Gå till innehåll

Nl50 at iPoker.. Dags att vända uppåt igen!


Fudge

Recommended Posts

  • Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Började perfekt, dubblade upp andra handen idag. Fortsatte med 2trissar direkt efter men blev några småpotter.

 

Sen va de dags för set mot set, inte mycke jag kan göra ngt åt kanske. Men dåligt av mej att inte lägga den handen.. tror jag har svårt att släppa såna händer just för att jag spelar så lågt nu. Uppe i typ 5set och ett fyrtal på 30min men ändå back. Tar på nerverna..

Men fortsätta nöta på nu, inge spel imorn. Köra upp rätt många bord och tighta till mej lite tror jag..

 

--

 

Känner vändningen komma nu! Bara 3set mot högre set och 4 överpar mot set.. Flyter på! Ligger ett inköp back så får väl vara nöjd att jag inte e mer back. Set vs högre set har ändå varit 140+ potter! Så e väl bara att fortsätta några timmar till.. Rullen va inte stor innan de här dagarna men nu börjar de bli kritiskt!

 

Några händer kommer senare.

 

Ngn som har lite ideér om hur man ska spela när allt går emot? Snortight?

 

Ett ord som sammanfattar hela denna session: Sinnesjuk!

Så sugen på att tilta bort de som e kvar av rullen. Spela mer sen, de kan inte fortsätta så här då!

 

Blir 10bords megagrind och riktigt riktigt tight spel. Överpar kommer spelas som a högt.

 

2inköp back hitills..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började som de slutat senaste dagarna.. men fortsatte nöta på och fick ett + resultat på 1,5inköp idag trots allt. De behövdes för självfötroendet! Spelade riktigt bra större delen av tiden, men gjorde några tilt spel ibland.

 

Blev runt 2k händer idag och 1k senast jag spelade men lägger in de som idag.

 

Dagsresultat:

3029/ händer

+80$

 

Vecka:

12741/8000 händer

-3$/400$

 

Ny vecka imorn. Plusa rejält då tänkte jag! Men nöjd med antalet spelade händer, missat nästan 3dagar och ändå kommit upp i nästan 13k. Blir inte lika mycke denna vecka kanske, men desto mer +. Lägger in lite händer imorn.

 

Jag hoppas de här sjuka dagarna e över nu, har lärt mej hålla upp spelet trots sjuka bad beats. Fått en nyttig läxa av de här dagarna, så får se de som positivt att jag lärt mej ngt av de hela och hoppas de vänder i o m ny vecka!

 

..//Fudge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vändningen var inte på väg tydligen. Har fortsatt lika sjukt idag tyvärr.

 

Spelat mitt A game senaste 5dagarna och blivit pissad på i samtliga! Vet inte vad jag ska göra längre.. Inte mycke kvar av rullen nu tyvärr. Och torskar jag inte allt imorn så åker resten in på Crypto 1mars.

 

Spelat rätt mycke idag, e inne på sista sessionen nu. Ser även ut som Mars blir min sista pokermånad överhuvudtaget! Ska nog mycke till för att vända detta.

En bit över 5inköp back idag, men känns inte som jag skulle spelat annorlunda om jag fick chansen. Vet att svackor kommer, men 5raka dagar med endast bad beats har jag för dålig disciplin för att klara av, tar sjukt hårt på psyket.

 

De värsta e nästan svackorna som kommer under spelet, kan bli att jag sitter 1,5timme utan en hand, utan en träff, då spelar jag ändå rätt mycke sc och liknande och 6-10bord. Men men..

 

The time will tell..

 

Sista inlägget här kommer efter sessionen iaf...

 

---

 

Slut för idag, och slut för en stund på FTP. Tog ut allt som va kvar nu, sätter in det på crypto imorn. Spelledigt imorn också.. 1Mars startar operation "vinna lr försvinna". Får hoppas jag kan klara mej ett tag till iaf. Kanske tillräckligt för att få rejkback till hyra även i april!

 

Rätt nöjd med spelet. Förutom att pengarna alltid gick till ngn annan, och jag backade 4inköp, så har jag spelat bra! Försöka hålla i de, samt att jag kunnat sitta många timmar i streck och spela senaste veckorna. Nytt PB med 5219 händer idag, klart godkänt!

 

Inga händer, startar om helt 1Mars, senaste dagarna e helt glömda nu. Så blir att bara skriva upp antal händer/dag på datorn i fortsättningen. Kanske kommer tillbaka hit efter mars om jag fortfarande lirar..

 

Over and out..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tungt att höra, jag känner igen mig, har själv haft en riktig pissmånad.

Starkt av dig att inte tiltar bort pengarna iaf.

Du verkar jävligt tight, i ett par potter har du funderat på att lägga dig med top two på torr bräda när du har spelat passivt!?

Pengarna måste ju in då, fold finns inte på världskartan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

torr bräda?

 

3:e flush-kortet kom och den andre fyllde färgen?

 

men svårt läge helt klart!

 

 

Fyll gärna på med mer händer...Det som är intressant...

Lycka till!

 

Jo för responsen på händerna har varit enorm, många tips som hjälpt mej8-)

 

Får se om de blir några händer från Crypto när jag startar imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tungt att höra, jag känner igen mig, har själv haft en riktig pissmånad.

Starkt av dig att inte tiltar bort pengarna iaf.

Du verkar jävligt tight, i ett par potter har du funderat på att lägga dig med top two på torr bräda när du har spelat passivt!?

Pengarna måste ju in då, fold finns inte på världskartan!

