jojje2k Postad 10 Februari , 2007 Rapport Postad 10 Februari , 2007 Jag verkligen suger på att spela drag oop, hur gör man:mrgreen: ? 1. Säg att att du sitter på BB och synar knappens höjning med och det kommer ,vad gör man? Knappen har statsen 20/10/1.7 2. UTG raisar och CO, knappen och du på BB synar. Du har samma hand som ovan och samma flop som ovan. ??? 3. Samma sak som i situation 1 bara att floppen nu är Checkraise eller bet/3bet? 4. UTG raisar och CO, knappen och du på BB synar med och floppen kommer ??? Är checkraise bättre med grunda stackar och b/3b bättre med lite djupare stackar eller är ju ute och cyklar när jag tänker så? Och skit i om pre-flop-synarna är dåliga Citera
Patfor Postad 10 Februari , 2007 Rapport Postad 10 Februari , 2007 Med det öppna stegdraget så bettar jag ett "valuebet" på nästan pot rakt ut, blir man reraisad så sitter man troligtvis mot triss och då är ju inte draget lika bra längre och man har man ett ännu större problem... F-n vad poker kan vara komplicerat! Vann vi potten? /Patfor Citera
jojje2k Postad 10 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2007 Vann vi potten? /Patfor Ingen aning, bara kom på några situationer Citera
Jerico Postad 10 Februari , 2007 Rapport Postad 10 Februari , 2007 De torra dragen är rätt hopplösa. Om fi har en benägenhet att folda lite för mycket kan man ju check-raise bluffa med dem med planen att betta turn hårt. sf-dragen skulle jag check-raisa för värde i båda fallen för att fånga döda pengar i potten. Citera
jojje2k Postad 10 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2007 Ingen ide att försöka sig på en b/3b för att balansera dom gångerna man har set? Citera
Jerico Postad 10 Februari , 2007 Rapport Postad 10 Februari , 2007 Jo om man spelar sina set så (jag gör oftast inte det). Citera
galenponny2 Postad 12 Februari , 2007 Rapport Postad 12 Februari , 2007 beror ju på om de är synCENSORED eller duktiga och hur djupt det är. Citera
Recommended Posts