Gå till innehåll

NLT-AA är jag en fegis?


Recommended Posts

Tight kille med 6 i pfr. Jag brukar vilja ha in allt med AA men har insett att det inte alltid är bäst....med 6 i pfr är det ju typ AK och bra PP han reraisar, och sen callar han flop. KKK eller är jag löjlig? Jag försöker ge honom chansen att calla med nåt sämre med min lilla flopbet, är den dålig? Blir ju varken eller här. Hjälp snälla! =)

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($302.78)

BB ($122.85)

UTG ($372.46)

MP ($202.45)

Hero ($218.95)

Button ($216.05)

 

Preflop: Hero is CO with Aheart.gif, Adiamond.gif. SB posts a blind of $1. UTG posts a blind of $2.

1 fold, Hero raises to $8, 2 folds, UTG (poster) raises to $22, Hero calls $16.

 

Flop: ($49) 6spade.gif, Kheart.gif, 8heart.gif(3 players)

UTG checks, Hero bets $33, UTG calls $33.

 

Turn: ($115) 6diamond.gif(3 players)

UTG checks, Hero checks.

 

River: ($115) 2spade.gif(3 players)

UTG checks, Hero bets $75, UTG calls $75.

 

Final Pot: $265

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 15 i pfr, det är nog inte speciellt lågt.

 

En rr pre känns ju rätt, borde ha gjort det tycker jag i efterhand eftersom han slår om OOP har han en mkt stark hand som han inte foldar. Men är så van vid att dom foldar för 4-betar att jag nästan slutat göra det om jag inte har en lagig image.

 

Som spelat och ni som vill jag ska ge mer action, vad kommer calla om jag får in rubbet här på en K-hög flop? KKK såklart, QQ/JJ/AK? Jag är mkt tveksam till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, läste inlägget alldeles för snabbt och missade att det var han som hade 6 pfr och inte du..sorry...:-)

Med facit i hand så hade han ju inte KKK iaf..alltså känns QQ eller AK ganska trolig..hade han synat med de händerna om du pushat preflop? tror inte det, kanske på floppen men det känns heller inte särskilt troligt eftersom han verkar riktigt tight. som sagt, tycker du spelade handen bra, men ett 4-bet pre hade nog varit bra ide som du säger.

Lite för mkt upprepning där kanske..:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...