mrALMIGHTY Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Undrar över vilken nivå på 1 bords SnG´s man bör minst spela på för att ha en rimlig chans att leva på inkomsterna därifrån. Någon som huvudsakligen livnär sig på att spela SnG´s på nätet här? Citera
SouthEast Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Beror väl på vilka inkomster du kräver, dvs vilka utgifter du måste täcka. Är ju skillnad om du bor i en 1a på landsbygd och inte har några lån, än om du har familj och bor i villa/lägenhet och har lån upp över öronen. Börja med att räkna ut hur stora kostnader du har och lägg på lite för oförutsedda avgifter. Citera
Kape Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Det är ganska vanligt med 10-20% ROI. Sen är det bara att räkna baserat på insats och antalet bord vad du kan förvänta dig för "timlön". Det finns nog en del här som livnär sig enbart på SnG, inte jag dock. Edit: Innan någon kommer in med "10% är alldeles för lågt..." eller "Jag har minsann 45% ROI" så kan jag lägga till att det naturligtvis är väldigt beroende på vilken nivå man spelar på. Antalet spelade SnG på aktuell nivå gör också en hel del. Efter en rush kan man lätt få en mycket hög ROI men sett över en längre tid (+1000 turneringar kanske?) så jämnar det ut sig. Citera
PsychicIor Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 För en novis som mej.... Vad betyder ROI ? Citera
Gahlster Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Return Of Investment. Säg att du spelat 1000 $22+2 SnG's och har en vinst på $1500. ROI är då 1500 / (1000 * ( 22 + 2 )) = 0,0625 ==> 6,25% Citera
Jennez Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Jag spelade enbart sng i nästan ett år. Då matade jag 4 bord 6-7 timmar per dag på 3 olika nätverk. Mestadels $50 men även $100. Naturligtvis varierade månadsinkomsten, men det var fullt hanterbart på den nivån iaf. EDIT: Blev naturligtvis inga miljoner av det heller, min tillräckligt för ett hyfsat bekvämt leverne. Citera
Myssion Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Allt beror på volym, volym äger. Citera
Cyntax Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Ett räkneexempel: Jag har en ROI på ca 20% och spelar $10+1, fyra bord i stöten. Det tar ganska precis 1 timma. Spelar jag sex timmar dagligen = 24 st sng's. 24 * 11 * 0,2 * 25 dagar/månad = $1320. I svenska kronor blir det cirka 9240kr. Inget man lever gott på, men det drygar ut kassan. I sommar ska jag spela $30+3, 6 bord i stöten och är nöjd med 10% ROI. Spelar jag sex timmar dagligen, 25 dagar/månad blir det: $2970 och det kan man ju leva på. Keep on dreaming - jag spelar för lite, men realistiskt är det nog. Citera
Skanke Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Jag har kastat mestadels 36 dollars SnG. och fått in bra pengar på det. Har haft det tungt ett tag så det är bra om du räknar in minus månader i din plan. Jag satte upp en plan när jag slutade mitt jobb att ta ut ca sek15K i månaden. hade jag hållt det hade jag haft lite rulle kvar nu, men det är lätt att göra slut på pengar:) Snabbt räknat. $36*1200st*5%ROI=$2160 Bananer $3*1200st*27%=$972 Totalt $2160+$972=$3132=sek21100 Men som sagt ha många inköp för downswingar kommer.... Citera
vetgirig Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Det går att leva bra på att spela SNG. Från Indies pokerblogg: "SNG-stats januari ... Antal spelade: 284 Resultat: 64 904 SEK Resultat/SNG: 228,5 SEK" Han spelar med inköp $100+ Hela hans blogg finns på: http://www.montecarlomillionspoker.blogspot.com/ Citera
Waggho Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 I sommar ska jag spela $30+3, 6 bord i stöten och är nöjd med 10% ROI. Spelar jag sex timmar dagligen, 25 dagar/månad blir det: $2970 och det kan man ju leva på. Keep on dreaming - jag spelar för lite, men realistiskt är det nog. Ja, men frågan är hur realistiskt det är att faktiskt snitta 6 timmar om dagen under en längre tid. Av de som lever på poker tror jag inte många gör det även om det förstås finns undantag. Det är ju väldigt stor skillnad på att sitta på ett jobb där man har en massa dötid/omväxling/arbetsuppgifter som inte kräver tankeverksamhet och att sitta att multiborda poker. Men framför allt blir det svårt att hålla det höga tempot när man är inne i en downswing eller av andra anledningar har svårt att motivera sig för att spela. Säg att du vill ta en veckas paus - då måste du gå upp till 8h/dag de närmaste tre veckorna eller motsvarande för att kompensera (om du kör femdagarsvecka). Om man lever på poker borde ju fortbildning dessutom ingå i arbetstiden. Om man räknar med all tid man lägger på att läsa böcker, artiklar, hänga på forum, analysera PT-stats osv. och dessutom pauser emellanåt, tid att starta upp datorn osv så hamnar man ju lätt på 8 timmar + om man spelar effektivt i 6 timmar. Citera
