Gå till innehåll

2 Standarsituationer NL FR CG


RoyleAxe

Recommended Posts

Postade nyss denna fråga till Fråga Ola också så jag tänkte jämföra svaren senare ;-)

 

Jag har lite funderingar kring två kluriga situationer som uppstår ganska ofta. (Jag spelar mest NL FR 5-10kr till 10/20kr)

 

1: Sitter med lågt pocket ur pos och ngn har raisat pre varpå jag synar och floppar set. Under vilka förutsättningar är det bättre att leda ut på floppen än att checkraisa/alt vänta till turn? Av min erfarenhet är det mer EV+ att spela som alla fiskar gör, d.v.s. checksyna flop för att checkraisa turn....

 

Detta leder till fråga 2:

Sitter nu på "andra sidan", har höjt pre med ett högt par. Får ett par syn på en icke parad bräda (den kan dock innehålla drag men inga kort över mitt par). Nu CB:ar jag standard ca 70% pott och får då en syn. Turn är blank och jag kör bet igen om ca 65-70% pott. FI miniraisar/minicheckraisar nu mig! vad gör jag? Här säger min erfarenhet mig att jag är slagen oftare än jag leder och jag kommer sällan till showdown utan att syna ett tungt bet även på rivern. Frågan blir därför om det är EV+ att oftast folda (med risk för att bli bortbluffad i fortsättningen) samt under vilka förutsättningar som man dock bör hitta syn/raise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...