsKs. Har han AA så kommer vi nog inte få en billig showdown oavsett. Helt rätt att beta flop. Vaddå en bluff om han råkar ha QQ-KK? Tror du han kommer folda dessa händer för ett cb? Eller menar du att hero ska bomba hårt på turn om han får syn? Sen kommer en bra, tight spelare knappast kallsyna med oträffad AQ, AK här. Citera
Recommended Posts