nysta Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Hejsan! Jag är inte så jättebra på Excel och behöver däreför lite hjälp. Det jag vill göra är ett ark där jag ungefär en gång i veckan för in kurserna på mina aktier & fonder och så ska det räkna ut värde, värdeförändring i % Någon som kanske redan har ett sådant färdigt som jag kan få använda? Jag vill att det ska vara smidigt att lägga in nya aktier och byta ut gamla. Den ska räkna ut värdet i % mot aktiekursen och inte värdet på aktieinnehavet antar jag eftersom om jag köper 1000 aktier till i samma aktie så har portföljen ökat säg 10% i värde den dagen och det blir ju inte riktigt rätt =) MVH Daniel Citera
frekje Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Det här är väl extremt standard va? Jag skulle gjort det så här: Blad 1 - lägg in portfölj med anskaffningsvärde Blad 2 - lägg in automatisk webbfråga. Hämta kurser. Sen knyter du aktuell kurs på blad 1 till rätt cell i blad 2. Får se om jag slänger ihop ett exempel, du kan skicka ett PM med din mail. Citera
Recommended Posts