Gå till innehåll

Årets fisk?


tobias123

Recommended Posts

Spelade 7-manna sit n go 100kr buy in homegame.

Detta utspelas när blindsen ligger på 75-150 jag sitter på BB med cirka 3k

 

spelare1:syn

 

spelare2:fold

 

spelare3:syn

 

Spelare4:syn

 

Sb:Syn

 

jag:Höjer 500 (JJ)

 

spelare1:höjer 700

 

spelare3:fold

 

Spelare4:syn

 

Sb:syn

 

Jag: All-in

 

spelare1:syn

 

Spelare3:fold

 

spelare4:fold

 

Sb:All-in (han har ca 4k)

 

spelare1:syn

 

Flop kommer med 10-3-3

Turn 4

River 7

 

vad tror ni att spelare1 och Sb har?

 

detta var första handen jag spelade i den här sit n go, så jag hade en riktigt tight image.

 

Spelare1: 2-3 os

 

Sb. A-10

 

och spelare1: vinner potten med sin triss.

 

hur tänker han? tänker han alls? man kan ju undra. Bra spelat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt spel, men jag måste säga att årets fisk befinner sig hemma hos mig i mina home games ;)

 

Fisken som jag aldrig spelat mot förut (bjöd hem honom på ett homegame då han sa att han skulle "äga sönder oss alla". Han tar en tidig chip lead när han synar en all in på turn med enbart A hög med J kicker mot pockets, träffar J på turn. Efter detta så har en ennan spelare vid bordet ungefär en fjärdedel av fiskens stack och ställer in på denna flopp:

 

K 4 4

 

Ingen raise före flopp och han som ställde var relativt shortstack. Fisken har KK på handen, alltså nöt kåken. Efter ett tags betänketid foldar han och påstår att han var rädd för fyrtalet! :roll: aja... smart fold? ;)

 

Hur som helst vann han hela turneringen till vår fasa efter att ha vunnit 6 all ins i rad med en sämre hand heads up...

 

IAF har han fått lite ego massage och lär komma tillbaka några gånger till för att donera pengar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 7-manna sit n go 100kr buy in homegame.

Detta utspelas när blindsen ligger på 75-150 jag sitter på BB med cirka 3k

 

spelare1:syn

 

spelare2:fold

 

spelare3:syn

 

Spelare4:syn

 

Sb:Syn

 

jag:Höjer 500 (JJ)

 

spelare1:höjer 700

 

spelare3:fold

 

Spelare4:syn

 

Sb:syn

 

Jag: All-in

 

spelare1:syn

 

Spelare3:fold

 

spelare4:fold

 

Sb:All-in (han har ca 4k)

 

spelare1:syn

 

Flop kommer med 10-3-3

Turn 4

River 7

 

vad tror ni att spelare1 och Sb har?

 

detta var första handen jag spelade i den här sit n go, så jag hade en riktigt tight image.

 

Spelare1: 2-3 os

 

Sb. A-10

 

och spelare1: vinner potten med sin triss.

 

hur tänker han? tänker han alls? man kan ju undra. Bra spelat

 

 

Äsch, vanligt lågnivåspel. SB tyckte han hade nöthanden och Spelare 1 var egentligen ett proffs som var nere ibland småslantarna och lekte.

 

Jag ogillar din allin efter spelare 1 höjning OCH sb:s syn. Det funkar inte så på lågnivå och absolut inte på homegames. Just den nivån är lurig, då är det ofta någon som tröttnat och kör på så det ryker...

 

Jag kan förstås ha fel...

 

:-)

 

Fråga: Höjde TILL 500 eller MED 500?

 

-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var en fisk idag på homegamet hos mig

 

Tror att jag har 76off på handen när rivern är en 7a men vill inte kolla på handen för att då ge ifrån tells så det ser ut som att jag har stegen. Checkar, han bettar och jag synar. Han visar K4 (par i 4or) och jag slänger glatt upp ... 45?! :shock: WTF? Träffade stegen på rivern och synar bara. Hånskratten fylls vid bordet :oops: .. bättre minne nästa gång tack

 

Ok, back to topic ...

 

... I have no comments ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, vanligt lågnivåspel. SB tyckte han hade nöthanden och Spelare 1 var egentligen ett proffs som var nere ibland småslantarna och lekte.

 

Jag ogillar din allin efter spelare 1 höjning OCH sb:s syn. Det funkar inte så på lågnivå och absolut inte på homegames. Just den nivån är lurig, då är det ofta någon som tröttnat och kör på så det ryker...

 

Jag kan förstås ha fel...

 

:-)

 

Fråga: Höjde TILL 500 eller MED 500?

 

-

 

kan säga att 100kr buy-in inte e speciellt låg-limit när dem flesta runt bordet är runt 16 år :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan säga att 100kr buy-in inte e speciellt låg-limit när dem flesta runt bordet är runt 16 år :P

 

16 år... då har han inte läst matte C och kan därför inte lastas för misstaget att tro att 23 är minst lika bra hand som JJ.

 

Eller så har han faktiskt pengar, jag känner 16-åringar som tycker att 100:- inte är så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...