Gå till innehåll

PLT - JJ på knappen, är jag för feg?


Anam

Recommended Posts

Spelade precis den här handen, PL THE $0.05/$0.10

 

Sitter på knappen med JJ, betar $0.40 och får 4 synare.

 

Floppen kommer : 7 Q 10. Inga färgdrag. Det checkas fram till mig och jag betar $0.50, 2 synar.

 

Turn : 4:heart: (finns nu två hjärter på bordet)

 

Alla checkar till mig, jag betar $0.40. Alla synar igen.

 

Rivern : 2:spade: (2 spader på bordet)

 

 

På bordet finns alltså 2 4 7 10 Q.

 

Inga möjliga färger, ingen möjlig straight.

 

Första spelaren checkar, andra betar sen $1.00.

 

Och jag som har $1.15 kvar i kassen, får slut på tid och foldar.

Borde jag synat?

 

Hela kvällen/dagen har gått i samma visa. Bad beats hela dagen och inga vettiga kort att spela har jag fått heller. Detta påverkade säkert mitt beslut. Hade ingen vidare koll på hur personen spelade heller, han/hon var ny på bordet. Är grön på poker, detta kanske var en självklar syn?

 

Så var jag för feg och borde synat?

 

* Ändrar rubriken enligt nya PHH guiden - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker du borde synat JJ mot max QQ men inte ens det är säkert att dom nån av dom har, killen försöker sno potten från dig eller bettar med QQ men jag tror han har lägre par.

 

om han hade haft QQ från början borde han ha bettat innan istället för att checka. sen ligger det $4-5 i potten och då får du bra betalt på en dollar om du vinner.

 

sen är itne jag nån expert heller då jag började lira real money igår, sen har jag lite loose agressive tendenser också så det kanske är fel tänkt av mig :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag sitter och grämer mig över det där än. Jag tror att det just var det att jag hela dagen haft bad beat på bad beat. Såhär i efterhand tycker jag själv att jag borde synat, jag hade ju själv betat om jag haft damerna på floppen. Jag var osäker dock på om han var en sån som bluffade, han lade in halva sin stack iom den betan. Hade jag spelat lite längre med honom hade jag haft en bättre koll på vilka tendenser mot bluffar han hade.

 

Aja. Another day tomorrow I guess. Jag har $17 att spela igen imorrn med drygt $4 till mitt förfogande så det ska bli en intressant session imorrn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg ner efter att två pers synat, efter det spelar ingenting någon roll längre. Du har tagit ditt ansvar och visat intresse på floppen, det gick inte som planerat. Lägg ner.*

 

* notera att jag är full som ett as här. Dock har jag antagligen fortfarande rätt.

 

Edite: Jag snackar naturligtvis om att betta ut på floppen, efter det så är det bara att inse att du är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...