Gå till innehåll

NLT - CB på en klöverflopp


Recommended Posts

Full Tilt Poker Game #1783477366: Table Your (6 max) - $0.10/$0.25 - No Limit Holdem - 16:38:06 ET - 2007/02/12

Seat 1: albedo ($46.80), is sitting out

Seat 2: jefditty ($26.70)

Seat 3: Hero ($25)

Seat 4: kisuri ($36.90)

Seat 5: Fi ($24.50)

Seat 6: AKSpyder ($27.95)

jefditty posts the small blind of $0.10

Hero posts the big blind of $0.25

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [As Qs]

kisuri raises to $0.50

Fi calls $0.50

AKSpyder folds

jefditty calls $0.40

Hero raises to $2.50

kisuri folds

Fi calls $2

jefditty folds

*** FLOP *** [5c 2c 4c]

Hero bets $4 -> bettar detta i en 6 dollarspott. Gör detsamma med färdrag och färg för att spela lite vilseledande.. åsikter?

Fi calls $4

*** TURN *** [5c 2c 4c] [3s]

Hero bets $14 -> träffar stegdrag och gör denna bet i huvudsak för att ta bort färdrag.. tänker fel?

Fi raises to $18, and is all in

Hero calls $4

 

Ja kom med synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

situationen på turn när du träffar stegen är lite readbaserad på fi tidigare spel, är han tight osv? när du bettar 14 på turn så är du ju commitad, så då är det ju bara att syna..men han lär nog ha ett ess själv...men vad jag kan minnas från den nivån så fanns det ju tomtarsom kunde ställa in med 2 par..så det är som sagt ganska readbaserat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

missade att det var 3 klöver ute..sorry..tycker att du absolut inte ska betta turn i detta läge... bettat på floppen var okej, du kan få honom att slänga en hel del händer, men när han synar måste du ta det väldigt lugnt på turn...väldigt dumt att betta så hårt på turn å göra dej commitad när det finns så mkt ute som slår dej..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt tycker jag du skall fundera lite över texturen på flopen när du CB'ar. Om du har ett färgdrag som är A eller Q hög ser jag gärna en CB på halvpot på flop. Har du en bräda som är fullkomligt proppad med textur (vilket den är i detta fall) så ser jag hellre en check/fold (självklart beroende på hur foldbenägen fi är). CB'a 80-90 procent av flopparna, och de resterande kan du lämna med gott samvete. Vad gäller turn beslutet så, well, det är ganska enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...