Gå till innehåll

Nybörjare söker råd


Hollot

Recommended Posts

Hejsan!

 

Har både läst här på forumet ett bra tag och div. pokerlitteratur, så nu tänkte jag att det var dags att börja spela lite smått. Tänkte börja så lågt som NL 2. :-D Så, nu skulle jag vilja ha några råd generellt om hur jag bör spela på en sån här ofantligt låg nivå? :)

 

Kör på! :D All hjälp tas tacksamt emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på $0.02/0.04-borden på PartyPoker och spelar ganska aggresivt. Nybörjare (jag ser mig som en mer erfaren nybörjare) brukar inte våga satsa pengar/bluffa, det kan jag säga efter mina egna erfarenheter. Dock brukar nybörjare också kunna gå all-in med par i 7or även om det finns kort som A och K på bordet. Kan också säga att det är ovanligt för mig att lämna ett bord med mindre pengar än jag började med. Hoppas att detta hjälper.

 

Lycka till med pokern! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj med bra händer, släng kassa händer. Limpa och jaga set med små/mellan pockets. Betta mycket med nötterna och ta det lite försiktigare med TP och sånt (checka turn i position ofta). Tilta inte, acceptera att man blir utdragen ibland men försök att inte betala av om de sätter sitt drag. Ha tålamod och satsa inte för stor del av rullen på ett bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...