Gå till innehåll

JJ i andra handen med raise 4xBB från UTG


Recommended Posts

  • Svars 93
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej då! Syn pre, är helt ok. Men 4xbb andra handen från UTG tycker jag tyder på lite mer än "standard" raise och vi är dominerad av de flesta av UTG raisaren händer. Syn pre och vi spelar för set. Kommer floppen med lägre än J så kan vi fortsätta. Som brädan är nu och med FIs bet går dom i mucken på direkten.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre och fold på floppen, vilket kan tjäna som motivering till folden pre: det är rätt vanligt med ett överkort på floppen och då måste vi folda mot en cb i SnG. Syn pre är förmodligen inte jättefel, men jag tror att det är onödigt att riskera en så stor del av stacken med en svårspelad hand. I cashgame kan man ju kolla hur tuff fi är, meden detta blir klart mer tveksamt med grunda SnG-stackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På flop, om floppen bara är underkort synar jag en bet på flop, viker oförbättrad på turn.

 

Tankar om det?

 

Förutsätter det kommer bet på turn med då?

 

Känns bekant. Tror det e fisken i mig som spelar så men jag gör nog likadant. Kalla mig gärna vek sedan men jag gillar INTE att gambla med stacken så här tidigt i SgNen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle inte fold vara acceptabelt? Jag står fast vid att call är det bästa och att jag hade callat, men fold tycker jag är helt ok. Sng har precis börjat, och det är bara lek än så länge. För mig är en sng de första två blinds perioderna bara en väntan på den tredje...

 

Ja om man tycker om att ge bort pengar så stämmer ju det. Själv brukar jag ställa mig på balkongen och elda upp 500-lappar istället, mycket häftigare så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre och fold på floppen, vilket kan tjäna som motivering till folden pre: det är rätt vanligt med ett överkort på floppen och då måste vi folda mot en cb i SnG. Syn pre är förmodligen inte jättefel, men jag tror att det är onödigt att riskera en så stor del av stacken med en svårspelad hand. I cashgame kan man ju kolla hur tuff fi är, meden detta blir klart mer tveksamt med grunda SnG-stackar.

 

Men wtf? Hur extremt vek pf får man vara? Jaja, SnG är shortstackpoker men därför måste vi ju inte ge upp massa $EV i början, eller hur? JJ står sig bra mot randomspelarens HD plus att vi får jättefina odds även om vi enbart spelar för setvärde, vilket vi såklart inte gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsätter det kommer bet på turn med då?

 

Känns bekant. Tror det e fisken i mig som spelar så men jag gör nog likadant. Kalla mig gärna vek sedan men jag gillar INTE att gambla med stacken så här tidigt i SgNen.

 

 

Om du inte gillar att gambla så tidigt måste ju fold pre vara ett utmärkt alternativ. Ser vi flopen lär vi få räkna med ett CB, ett överkort som nu gör beslutet ganska lätt att låta handen gå i mucken men är flopen med bara underkort så är det inte lika självklart att släppa handen vilket vi inte har ngn direkt anledning att göra heller, men vi är i "gambling mode" så att säga.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om man tycker om att ge bort pengar så stämmer ju det. Själv brukar jag ställa mig på balkongen och elda upp 500-lappar istället, mycket häftigare så.
Det ska ju vara rätt många sng:s för att ultratight spel på de första nivåerna ska kosta en femhundralapp. Och så finns det ju det där variansminskarargumentet* också. Det är ju klart fel att spela så, men knappast ett stort fel.

 

* vilket är bs, sng har redan snorlåg varians i förhållande till annan poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte gillar att gambla så tidigt måste ju fold pre vara ett utmärkt alternativ.

//Matte

 

Kan så vara, men å andra sidan är setvärdet och de då implicita oddsen så pass bra att jag tycker DET motiverar en syn pre och en syn på flopp med underkort (beror ju på storleken på bet) men inte därefter. Och defenitivt inte med överkort på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska ju vara rätt många sng:s för att ultratight spel på de första nivåerna ska kosta en femhundralapp. Och så finns det ju det där variansminskarargumentet* också. Det är ju klart fel att spela så, men knappast ett stort fel.

 

* vilket är bs, sng har redan snorlåg varians i förhållande till annan poker

 

Det är såklart viktigare att fixa de luckor man har i sitt pushspel men samtidigt är det ju dumt att ge upp $EV på tidiga blindsnivåer bara för att man "ska" spela tight.

 

Jaså? Ja mina resultat är ju bra i alla fall.

 

Precis som jag skrev ovan. Hur du spelar JJ under level 1 kommer inte påverka huruvida du är vinnande eller inte. Däremot kommer du vinna mer om du öppnar upp spelet lite på tidiga blindsnivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, delade åsikter men så är det.

 

Hera la sig iaf. Kanske vekt men det gäller att överleva i början av SnG.

 

 

Case closed - Tack för er medverkan.

 

Så jag antar att du inte håller med om det jag skrev på förra sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men wtf? Hur extremt vek pf får man vara? Jaja, SnG är shortstackpoker men därför måste vi ju inte ge upp massa $EV i början, eller hur? JJ står sig bra mot randomspelarens HD plus att vi får jättefina odds även om vi enbart spelar för setvärde, vilket vi såklart inte gör.

 

Det är såklart viktigare att fixa de luckor man har i sitt pushspel men samtidigt är det ju dumt att ge upp $EV på tidiga blindsnivåer bara för att man "ska" spela tight.

 

Precis som jag skrev ovan. Hur du spelar JJ under level 1 kommer inte påverka huruvida du är vinnande eller inte. Däremot kommer du vinna mer om du öppnar upp spelet lite på tidiga blindsnivåer.

 

Du menar de här inläggen va.

 

Jorå, både och :shock: (personlighetsklyvning). Men med en K på brädan så tycker jag inte det är bra spel att syna och därmed ha lagt in 1/5-del av min startstack i potten. Dessutom va BB kvar att agera och därmed uppstod en squeez-situation tyckte jag. Ja kanske för vekt, men så spelade jag och kommer troligen att så göra nästa gång i samma situation.

 

Och jag vet att jag har en del kvar att slipa på i mitt spel och därför gillar jag att diskutera här med er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Consp,

du lirar ju på stars, vad sätter du random fi på för öppnings HD andra handen i en turbo SnG? (nu vet jag iof inte vilken nivå det här är, men du har väl spelat mellan 27 och 60 så du kan väl säga ngt om de nivåerna)

 

 

Skall tillägga att jag frågar för att lära mig och inte jävlas (om det nu skulle uppfattas som så). Du vinner mer än jag (vilket inte är svårt iof) och mycket av det du skriver tar jag till mig.

 

Det verkar ju helt klart vara som så att det råder två skolor om hur de första nivåerna skall spelas i en SnG. Den ena super-tight där allt går i mucken förutom AA, KK, QQ och AK. Den andra som förespråkar lite lösare spel. Har det varit så under lång tid? Är det ngt som ändrats/ändrar på sig just nu, att det tex svänger över åt ett lösare spel för att det under en tid varit super-tight vilket gör att man har värde o hämta genom att spela fler händer?

 

Kanske är lite OT, men det är endå detta som ligger till grunden för handen och åsikterna i fråga.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...