Gå till innehåll

PLT - 24s i sen position som blir 2 par!


Anam

Recommended Posts

Ja nu är jag här igen. Det börjar bli en trend med att förlora pengar för mig hehe.

 

Spelade just den här handen (jag tycker att jag spelade rätt under omständigheterna).

 

Spelar på ett drömbord, $0.05/$0.10 PL THE. Massa riktigt loosa spelare, man kan vinna med i stort sett vilka kort som helst, jag ska introducera de två spelarna som figurerade i denna hand:

 

A: A har byggt upp en rätt så hög stack på runt $20. Spelar tight och rätt så aggressivt, har dock såvitt jag sett aldrig höjt före floppen med någon hand.. Den enda som egentligen kan spela på bordet.

 

B: Denna killen vet inte hur man spelar. Spelar alla händer till slutet.

 

Jag sitter i sen position och får 2 4 suited och iom att alla synar BB till mig går jag med för skojs skull för att se floppen.

 

Floppen kommer 2 7 4 i alla regnbågens färger.

 

Jag har alltså ett tvåpar och det är, tänker jag, den sannolikt bästa handen just då. De andra spelarna spelar löst, men inte så löst att de skulle gått med på 7 4. Att det finns ett såpass lågt par på bordet är inte helt omöjligt, men sannolikheten att nån floppat en triss tror jag inte är stor.

 

Det som händer på floppen är att A (i SB) betar $1.40. Alla foldar fram till mig. Jag är säker på att Nismer sitter med ett överpar, tior eller uppåt. Att han spelat par under tio tror jag inte på. Så jag synar betan vilket också B gör.

 

Turn: 9 (inte i färg med något annat kort på bordet)

 

Nu finns det ett potentiellt straightdrag på bordet iom 7 9 men jag tror inte att den hjälpte A på något vis. A betar $2 och både B och jag synar. B går här all-in.

 

River: 8

 

Att någon hade gått med så långt med ett straightdrag är inte sannolikt. A betar här $2.80 och jag går all-in för att syna. Är fortfarande säker på att jag har bästa handen.

 

A sitter på par i nior och fick alltså trissen på turn. Jag missbedömde honom, det var första gången jag sett honom spela kort under tio som inte var kopplade och i färg.

 

Vad hade då B? Ingenting. Han gick all-in med ess som högsta kort.

 

Nu i efterhand inser jag att jag nog borde höjt A:s beta på floppen och på så sätt kanske dragit ut honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag börjar märka allt oftare att när man har den bästa handen för tillfället som ganska enkelt kan bli slagen på turn eller river ska man ställa in allt. speciellt då låga två par t ex.. eftersom om han sitter på t ex 7Q så är det tveksamt om han skulle hänga med.

 

visa ord från en annan loser :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag ibland har svårt att höja höga raises, även när jag har bra kort. Det är nog dags att sluta tänka på det som pengar och istället tänka på det som chips. Det är dock lite svårt när man gått $21 back på två dar (och ja, detta är på de $0.05/$0.10 borden där jag annars hade en 100% vinst statistik).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gömda sets på turn kan vara förrädiska. du kan ju omöjligt veta att han har 999 och inte nån av alla andra överpar som han kan ha...

A: A har byggt upp en rätt så hög stack på runt $20. Spelar tight och rätt så aggressivt, har dock såvitt jag sett aldrig höjt före floppen med någon hand.. Den enda som egentligen kan spela på bordet.

en spelare som inte höjer preflop med bra kort är en dålig spelare

 

Nu finns det ett potentiellt straightdrag på bordet iom 7 9 men jag tror inte att den hjälpte A på något vis. A betar $2 och både B och jag synar. B går här all-in.

näe...stegdraget kom ju på floppen

 

Att någon hade gått med så långt med ett straightdrag är inte sannolikt. A betar här $2.80 och jag går all-in för att syna. Är fortfarande säker på att jag har bästa handen.

