Gå till innehåll

Runtomkring?


Asagud

Recommended Posts

Vad är det som gäller runtomkring DIG när du spelar på internet? Musik, vem? TV, WPT? pokerfilmer? Har du helt tyst? Hög volym på spelet eller låg?

Tycker bara det är lite intressant att veta

 

Själv har jag oftast på musik ifall jag spelar på låg nivå och få bord (se färre än tre), över det får jag svårt att koncentrera mig med musik på. Ofta Johnny Cash eller några äldre rockballader.

Klarar också av att se komedi-serier samtidigt som ett-två bord spelas, exempelvis simpsons, scrubs, futurama...

Filmer och serier med handling går helt bort, samma sak med pokerserier, t.ex WPT då deras händer alltid är intressantare än mina egna =)

 

Hur är det för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Msn med "pokerkompisar" är frizon för bad beat-whine och skryt, sen kör man ibland musik just nu Stevie wonder, Michael Jackson, Muse, och Nobuo Uematsu. Vid max tre bord kan man se man på HSP eller Poker (5an) om det finns nya avsnitt, håller också på att beta av top ten på live at the bike. För pf.nu så måste borden vara färre än tre till antalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha ljud, men det ska vara monotomt och tråkigt, då spelar jag bäst.

 

Håller helt med. Dock sitter jag väldigt ofta på msn, surfar runt och ibland även kikar på serier samtidigt som jag 8tablar cashgame. Musik har jag på iaf 80% av gångerna, personer som inte är pokerintresserade bör inte sitta brevid mig, då jag har en tendens att vara väldigt tråkig då jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat så länge så jag har precis börjat känna mig bekväm med 2 bord samtidigt. Har kommit fram till att jag spelar absolut bäst poker om jag är ensam, inte surfar, inte chattar, utan kocentrerar mig 110% på pokern samtidigt som jag lyssnar på någon slags technomusik... Under senaste forumfrirullen lyssnade jag oavbrutet på samma låt (DJ Tiesto, He´s a pirate) :-) Fast även annan musik går bra. Lite 70-tals disco är skönt också... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar jag 9 bord så kör man utan musik, tycker det är skönt att höra "pling" ljuden från borden, 20sec kvar osv...Dock så drar man igång någon trevlig låt när man vunnit en fin pott eller man förlorat en jobbig pott. Chatta eller surfa försöker jag hålla mig ifrån, iaf när man spelar 9 bord. 6 bord funkar msn fint. 2-4 bord kan man både kika prison break och HSP, läsa lite på PF, uppdatera aftonbladet var 10 sekund, dricka cola konstant och äta chips sist men inte minst hinner man faktiskt springa på toa och göra både det ena och det andra och de trejde mellan händerna :P:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...