Gå till innehåll

Val av pokersajt


jaha81

Recommended Posts

Jag har 5 st huviudkriterium när jag väljer pokersajt:

 

1) går att multitabla

2) kompatibelt med PokerOffice

3) skattefritt

4) lätt mostånd

5) låg rake/bra rakeback

 

kriterium 1,2,3 måste vara uppfyllda och av de övriga är 4) aningen viktigare.

 

Skulle vara tacksam över tips på pokersajter utifrån dessa kriterium!

Jag spelar just nu på pacific men blev kunfunderad när jag såg att jag betalat ut ungefär lika mycket i rake som jag tjänat..

 

Ps. Anledningen till att jag postade här var för att jag inte kunde hitta ngn annan avdelning som passade bättre, så flytta för all del tråden ifall det finns ett bättre ställe ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FullTiltPoker uppfyller alla dina krav.

 

enligt dessa recensioner verkar motståndet på NL cashgames (vilket jag huvudsakligen spelar) vara ganska tufft på fulltilt.. det är inget du känner igen lr?

 

http://www.pokerspel.org/full-tilt-poker-recension.php

http://www.pokerpuls.se/onlinepoker/pokerrum/full_tilt_poker.html

 

vad har dom för rakeback?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SS är nöten om du kan avstå från Pokeroffice, tror inte det är kompatibelt med SS. 2,5% i rake är det väl bara en ubertight site som slår väl? SS är inte tight på de lägre nivåerna... Både på 1/2 och 2,5/5 går det att hitta 10-bord som har en flopp% på närmre 50%. Att sedan din rake går till svenska staten innebär ju att du betalar till dig själv eftersom du är staten....:lol:

 

Du får väl testa om du klarar dig utan Pokeroffice, jag gör det så det borde du oxå kunna!

 

Mvh Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enligt dessa recensioner verkar motståndet på NL cashgames (vilket jag huvudsakligen spelar) vara ganska tufft på fulltilt.. det är inget du känner igen lr?

 

http://www.pokerspel.org/full-tilt-poker-recension.php

http://www.pokerpuls.se/onlinepoker/pokerrum/full_tilt_poker.html

 

vad har dom för rakeback?

Den frågan tänker jag inte svara på.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SS är nöten om du kan avstå från Pokeroffice, tror inte det är kompatibelt med SS. 2,5% i rake är det väl bara en ubertight site som slår väl? SS är inte tight på de lägre nivåerna... Både på 1/2 och 2,5/5 går det att hitta 10-bord som har en flopp% på närmre 50%. Att sedan din rake går till svenska staten innebär ju att du betalar till dig själv eftersom du är staten....:lol:

 

Du får väl testa om du klarar dig utan Pokeroffice, jag gör det så det borde du oxå kunna!

 

Mvh Patfor

 

men svenska spel är inte skattefritt väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men svenska spel är inte skattefritt väl?
Iofs har du rätt att SvSp. inte är skattefritt.

1.SvSp. betalar arbetsgivaravgifter för sina anställda i Sverige. (ca 30%)

2.SvSp. betalar in inkomstskatt för sina anställda i Sverige. (ca 30%)

3.SvSp. betalar bolagsskatt i Sverige på vinsten, ca 28%.

4.Överskottet går till statskassan och ca 1 miljard varje år går också till Riksidrottsförbundet.

 

Det blir en massa skatt!

 

Men för dig som spelar på SvSp. är dina vinster skattefria - i förlängningen är dina förluster heller inte avdragsgilla i din självdeklaration :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FullTiltPoker uppfyller alla dina krav.

 

Är du 100 på det ? Jag vet inte hur det är med Full Tilt, därför jag undrar.

 

Läste att Myssion skrev så här i skattefritråden..

 

* Dessa sajterna finns i länder som tillhör de utomeuropeiska länderna och territorierna, vilka har en association med EU som innebär att de ska betraktas som medlemmar när det gäller handel (nätpoker är en tjänst). Detta tolkar jag m.fl. som att vinster därifrån ska betraktas som skattefria, men skatteverket tycker annorlunda. I slutändan är det en domstol som avgör.

 

Man vill ju inte riskera att som spelare åka på en skattesmäll när man tror man är på säkra sidan (inget jag behöver oroa mej för visserligen på min nivå :) , men för andra som spelar hårt och vinner en del kan det ju vara intressant att veta säkert).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du 100 på det ? Jag vet inte hur det är med Full Tilt, därför jag undrar.

 

Läste att Myssion skrev så här i skattefritråden..

 

* Dessa sajterna finns i länder som tillhör de utomeuropeiska länderna och territorierna, vilka har en association med EU som innebär att de ska betraktas som medlemmar när det gäller handel (nätpoker är en tjänst). Detta tolkar jag m.fl. som att vinster därifrån ska betraktas som skattefria, men skatteverket tycker annorlunda. I slutändan är det en domstol som avgör.

 

Man vill ju inte riskera att som spelare åka på en skattesmäll när man tror man är på säkra sidan (inget jag behöver oroa mej för visserligen på min nivå :) , men för andra som spelar hårt och vinner en del kan det ju vara intressant att veta säkert).

 

Nej, jag är inte säker på det. Om du läser hela den tråden så hävdar jag också att FullTilt inte skattefritt. Men jag fick mothugg av några envisa smart-asses :)

Jag kan berätta för dig att jag nu "snackat" Billie Jo Peterson, Administrative Support Clerk på Kahnawake Gaming Commission och fått verifierat det jag misstänkte... men men, finns ju folk här som vet annat....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag är inte säker på det. Om du läser hela den tråden så hävdar jag också att FullTilt inte skattefritt. Men jag fick mothugg av några envisa smart-asses :)

Jag kan berätta för dig att jag nu "snackat" Billie Jo Peterson, Administrative Support Clerk på Kahnawake Gaming Commission och fått verifierat det jag misstänkte... men men, finns ju folk här som vet annat....

 

Hehe...ok, då vet jag. Orkade inte läsa så mkt mer än 1a inlägget i den tråden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det ngn som vet hur det är med tellpoker?

dom tillhör ju microgaming så dom borde ju va skattefria och PO forde funka.. det där att dom delar ut 40% av vinsten till folk som spelar och tipsar vänner.. betyder det att dom BARA betalar rakeback till folk som spelar OCH tipsar vänner? och om så inte är fallet, hur stor rakeback kan man få enbart genom att spela?

nån som vet vad raken innan rakeback ligger på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...