 

massor av spelare med 45 på handen skulle gått med hit men det är inte så troligt att nån har det..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i det läget skulle jag nog lagt ett potbet efter flopen, om jag hade satsat överhuvudtaget, du sitter med näst sämsta tvåparet som finns, turn och river kan slå till dig ganska så hårt. Ett pot bet kanske avskäcker tillräckligt för att få poten, skulle jag bli höjd tillbaka skulle jag nog lägga mig.

Vidare hade jag inte heller gått med alls i potten med 2 4s, inte ens för skojs skull, såna händer kommer i längden kosta att gå med på, som nu, när du får in två par, så sitter du där ganska så nöjd, men ändå räcker det inte. vid såpass lösa bord kan du räkna med att fler än du är med "för skojs skull" med skit händer, som t.ex 7 4 som du inte trodde någon var lös nog för att gå med på..

 

men vad vet jag, jag är fortfarande en guppy i samanhanget ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo just då räknade jag mig som den bättre spelaren på det bordet. och jag kan ju tillägga att jag hade lagt mig om någon annan synat A:s bet på floppen. B såg jag inte som något hot. Jag gick med på 2-4 därför att jag fram tills dess spelat väldigt tight, potoddsen var rätt så okej.

 

Hade ens en enda synat A före mig på floppen hade jag flygit ut. Jag har precis börjat spela, jag räknar mig inte som en bra spelare men om jag sitter med det tvåparet på floppen och jag vet att A inte gillar att spela så många kort under tio så går jag med. Det jag borde gjort var väl att höja istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, för det första spela inte 42s. Om man ska kunna spela den framgångsrikt så krävs det att man är väldigt duktig och att man spelar mot en eller två personer.

 

Det som händer på floppen är att A (i SB) betar $1.40. Alla foldar fram till mig. Jag är säker på att Nismer sitter med ett överpar, tior eller uppåt. Att han spelat par under tio tror jag inte på. Så jag synar betan vilket också B gör.

A sitter i lilla mörken i en ohöjd pott, han kan ha precis vad som helst. Här är en potthöjning i stort sett obligatorisk för du vill inte ha sällskap här. Efter det kan du antingen betta eller checka turn samt check-syna in rivern. Du har inte kort att bli jätteaggressiv med här. Eller i det här fallet så hade jag höjt floppen och ställt in på turn eftersom det inte fanns så mycket pengar kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Jag spelar inte 4 2s normalt sett. Spelar väldigt sällans ens kopplade kort i färg. Men jag gick med delvis för att blanda upp mitt spel lite, dels för att de potodds jag just då hade var 35 på 1, dels därför att de spelare jag spelade mot inte var särskilt starka.

 

Är konsensus då iaf att det jag gjorde fel, förutom att spela 4 2s var att jag inte höjde betan på floppen? Om han då synade höjningen och sedan checkade till mig på turn ska jag då gå all-in och hoppas att han antingen lägger sig eller att jag får kåken på river? Jag hade nog gått på den icke så aggressiva och check-check och sedan synat rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Jag spelar inte 4 2s normalt sett. Spelar väldigt sällans ens kopplade kort i färg. Men jag gick med delvis för att blanda upp mitt spel lite, dels för att de potodds jag just då hade var 35 på 1, dels därför att de spelare jag spelade mot inte var särskilt starka.

Ett bättre sätt att variera sitt spel är att höja med händer man annars skulle synat med och tvärtom. Att spela skräp är obra.

 

Är konsensus då iaf att det jag gjorde fel, förutom att spela 4 2s var att jag inte höjde betan på floppen? Om han då synade höjningen och sedan checkade till mig på turn ska jag då gå all-in och hoppas att han antingen lägger sig eller att jag får kåken på river? Jag hade nog gått på den icke så aggressiva och check-check och sedan synat rivern.

Nej, jag tror inte riktigt att det finns något konsensus för den här handen. Jag är inte alls säker på att det är bäst att höja och sedan ställa in, men det är antagligen så jag skulle spelat den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...