Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Seat 1: HERO (1470 in chips)

Seat 2: formedwalls (1440 in chips)

Seat 3: Yannu (1520 in chips)

Seat 4: pop's way (1135 in chips)

Seat 5: AXSLASH (1395 in chips)

Seat 6: HARRY_BUSH2 (1450 in chips)

Seat 7: Roakey71 (1230 in chips)

Seat 8: dihuana (2310 in chips)

Seat 9: KO_PeaceNLuv (1550 in chips)

HARRY_BUSH2: posts small blind 15

Roakey71: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [7d 7c]

dihuana: folds

KO_PeaceNLuv: folds

HERO: calls 30

formedwalls: folds

Yannu: folds

pop's way: calls 30

AXSLASH: folds

HARRY_BUSH2: calls 15

Roakey71: checks

*** FLOP *** [7s 9h 2h] || Träffa set

HARRY_BUSH2: checks

Roakey71: bets 120

HERO: raises 240 to 360

-Hur agerar ni här. Kan inte säga att jag jämt raisar här men kände att han hade en 9a o ville inte att ett överkort skulle komma o skrämma honom. Är det en K på bordet är jag mer benägen o slowspela. Hade han ett drag så skulle han ju minst calla oxå.

Postad
Seat 1: HERO (1470 in chips)

Seat 2: formedwalls (1440 in chips)

Seat 3: Yannu (1520 in chips)

Seat 4: pop's way (1135 in chips)

Seat 5: AXSLASH (1395 in chips)

Seat 6: HARRY_BUSH2 (1450 in chips)

Seat 7: Roakey71 (1230 in chips)

Seat 8: dihuana (2310 in chips)

Seat 9: KO_PeaceNLuv (1550 in chips)

HARRY_BUSH2: posts small blind 15

Roakey71: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [7d 7c]

dihuana: folds

KO_PeaceNLuv: folds

HERO: calls 30

formedwalls: folds

Yannu: folds

pop's way: calls 30

AXSLASH: folds

HARRY_BUSH2: calls 15

Roakey71: checks

*** FLOP *** [7s 9h 2h] || Träffa set

HARRY_BUSH2: checks

Roakey71: bets 120

HERO: raises 240 to 360

-Hur agerar ni här. Kan inte säga att jag jämt raisar här men kände att han hade en 9a o ville inte att ett överkort skulle komma o skrämma honom. Är det en K på bordet är jag mer benägen o slowspela. Hade han ett drag så skulle han ju minst calla oxå.

Om ett överkort skulle skrämma honom varför skulle då inte din re-raise göra det? ;-)

Jag kör troligtvis ca 70/30 (raise/call) i det där läget men har ingen som helst statistik som bekräftar det. Det känns som om jag träffar set för sällan för att ha nån koll... :-)

Postad
Om ett överkort skulle skrämma honom varför skulle då inte din re-raise göra det? ;-)

Det är ingen reraise utan en raise och på flop har han Tp och kan sätta mig på ett drag lr bara tänka fan jag har ju Tp o mova all-in. En K på turn och jag lär inte få mkt mer av hans chips.

Postad
Det är ingen reraise utan en raise och på flop har han Tp och kan sätta mig på ett drag lr bara tänka fan jag har ju Tp o mova all-in. En K på turn och jag lär inte få mkt mer av hans chips.

Alltså,

om han nu sitter med 9 eller om han bluffar så lär du inte få mer betalt av honom än det han redan stoppat in i potten genom att raisa. Bara om han har färgdraget eller ett set/tvåpar, eller har jag fel?

Om du istället synar så är väl chansen stor att han fortsätter beta på turn och då kan du ju syna igen om inte färgdraget sitter där, då får man ju ta nytt beslut där och då. Då kanske vi kan få Fi att beta även på river alternativt åtminstone syna en cb från oss om han inte betar.

Detta är en tanke jag börjat leka med och praktisera sen en tid, för tidigare har jag ofta raisat och sedan inte fått mer betalt. Men så här så brukar jag faktiskt få Fi att betala även på turn och även på river.

Ska oxå tillägga att jag gör inte samma sak jämt utan lite beror det på hur spelet varit tidigare.

Postad
Jag spelar lite olika i de här lägena men gör nog oftast som du gjorde. Annars är det väl fiskstandard att syna floppen och raisa turn. :-D

I de lugnaste vatten simmar de största fiskarna säger man.

Men jag e gärna fisk om jag kan lura av Fi fler marker på det sättet. 8-)

Postad

Spela den hårt. Jag skulle gjort det av följande anledningar:

1. Ni är alla kvar i turneringen = många idioter som vägrar släppa sin :Ay::9y: .

2. Det ligger två :Xh: = vi vet att många spelar alla :Ah::Xh:

3. ... och någon kan ju ha spelat typ. :Jy::Ty: eller :8y::Ty:

4. SB och BB såg ju floppen gratis/halva priset och kan ha precis vad som helst.

Postad

Håller med Cyntax, finns ingen som helst anledning att slowplaya överhuvudtaget, vad gör du då ifall ett tredje hjärter kommer upp?

