Gå till innehåll

Vilka är sugna på att dra till Thailand för grindande/fest i slutet av mars?


Upgrade

Recommended Posts

Tjena!

 

jag har tänkt åka ner till Thailand i mitten/slutet av mars för att lira poker å festa osv..problemet är att jag har inte fått med mej nån av mina kompisar.

Nu tänkte jag höra efter här, finns det någon/några som är sugna på att dela på ett hus eller liknande så att man kan sitta å spela tillsammans å styra upp några feta fester?

I annat fall kan man ju alltid bo på hotell, men att dela på ett hus vore ju det optimala.

Kort om mej: jag heter Johan, är 23 år bor i östersund, spelar 1/2 2/4 och lever på det.

PM:a mej om ni är sugna på att åka ner å grinda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

jag har tänkt åka ner till Thailand i mitten/slutet av mars för att lira poker å festa osv..problemet är att jag har inte fått med mej nån av mina kompisar.

Nu tänkte jag höra efter här, finns det någon/några som är sugna på att dela på ett hus eller liknande så att man kan sitta å spela tillsammans å styra upp några feta fester?

I annat fall kan man ju alltid bo på hotell, men att dela på ett hus vore ju det optimala.

Kort om mej: jag heter Johan, är 23 år bor i östersund, spelar 1/2 2/4 och lever på det.

PM:a mej om ni är sugna på att åka ner å grinda!

 

hehe min kompis som jag skulle åka ner med backade ut nyligen, fick tydligen ett bra jobb. Så vi är i samam sits. Men känns osäkert att åka med någon som har skrivit 7 inlägg här på forumet :P

 

Men åker jag ner så kan man kanske träffas där nere och grinda lite tillsammans, han inte bestämt mig hur jag ska göra än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

räkna med 8 000 sek för flygresan, hus beror på, Da_pine87 skickade denna länk till mej: http://www.perfectplaces.com/

så boende beror helt på vad man väljer men räkna med att lägga ut iaf 5 000 på boende per månad.

Mat+nöjen är väldigt billigt som jag förstått det, en måltid har jag hört kostar runt 15 kr. öl osv lär nog vara grymt billigt. En ren GISSNING från min sida hur mkt man bör ha till mat+nöje per månad är väl runt 5-10 000 sek.

Om vi känner oss osäkra på varandra, så kan man ju alltid ta flyg dit ner och sedan bestämma en plats där man kan träffas, så kan vi ju utvärdera om vi är att "lita på".

Passar nog rätt bra eftersom om man bara lär känna varandra på forumet så är det ju inte säkert att man trivs ihop, och det kanske inte alltid är så kul när man redan betalt hus osv. Så att man träffas där nere kan ju vara en ide, så slipper man ta några beslut innan man åker.

Om nån är intresserad av att prata per telefon, PM:a så ger jag dej mitt nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför får varje thailandstråd frågan vad det kostar? tror jag har svarat på den frågan 20ggr änsålänge på pf... :P

 

rent allmänt så verkar folk ha rätt skev bild över prisläget och sedan på plats visar det säg att de slaskar bra mycket än väntat.

 

finns grymt lyxiga boende för 5000baht i månaden. se min gamla dagbok från chiang mai t ex. nu bor jag i ett litet rum i bangkok för 80 000baht/månad. dapine o co har ju hittat rum för 240 000baht/månad nu. mat kostar allt från 10baht/måltid(mycket god också) till 15 000baht/måltid(fråga emilio han vet).

 

helt omöjligt att säga vad den som frågar kommer bränna. beror ju helt på vad man göra och hur bra prismedvetenhet är.

 

lite OT. amari hotel har en trevlig drink idag.. går loss på 540 000baht:

BANGKOK: -- The Vivaldi Italian Restaurant at the Amari Atrium Hotel in Bangkok is offering guests what it claims to be the world's most expensive Valentine's Cocktail - the Amore d'Amari Ruby Martini.

 

Priced at a breathtaking, Baht 540,000 each (roughly US$ 15,000) the Amore d'Amari Ruby Martini contains a dazzling heart shaped Ruby instead of an olive.

 

The drink is the brainchild of Mr. Sanjog Modgil (Executive Assistant Manager of the Amari Atrium Hotel, Bangkok), who devised the cocktail to fit with the restaurant's Valentine's Day Gala Dinner.

 

The extravagant cocktail contains a 5.02 carat heart shaped Ruby, served in an award winning hand blown martini glass.

 

The cocktail price includes a 6 course gala dinner for two and an overnight stay in the hotels deluxe suite, which includes a Dom Perignon Champagne breakfast in bed.

 

Amore d’Amari The Ruby Martini

 

Price Tag: THB 540,000

 

Ingredients: Grey Goose Vodka, Blue Curaçao, A dash of Dry Vermouth, Blue sugar (to rim glass) and an 5.02 carat dazzling heart shaped ruby.

 

It should be noted that the above price does not include tax and service charge (17% total), and the hotel cannot be held responsible if your valentine accidentally, or otherwise, swallows the ruby! The special cocktail needs to be ordered one day in advance. Other terms and conditions may apply.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar mest lite allmänt, lite nyfiken på hur prisläget kan vara i olika länder. Är även rätt sugen på Östeuropa någonstans, kanske Ungern. Hursomhelst kan det bli tidigast till hösten då jag är upptagen av studier just nu.

 

 

Heltok: Sorry att fråga när det tydligen fanns ett svar redan, måste ha missat det under mina sejourer här :shock: En liten fundering bara, då det går 5 baht på en krona är inte det då ett rätt dyrt leverne där nere? Iaf om man skulle hyra på samma ställe som du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor i Camboida, har koster det betydligt mindre an i Thailand, men i och andra sidan sa e det lite mindre utbud pa festande. Det finns dock tillrackligt for att vara sjukt bakis ett antal dagar i veckan. for den som inte har en SEK 30k/m budget men anda vill bo varmt pa vinter sa kan man leva har for ca 10k/m.

 

Dessutom sa e Phnom penh mer relaxed an Bkk, samt att man kan skaffa ett visum multientry for ett ar, kostar 2000kr. slipper en massa visaruns hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor i Camboida, har koster det betydligt mindre an i Thailand, men i och andra sidan sa e det lite mindre utbud pa festande. Det finns dock tillrackligt for att vara sjukt bakis ett antal dagar i veckan. for den som inte har en SEK 30k/m budget men anda vill bo varmt pa vinter sa kan man leva har for ca 10k/m.

 

Dessutom sa e Phnom penh mer relaxed an Bkk, samt att man kan skaffa ett visum multientry for ett ar, kostar 2000kr. slipper en massa visaruns hela tiden.

 

var bor du? hur stabilt är nätet etc?

 

jag älskade cambodia när jag var där. grymt vänliga människor när man väl kommer 100m meter bort från turistgettona. ge oss en snabb recap om ditt liv i cambodia så blir jag grymt glad =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...