Gå till innehåll

Varning: Msn och pf-konto hackat


jojje2k

Recommended Posts

Igår blev båda mitt pf-konto och min msn hackad av en person.

 

Hans e-post är and1and1@hotmail.com ,så akta er för honom!!!!

 

Jag vet att hans hotmail är and1and1@hotmail.com pågrund av att han ändra min alternativa e-mailadress till hans e-mailadress.

Den alternativa e-mailadressen kan användas till att få tag på lösenordet om man skulle ha glömt det.

 

Jag är ganska säker på att han kom åt mitt msn-konto genom att svara på säkerhetsfrågan, men som tur vad ändra han bara lösenordet och inte säkerhetsfrågan så jag kunde ta tillbaka msn-kontot igen genom att svara på säkerhetsfrågan.

 

Ett tips till alla nu: byt säkerhetsfråga på msn till något som är omöjligt att komma på!!!

 

 

Han har tydligen försökt sig på att lura folk förr:

 

http://www.pokerforum.se/showthread.php?t=2138

 

Läs detta också:

Skydda din msn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur? Nån på pf?

 

Det var 2-3 år sen, han hade konto på nästan alla pokerforum.

 

Vad jag kommer ihåg så brukade han tigga om pengar efter han fått tag på någons msn, sen förfalskar han ett kontoutdrag där det står att han skickat pengar till ens bankkonto och är sugen på att börja spela så vet en att skicka pengar genom någon b2b sajt. Han brukade skryta om hur mycket han vunnit och hur duktig han är. Han hade masss PT stats som han gärna delade med sig.

 

Det var så han försökte lura mig men det gick inte så bra :P

 

Tror att vi hade ett tråd om honom här, och han hängde ganska mycket på Mirc också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var 2-3 år sen, han hade konto på nästan alla pokerforum.

 

Vad jag kommer ihåg så brukade han tigga om pengar efter han fått tag på någons msn, sen förfalskar han ett kontoutdrag där det står att han skickat pengar till ens bankkonto och är sugen på att börja spela så vet en att skicka pengar genom någon b2b sajt. Han brukade skryta om hur mycket han vunnit och hur duktig han är. Han hade masss PT stats som han gärna delade med sig.

 

Det var så han försökte lura mig men det gick inte så bra :P

 

Tror att vi hade ett tråd om honom här, och han hängde ganska mycket på Mirc också.

 

Killen du pratar om nickade Telefonkiosken här på PF. Han förekommer i en trojan-tråd och på HeyPokers site-tråd.

Han förfalskade kontoutdrag och blåste bland annat Betsson och något B2B-skin på en massa tusenlappar. Han tiggde pengar på såväl MSN som CG-chatten. Vilsen 16-åriging tycker jag mig minnas.

 

http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=15546&goto=nextnewest

 

Edit: Eller så hade han bara exakt samma tillvägagångssätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...