Gå till innehåll

NLT SH - TT, hur gör på turn och river?


Recommended Posts

Hej! Här kommer en hand från NL200 på Prima. FI är loose passiv, och verkar allmänt dålig.

 

** Game ID 1199603606 starting - 2007-02-11 22:09:26

** Imaginary Love [Hold em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- OskarH sitting in seat 1 with $185.06

- Wynaldet sitting in seat 2 with $200.00

- URFish2Me sitting in seat 3 with $575.95

- 88keyz sitting in seat 4 with $183.49

- Mattias_86 sitting in seat 5 with $317.10 [Dealer]

- Dthomsen82 sitting in seat 6 with $55.88

Dthomsen82 posted the small blind - $1.00

OskarH posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Mattias_86: 10 of Hearts, 10 of Spades

Wynaldet folded

URFish2Me folded

88keyz folded

Mattias_86 raised - $8.00

Dthomsen82 folded

OskarH called - $8.00

** Dealing the flop: 8 of Clubs, 8 of Spades, 5 of Diamonds

OskarH checked

Mattias_86 bet - $13.00

OskarH called - $13.00

** Dealing the turn: 2 of Clubs

OskarH checked

Mattias_86 checked

** Dealing the river: 5 of Spades

OskarH bet - $43.00

Mattias_86 ????

 

Den här handen kanske är rätt så standard egentligen, men jag fick iaf problem. Raisar 4bb pre, betar lite under pott på flopp.

Vet inte riktigt vad jag ska göra på turn? Checka eller betta? Känns iaf som att rivern var ett väldigt dåligt kort, han kan mycket väl sitta på en 5:a

 

Är väl mest turn jag undrar om hur man bör spela. Med ett högre par kasnke det är ett självklarare bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är en ganska självklar check på turn. Svårt att se att du får syn av en sämre hand och vi har visst SD-värde och vill inte bli bort C/R på turn. Vi inducerar också bluffar med våran check. Allt detta väger upp mer än risken med att han drar ut oss med en sämre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är en ganska självklar check på turn. Svårt att se att du får syn av en sämre hand och vi har visst SD-värde och vill inte bli bort C/R på turn. Vi inducerar också bluffar med våran check. Allt detta väger upp mer än risken med att han drar ut oss med en sämre hand.

 

Aa, låter klokt det. Var ungefär dom tankegångarna jag var inne på också. Vad tycker du om rivern då? Känns som en fold för mig iaf även fast han lär kunna bluffa där. Hade inte 5:an kommit borde väl en syn kunna vara på sin plats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa, låter klokt det. Var ungefär dom tankegångarna jag var inne på också. Vad tycker du om rivern då? Känns som en fold för mig iaf även fast han lär kunna bluffa där. Hade inte 5:an kommit borde väl en syn kunna vara på sin plats?

Japp, tycker du ska folda rivern. Håller med om att 5x bör utgöra en ganska stor del av Fi:s HD. En sak som skulle kunna göra mig mer benägen att syna är om ett färgdrag hade funnits på flopp och detta inte gått in och spelet i övrigt varit lika så att säga, detta då hans bet troligen oftare är bluff då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...