Gå till innehåll

PLT - KK i första handen, är jag för snäll?


MorganSthlm

Recommended Posts

Hej.

 

Det här är mitt första försök till Hand History så ha överseende...;)

 

Bordet:

Interpoker PLT Shorthanded

Det är som sagt första handen på bordet så innan jag satte mig kollade jag kanske en 2-4 händer och ingen utom Smirnon utmärker sig. Smirnon däremot var den som satte takten i de händer jag såg.

 

Pre-Flop:

Seat 1: maddawg88 ($66.25 in chips)

Seat 2: Morgan71 ($100 in chips) - Det här är jag. Jag hittar K :diamond: K :spade: .

Seat 3: smirnon ($83.79 in chips)

Seat 4: Jones27 ($19.87 in chips)

Seat 5: Pinnochio ($99.18 in chips)

Seat 6: Craftycc ($101.64 in chips)

maddawg88: posts small blind $0.50

Morgan71: posts big blind $1

 

smirnon: calls $1

Jones27: calls $1

Pinnochio: calls $1

Craftycc: folds

maddawg88: calls $0.50

Morgan71: raises to $6 - Jag ser inga som helst hot när alla callar och bettar pot.

smirnon: calls $5 - Jag var inte riktigt nöjd med att just Smirnon gick med eftersom han var den jag "sett" medans jag väntade på BB men jag har ju en bra hand.

Jones27: folds

Pinnochio: folds

maddawg88: calls $5 - Här blir jag lite förvånad. Hade han haft en hand så hade han höjt innan jag gjorde det. Jag sätter honom preliminärt på höga suited connectors, typ QJ eller JT.

 

Flop: 4 :heart: 5 :heart: A :club:

maddawg88: checks

Morgan71: bets $5 - Esset gjorde mig inte glad eftersom Smirnon mycket väl kan sitta på Ax. Jag måste ju visa styrka men är jag för snäll?

smirnon: folds

maddawg88: calls $5 - Hans call förstärker min tanke om suitade kort i det här fallet hjärter.

 

Turn: T :spade:

maddawg88: checks

Morgan71: bets $30 - Jag bettar pot för att försöka övertala honom att släppa sitt flushdrag alt. få betalt för mina kungar.

maddawg88: calls $30

 

River: 7 :spade:

maddawg88: checks

Morgan71: checks - Han satte inte sin färg men tänk om han slowplayat ett ess eller två? Jag tänker att det är bäst att checka för att inte springa in i en checkraise. Rätt eller fel?

 

Showdown:

maddawg88: shows Q :heart: Q :club: (A Pair of Queens, Ace high)

Morgan71: shows K :diamond: K :spade: (A Pair of Kings, Ace high)

Morgan71 collected $87 from Main pot

 

Det gick ju bra det där...

Det är alltid trevligt med en storvinst i första potten men skulle ni gjort något annorlunda?

 

Morgan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade nog spelat som du fast satsat lite mer på floppen, dels för att visa styrka så det verkar självklart att jag sitter på A:et men också för att inte ge maddawg88 några bra odds till att dra till sig nån färg ifall han satt på två :heart: .

 

Men förövrigt så tycker jag det verkar bra spelat, som sagt så hade jag nog spelat nästan precis så.

 

Tar gärna emot lite kritik från de mer rutinerade om mitt tänkande är rätt eller fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du spelar bra, med viss reservation för floppspelet, där du kanske borde visat lite mer styrka. Att det blev så nu kan jag dock förstå. Det brukar kunna vara ganska frustrerande med ett A på flopp när man sitter med KK, så man tappar lätt lite koncentration ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...