Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag verkligen suger på att spela drag oop, hur gör man:mrgreen: ?

1. Säg att att du sitter på BB och synar knappens höjning med :Qs::Js: och det kommer :Ks::6s::2h: ,vad gör man? Knappen har statsen 20/10/1.7

2. UTG raisar och CO, knappen och du på BB synar. Du har samma hand som ovan och samma flop som ovan. ???

3. Samma sak som i situation 1 bara att floppen nu är :Ts::9s::2h:

Checkraise eller bet/3bet?

4. UTG raisar och CO, knappen och du på BB synar med :Qs::Js: och floppen kommer :Ts::9s::2h: ???

Är checkraise bättre med grunda stackar och b/3b bättre med lite djupare stackar eller är ju ute och cyklar när jag tänker så?

Och skit i om pre-flop-synarna är dåliga :-)

Postad

Med det öppna stegdraget så bettar jag ett "valuebet" på nästan pot rakt ut, blir man reraisad så sitter man troligtvis mot triss och då är ju inte draget lika bra längre och man har man ett ännu större problem...:-D F-n vad poker kan vara komplicerat! Vann vi potten? :roll:

/Patfor

Postad

De torra dragen är rätt hopplösa. Om fi har en benägenhet att folda lite för mycket kan man ju check-raise bluffa med dem med planen att betta turn hårt.

sf-dragen skulle jag check-raisa för värde i båda fallen för att fånga döda pengar i potten.