Gå till innehåll

10$-1000$ på 6 månader


sthyleRhase

Recommended Posts

..allt för skojs skull. Har spelat o gulat mina konton flera gånger om, men vet inte hur jag spelar fel så jag tänkte börja från botten o jobba mig uppåt i ett litet projekt för o lära mig spela poker. ..måste ju erkänna att jag suger för tillfället eftersom jag inte kan plussa. kommer mer när jag orkar skriva mer.. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..så då börjar man då. startar med en br på 10$ som sagt. körde drygt en timme på 0.01/0.02 cg och ett par SNG 1$ inköp (hahaha lågt men vafan ska ju jobba mih upp :roll: ) ..kanske lär jag mig nåt på vägen. cashgame sög hårt o spela på dom här nivåerna förresten, raken äter ju den lilla vinst man kan plocka :shock:

 

resultat: +3.77$

BR: 13.77$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..allt för skojs skull. Har spelat o gulat mina konton flera gånger om, men vet inte hur jag spelar fel så jag tänkte börja från botten o jobba mig uppåt i ett litet projekt för o lära mig spela poker. ..måste ju erkänna att jag suger för tillfället eftersom jag inte kan plussa. kommer mer när jag orkar skriva mer.. :-)

 

OM man inte vet vad man gör för fel, så kanske man inte ska spela poker.

Läs några böcker och artiklar om poker och spela sedan.

Du ska inte spela först för att sedan inte fatta, det är fel taktik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

southeast: självklart! men tror mer att den här grejen kan ge mig bättre moneymanagement. och jag måste ju spela för att lära mig av mina misstag o inte göra dom igen.

spel idag: körde ca. 1h. hann bara med 3 st SnGs på 1$ inköp. vann 2, 2:a på en.

 

resultat: +6.60$

BR: 20.37$

 

Eller helt enkelt lära dig lite mer innan du börjar spela på riktigt, och skippa hela misstagsproceduren. Billigare, tror jag...

 

Lycka till i vilket fall som helst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller helt enkelt lära dig lite mer innan du börjar spela på riktigt, och skippa hela misstagsproceduren. Billigare, tror jag...

 

Lycka till i vilket fall som helst!

 

lol.

 

Jag gör också misstag ibland, hur gör man för att "skippa hela misstagsproceduren"? Och snälla, snälla svara inte "läs en bok".

 

Till op, lycka till =)

 

Bästa sätter du kommer lära dig på är att spela så mycket du kan och va aktiv på forumet, posta gärna händer där du känner dig tveksam ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm.. körde igår kväll och det gick riktigt illa backa väl en 3$ på dåligt spel inget annat. så idag kom en total badbeat bombning öve mig. ´drogsur alla mina all ins på mina sitngos. aja sånt händer men inge kul för rullen som e lite klen för det. spelade i övrigt bra idag annars, men riktigt dåligt igår.

 

så här ser det ut nu

 

resultat: -7.02$$

BR: 13.35$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..tack för kommentarer och lycka till o sånt förresten :-) ..spelade några sitngos nyss tog knappt 1h att avverka.Gick ganska bra kombinerat med flyt, vann en och kom två eller 3:a i en annan 10 manna 2$ inköp(kom inte ihåg). ska försöka lägga upp nån tveksam hand nån dag när d kommer. nån som vet hur man får ner texten från sidan? den med handen alltså???

 

rsultat: +7.70$

BR: 21.05$

 

BR resultat: +110.5 %

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sdehman: tack :-D hoppas på d.

 

körde en freeroll precis, första för kontot trodde verkligen jag skulle komma till itm då jag låg bra till. men fick se mig utdragen på floppen 2A5 då jag ställde med AK off. fisken ställde med K5 o träffa set på turn. :-(

 

..sånt som händer.. sluta iaf på plats 298 av 1249 startande. prispotten var på 2k$. ITM började på plats 100.

 

menmen vann en sitngo o tog en 2:a plats iaf så jag plussa lite på d.

 

resultat: +4.15$

BR: 24.50$

BR resultat:+145%

 

fan går ju åt rätt håll :lol:

 

session 2:

 

spela ett par sitngos bla en 12 manna 2$. går bra som fan men hamnar jobbigt short inför HU. lyckas jobba upp mig till ca:40/60 när jag delas AA. han raisar upp med 1/3 av sin stack.. jag ställer.. får syn.. han visar J9 och lyckas plocka ett set.. surt! men poker e ju poker :)

 

resultat: +2.40$

BR: 26.90$

BR resultat: +169%

 

:) badbeatsen finns där men man får hoppas att man själv får hjälp av dom då man fattar fel beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har precis avverkat lite spel på sitngo som gav blandade resultat. bla pga av att jag blev lite ivrig och börja köra på 2$ buyin, så sitngo slutade ungefär +/- noll. men det gick riktigt bra på CG där jag fick napp av några feta fiskar som jag spanat in. spela ultratajt o väntade bara in rätt kort i princip, simpel abc-poker typ.

 

resultat:+11.75$

BR: 38.65$

BR resultat: +286.5%

 

BRA kväll!!! :lol:

 

session 2 min bästa session hittils! :)

 

vaknade nu inatt o kunde inte somna om, så jag spela ett par sitngos och vann 2 st. sen spela jag lite CG och det va grymt lätta bord. spelade lite lösare än vanligt men tog inga risker.

 

roligaste/eller tråkigaste handen för mig idag var när jag träffade nötfärgen och lyckades få killen all in. jag blev ju skitglad över det tills korten visades upp.. straightflush!!! som tur var hade killen rätt torrt på marker så jag blev bara av med 1/4 av inköpet. :)

 

resultat: +17.77$

BR: 56.42$

BR resultat: +464.2%

 

_____________________________________________

 

bara idag har jag plussat rullen med 295.2% :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...