thefman Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Ja, men frågan är hur realistiskt det är att faktiskt snitta 6 timmar om dagen under en längre tid. Av de som lever på poker tror jag inte många gör det även om det förstås finns undantag. Det är ju väldigt stor skillnad på att sitta på ett jobb där man har en massa dötid/omväxling/arbetsuppgifter som inte kräver tankeverksamhet och att sitta att multiborda poker. Men framför allt blir det svårt att hålla det höga tempot när man är inne i en downswing eller av andra anledningar har svårt att motivera sig för att spela. Säg att du vill ta en veckas paus - då måste du gå upp till 8h/dag de närmaste tre veckorna eller motsvarande för att kompensera (om du kör femdagarsvecka). Om man lever på poker borde ju fortbildning dessutom ingå i arbetstiden. Om man räknar med all tid man lägger på att läsa böcker, artiklar, hänga på forum, analysera PT-stats osv. och dessutom pauser emellanåt, tid att starta upp datorn osv så hamnar man ju lätt på 8 timmar + om man spelar effektivt i 6 timmar. Jag håller med dig. Det blir aldrig så mycket speltid som man tror. Att nöta under downstreak är jäkligt svårt. Fast 6h fins nog många som snittar. Utan att anstränga mig snittar jag 150h/månaden. Citera
Gorgar Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Först lär man skaffa sig en buffert. Sen är det ju ett rent matematiskt problem... X= Y/12 Y= I * n * h * d * v * $ * ROI där.. X=Önskad månadslön i kr Y=Årslön.... I=SNG nivå i $ n=Antal bord samtidigt på en timme h=Antal timmar om dagen d=Antal dagar i veckan v=Antal veckor per år $=Värdet på en dollar i kr T.ex. 20213kr=242550kr/12 242550=55$*4n*7h*5d*45v*7kr*10% Ger 6300 Sng totalt. 7h om dagen 5 dagar i veckan 45 veckor om året (7veckors semester!) Rimlig eller ej ? Ingen aning.... Citera
r3mix Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Först lär man skaffa sig en buffert.Sen är det ju ett rent matematiskt problem... X= Y/12 = I * n * h * d * v * $ * ROI där.. X=Önskad månadslön i kr Y=Årslön.... I=SNG nivå i $ n=Antal bord samtidigt på en timme h=Antal timmar om dagen d=Antal dagar i veckan v=Antal veckor per år $=Värdet på en dollar i kr T.ex. 20213kr=242550kr/12=55$*4n*7h*5d*45v*7kr*10% Ger 6300 Sng totalt. 7h om dagen 5 dagar i veckan 45 veckor om året (7veckors semester!) Rimlig eller ej ? Ingen aning.... Intressant buffert ska testa och se vad jag får själv sedan Citera
Tiggr Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Man bör nog spela $50+ eller lära sig 8 tabla åtminstone. Och som alltid när det gäller att leva på poker är bufferten som krävs ofta mycket större än vad man tror. Downsvings kommer alltid och kanske vill man inte spela SNG 7h/dag resten av sitt liv. Citera
SoderKrippa Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Först lär man skaffa sig en buffert.Sen är det ju ett rent matematiskt problem... X= Y/12 = I * n * h * d * v * $ * ROI där.. X=Önskad månadslön i kr Y=Årslön.... I=SNG nivå i $ n=Antal bord samtidigt på en timme h=Antal timmar om dagen d=Antal dagar i veckan v=Antal veckor per år $=Värdet på en dollar i kr T.ex. 20213kr=242550kr/12=55$*4n*7h*5d*45v*7kr*10% Ger 6300 Sng totalt. 7h om dagen 5 dagar i veckan 45 veckor om året (7veckors semester!) Rimlig eller ej ? Ingen aning.... Visst ska det väl vara X= Y/12 = (I * n * h * d * v * $ * ROI)/12 /SK Citera
Krattan Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Kanske postar i fel tråd men hur stor Sng skulle man behöva spela för att kunna leva på den? Om man nu bara har tid att spela en alltså? Citera
Spelgalen Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Kanske postar i fel tråd men hur stor Sng skulle man behöva spela för att kunna leva på den? Om man nu bara har tid att spela en alltså? 2 miljoner sek sng, kanske? Vinner du den får du 10 miljoner, vilket borde räcka för att få ett ok liv... Citera
saaamuel Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 2 miljoner sek sng, kanske? Vinner du den får du 10 miljoner, vilket borde räcka för att få ett ok liv... Vet du var jag kan hitta en sådan? Måste ha nu! Jag hoppas att du kan garantera att jag vinner också =) Citera
Kenan83 Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Vet du var jag kan hitta en sådan? Måste ha nu! Jag hoppas att du kan garantera att jag vinner också =) Kom till gbg, vi kommer lira en sån imorgon =) Kan inte garantera att du vinner, men vi är fiskar alla här. Glöm inte att ta med dig pengarna... Citera
Gorgar Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Intressant buffert ska testa och se vad jag får själv sedan Jag kanske var otydlig, men jag menade att man behöver först en buffert att leva av på X-antal månader (En årslön?) innan man ens ger sig in på att leva av poker. Visst ska det väl vara X= Y/12 = (I * n * h * d * v * $ * ROI)/12 /SK Helt rätt av dig! Helt fel av mig:oops: ! Vi kan skriva X=Y/12 Y=I * n * h * d * v * $ * ROI Citera
Recommended Posts