Gå till innehåll

Hur spela AA utg?


Recommended Posts

Du borde lagt dej pre,och om floppen vore A22 skulle du självklart folda med tanke på risken att nån floppat fyrtalet.

 

Jag antar att detta var ironi? man skall ju inte måla faan på väggen som jag brukar säga.

 

När jag tänker steget längre så hade jag ju faktiskt förlorat mot färg, så folden på floppen kan ju inte varit helt galen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

?

 

Varför är det bra att limpa AA vid ett löst bord? Vill du ha många motspelare när du har AA? Bättre att raisa vid ett löst bord och bara bomba sen, än att spela så som du gjorde nu :S

 

Därför att vid ett löst bord är det ofta någon idiot som miniraisar preflop från BB med QToff tex. Limpar man med AA vid ett sånt bord så fångar man hela bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att detta var ironi? man skall ju inte måla faan på väggen som jag brukar säga.

 

När jag tänker steget längre så hade jag ju faktiskt förlorat mot färg, så folden på floppen kan ju inte varit helt galen.

 

A fast ärligt så vet jag inte längre vad som är ironi och allvar här längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej.. jag lade märke till en rolig grej, när jag kollade vilken som vunnit Everests 100k förförra veckan så visade det sig att det var HUSMUSEN. Det var ju förfan (ursäkta svordomen) han som startade denna tråden :-D :-D :-D . Detta måste väl bevisa att poker bara är ren och grisskär tur??

 

Jag klipper in vad Everestrepresentanten sade tidigare idag..

 

"Svenska spelare fortsätter att skörda framgångar i vår söndagsturnering ”$100.000 Guaranteed”. Förra söndagen vann Kristiban $7.000 genom sin 4:e-plats. Veckan innan stod Husmusen allra högst på prispallen och blev därmed $22.000 rikare. "

:-D :-D :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.. jag lade märke till en rolig grej, när jag kollade vilken som vunnit Everests 100k förförra veckan så visade det sig att det var HUSMUSEN. Det var ju förfan (ursäkta svordomen) han som startade denna tråden :-D :-D :-D . Detta måste väl bevisa att poker bara är ren och grisskär tur??

 

Jag klipper in vad Everestrepresentanten sade tidigare idag..

 

"Svenska spelare fortsätter att skörda framgångar i vår söndagsturnering ”$100.000 Guaranteed”. Förra söndagen vann Kristiban $7.000 genom sin 4:e-plats. Veckan innan stod Husmusen allra högst på prispallen och blev därmed $22.000 rikare. "

:-D :-D :-D

 

Ja jävlar, dags att börja limpa AA UTG då, vägen till de stora pengarna ligger där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt att Husmusen klonkade hem förstaplatsen av över 750 deltagande ändå. Priz skrev ju innan att det bara var tur. Men jag tror att det inte bara är tur. Jag tror att det förutom tur även är bra spel. Men tur också såklart eftersom att tur är en stor del av den moderna pokern. Har man inte tur så ska man inte spela poker vilket är ett turspel (även ett spel som bygger på bra spel såklart). Har man inte tur så kan man ju samla frimärken eller brännmärka tjurar eller idka samlag med sin flickvän (detta kan ju dock vara turbaserat (är inte tjejen kåt eller om hon har mens så är det ju otur), denna oturen som uppstår vid menstruation kan ju dock förebyggas genom att kartlägga tjejens perioder genom att t. ex fråga henne när hon nästa gång har sin menstruation (på ett ungefär)).

 

Man kan ju dock även idka samlag vid menstruation då tjejen ändå kan ha sex, men detta är inget som jag personligen förespråkar. Men nu är det ju poker vi pratar om på detta forumet, byt inte samtalsämne. Här ska vi diskutera Husmusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan spela AA utg lite olika på hur bordet ser ut. På ett väldigt aggro bord där 99,9% av händerna blir höjda i sen pos kan jag limpa utg för att sen slå om och på så sätt kanske trappa den som höjer.

På ett väldigt löst/fiskigt bord är det självmord att limpa för även om någon höjer och man slår om så får man 3 syn, för av 6 limpare så tycker 3 att dom har bundit sig till handen med sin limp :). Så på ett löst bord höjer jag garranterat med monster. Man brukar iaf få en syn, ofta till och med omslag av AK eller något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men är du helt *ÅA Å^VRWB#%G* i huvudet eller? Vet du inte om att turneringar är 100% tur, vilken mupp som helst kan vinna. Kolla bara på WSOP, Jamie Gold... Han tar jag varje tag om jag spelar med vänstran!

 

LOL, den ska jag dra nästa live-turre jag spelar och kommer till Heads up, -Ok, eftersom jag är så mycket bättre än dig, ska du få ett litet handikapp och försprång, jag ska spela med vänster hand nu :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kollade igår på 100k$ på Everest.

Nio spelare kvar och den som senare vann hela turren (whitesnake eller

ngt liknande) går all in med 4 7 off och får svar av A K och klonkar in

par i fyror och dubblar upp. Sen var det smörresa till vinsten.

Dom som säger att poker inte är tur vet inte vad dom snackar om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kollade igår på 100k$ på Everest.

Nio spelare kvar och den som senare vann hela turren (whitesnake eller

ngt liknande) går all in med 4 7 off och får svar av A K och klonkar in

par i fyror och dubblar upp. Sen var det smörresa till vinsten.

Dom som säger att poker inte är tur vet inte vad dom snackar om...

 

Jo antagligen hade han tur de andra 2000 händerna oxo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kollade igår på 100k$ på Everest.

Nio spelare kvar och den som senare vann hela turren (whitesnake eller

ngt liknande) går all in med 4 7 off och får svar av A K och klonkar in

par i fyror och dubblar upp. Sen var det smörresa till vinsten.

Dom som säger att poker inte är tur vet inte vad dom snackar om...

 

Fördelen med att ställa med 47o är att man ofta har två fria kort om man blir synad - och då har man vanligtvit ca 35% chans att vinna handen.

 

Så man vinner då på två sätt

1. Alla lägger sig om man stjäla mörkarna.

2. Man får syn av Ak och har ca 35% chans att dubbla upp.

 

Ibland kan det vara rätt spelat att ställa med 47.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan spela AA utg lite olika på hur bordet ser ut. På ett väldigt aggro bord där 99,9% av händerna blir höjda i sen pos kan jag limpa utg för att sen slå om och på så sätt kanske trappa den som höjer.

På ett väldigt löst/fiskigt bord är det självmord att limpa för även om någon höjer och man slår om så får man 3 syn, för av 6 limpare så tycker 3 att dom har bundit sig till handen med sin limp :). Så på ett löst bord höjer jag garranterat med monster. Man brukar iaf få en syn, ofta till och med omslag av AK eller något liknande.

 

Det är ju perfekt och få 3 syner när du så uppenbart har AA. Återhöj ännu mera preflopp när du spelar på detta sättet så kommer du vara en stor vinnare. Det är inte fel att få in alla ens pengar preflopp med AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju perfekt och få 3 syner när du så uppenbart har AA. Återhöj ännu mera preflopp när du spelar på detta sättet så kommer du vara en stor vinnare. Det är inte fel att få in alla ens pengar preflopp med AA.

 

Yes...jag trycker gärna in hela högen pre med AA, men inte mot 3st.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...