Det ska nog bli ganska mycket till innan jag slowplayar bra träffar, jag tror oftast man förlorar mer än vad man tjänar på lägre nivåer.

Postad
Håller med Cyntax, finns ingen som helst anledning att slowplaya överhuvudtaget, vad gör du då ifall ett tredje hjärter kommer upp?

Det ska nog bli ganska mycket till innan jag slowplayar bra träffar, jag tror oftast man förlorar mer än vad man tjänar på lägre nivåer.

Med allra största respekt för Cyntax kunnande och duglighet som Sngspelare så vill jag ändå diskutera mitt resonemang (rätt eller fel?).

Till saken hör ju att om han har färgdraget så tror jag inte han släpper det oavset om man raisar eller inte. Vi får ta ställning till ev färg om den kommer.

Frågan är om man kan få ut mer av Fi om man synar och färgdraget inte går in än om man reraisar om han inte har färgdraget.

Tycker nog att det betalar sig oavsett nivå. Men, men, jag e bara en gammal halvsenil gubbe som försöker utveckla mitt spel med nya influenser. ;-) .

Postad

Till saken hör ju att om han har färgdraget så tror jag inte han släpper det oavset om man raisar eller inte. Vi får ta ställning till ev färg om den kommer.

Om han har färgdraget ska han definitivt betala för det, då finns det väl ingen som helst anledning att ge färgen gratis?

Postad

Aaaaarrrrrghhh... vad är det du säger/skriver! Läs om det där då du är frisk igen (du låg hemma i sjuksängen va?) :)

Det ska kosta att dra, så är det bara. I längden kommer du att vinna på det.

Postad
Det är väldigt sällan en god idé att slöspela i SnG-spel

Håller inte alls med! Det är oftast så jag får mest betalt. Han CBar tillräckligt ofta för att det ska vara ev+. I det här fallet med två suited ute på brädan kan miniraise vara okej också (ivf för mig). Ju senare i SNG:n, desto mer lönsamt

Postad
Håller inte alls med! Det är oftast så jag får mest betalt. Han CBar tillräckligt ofta för att det ska vara ev+. I det här fallet med två suited ute på brädan kan miniraise vara okej också (ivf för mig). Ju senare i SNG:n, desto mer lönsamt

Aha. Minraise. Ska skriva ner det.

Postad
Aaaaarrrrrghhh... vad är det du säger/skriver! Läs om det där då du är frisk igen (du låg hemma i sjuksängen va?) :)

Det ska kosta att dra, så är det bara. I längden kommer du att vinna på det.

Jo, det är min anledning :lol: . Nä, skämt å sida.

Och med all respekt för allt kunnande i SnGspel som alla här har tillsammans.

Jag vet att det gängse är att det ska "kosta" att dra till färgen, men är det såååå fel att bara syna för att om färgen inte sitter få Fi att försöka stjäla potten hela vägen? Jag säger inte att det är helt korrekt spel, men är det så helt fel spel då?

Detta förutsätter ju att han har färgdraget. Han kan ju ha floppat ett högre set eller vad fn som helst egentligen.

Vad jag försöker säga är att ibland kanske man ska tänka annorlunda än man alltid gjort. Tur ibland att några gör det. Han den där spanjoren som sa att jorden va rund tex.:roll:

Postad
Ni 2 måste ju vara sjukt bra SNG spelare...framförallt på 5 $ sng:s...

Ja, vi är rätt grymma faktiskt.

EDIT: Är du helt jävla dum i huvudet förresten?

Postad

Slowplaya typ jättesällan. Stor hand -> stor pott, ta betalt, balansera bluffar etc. Det här är jättebasic.

Miniraise är bara legitimt att göra när man varit på toa och ens tur signalerats för länge sedan på samtliga bord...

Jag miniraisade faktiskt idag för första gången på jag-vet-inte-när. Blev mycket action på alla bord samtidigt och såg att timern var nere på 1 sek på ett av borden där jag hade en hand jag ville höja med. Hann inte göra annat än klicka på raise.

Så ja, det är väl typ den enda anledningen att miniraisa. Någonsin.

Postad

EDIT: Är du helt jävla dum i huvudet förresten?

Du som läst min presentation vet vad tycker om dessa uttryck. Skäll gärna men använd inte dessa stackars människor som preferensram. De tänker bara lite annorlunda än vi.

Tycker dock inte att Vrakman ska ifrågasätta kompetensen hos dig och Eury, då resultaten talar för sig själv.

Postad
Du som läst min presentation vet vad tycker om dessa uttryck. Skäll gärna men använd inte dessa stackars människor som preferensram. De tänker bara lite annorlunda än vi.

Tycker dock inte att Vrakman ska ifrågasätta kompetensen hos dig och Eury, då resultaten talar för sig själv.

Sorry, det va onödigt. Särskilt mtp din situation :oops:.

Folk får mer än gärna ifrågasätta det jag säger och det ska dom oxå eftersom jag säkert ofta har fel. Däremot blir jag vansinnig när en person som föreslår extremt dåliga spel är dryg. Men men, fortsätt gärna föreslå fiskspel. Hoppas folk tar efter och följer råden så man kan fortsätta göra pengar på nätpoker. keep it up! Miniraise ftw!