Om du menar top2 med AK så känns hans klickraise som stark A, set lr flushdraget. Visste inte hur mycke jag skulle höja tillbaka, ville kunna comitta han på turn.. Men kanske gav för bra odds till hans drag med min höjning.

 

Grejjen e att jag e osäker på om jag e plusande fortfarande. Gått riktigt tungt i flera månader nu, visst känns de som att de absolut inte flyter mer än några dagar ibland, utan tvärtom där spelare efter spelare suger ut. Men kanske helt enkelt tappat all edge mot resten av spelarna på mina nivåer.

 

 

Känna lite på crypto ikväll för att dra igång massgrind imorn och försöka spela ihop en del på deras bankroll bonus+rejkback de kör under mars. Får se om de bär lr brister..

 

 

Rullen e riktigt låg nu så får se om jag klarar de. Finns många andra vägar i livet att vandra annars, men har verkligen ett grymt pokersug och tycker de e sjukt kul att spela trots bad beatsen just nu, så vore tråkigt om jag e tvungen att lägga ner! Inte haft några problem att sitta 4-7timmar/dag med 6-10bord senaste tiden..

 

Känner verkligen att jag spelar bra och har bra koll på så gott som alla spelare jag möter på FTP. Kan låta de bästa spelarna köra lite med mej ibland, och vet att jag måste bli bättre på de! Men ändå lärt mej mycke av den här tiden som jag hoppas jag kan dra nytta av om jag kan ta mej upp ur träsket..

 

Sola nu sen smygstarta lite på Parbet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite feedback på dina händer :)

 

Hand 1: Slå om hårdare, till 20 eller något säger jag, då släpper han nog färgdraget kanske. Kommer färgen på turn är de bara att checka, troligtvis synar jag ned en halvbet där och hoppas på dött riverkort för att hoppas på att han inte drog färgen :)

 

Hand 2: Alltid kul att steala från knappen, kanske dags att vika när man ger dig lite omslag, men de går ävl att spela också antar jag.

Nu kommer det jobbiga med din hand, du träffar ett par och har en hålpipa, men vad jag ser här så ligger du efter, killen sitter nog på QQ/JJ/TT eller liknande tror jag och du med ditt halvdrag och taskiga par står inte upp mot mycket. Fold.

Problemet med att ta synen preflop blir just detta, du floppar oftast en mellanhand som inte duger till mycket, håll dig till SC om du raisar, skippa 2 gappers som är så låga.

 

Hand 3: Ännu en gång, för klent omslag. Upp till 15 säger jag, ge han mindre värde i att syna för sitt stegdrag. Du leder troligtvis här och vill inte släppa denna ledning, se till att han får betala. När 7an kommer så har du inte så mkt val, checka och om betten är klen kanske ta en syn för att sedan hoppas på att brädan parar på river. Surt att släppa set, men vad jag ser när du raisar där så får du inte syn av någon hand du slår.

 

Sorry om jag kritiserade lite och jag vetefan om jag ens sa något vettigt, någon annan får gärna såga mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite feedback på dina händer :)

 

Hand 1: Slå om hårdare, till 20 eller något säger jag, då släpper han nog färgdraget kanske. Kommer färgen på turn är de bara att checka, troligtvis synar jag ned en halvbet där och hoppas på dött riverkort för att hoppas på att han inte drog färgen :)

 

Hand 2: Alltid kul att steala från knappen, kanske dags att vika när man ger dig lite omslag, men de går ävl att spela också antar jag.

Nu kommer det jobbiga med din hand, du träffar ett par och har en hålpipa, men vad jag ser här så ligger du efter, killen sitter nog på QQ/JJ/TT eller liknande tror jag och du med ditt halvdrag och taskiga par står inte upp mot mycket. Fold.

Problemet med att ta synen preflop blir just detta, du floppar oftast en mellanhand som inte duger till mycket, håll dig till SC om du raisar, skippa 2 gappers som är så låga.

 

Hand 3: Ännu en gång, för klent omslag. Upp till 15 säger jag, ge han mindre värde i att syna för sitt stegdrag. Du leder troligtvis här och vill inte släppa denna ledning, se till att han får betala. När 7an kommer så har du inte så mkt val, checka och om betten är klen kanske ta en syn för att sedan hoppas på att brädan parar på river. Surt att släppa set, men vad jag ser när du raisar där så får du inte syn av någon hand du slår.

 

Sorry om jag kritiserade lite och jag vetefan om jag ens sa något vettigt, någon annan får gärna såga mig :)

 

Kritik e precis vad jag vill ha.. Tycker de e onödigt att lägga in händer där ngn skriver bra spelat. All respons e välkommen!

 

Hand 1: Jo visst ska jag slå om hårdare, tänkte inte igenom beslutet ordentligt tyvärr. Vilket jag fick ångra, just denna gång tror jag inte de spelat ngn roll, han synade innan mitt bet låg ute.. Men bra att tänka på till nästa gång.

 

Hand 2: Jo men kände att jag skulle få in allt med träff, och ser 56 och 8 som vinnare och valde att syna hans bet, nästa kort gav en 5a och degen åkte in. Inget super spel, men vill lära mej att spela floppen lite bättre, fel nivå kanske eftersom det ska mycke till innan ngn lägger ett överpar här!

 

Hand 3: Ska nog slå om mer, men e mest om jag ska syna jag inte va säker på. Min tanke var att checksyna här, men han blixtbetade med pott knappen, och jag fick känslan att han inte satte stegen och valde att ställa. Han synade med aq men missade hålpipan denna gång.. Alltid skönt när magkänslan stämmer!

 

Solat klart, lite käk sen ska vi se hur de funkar att lägga in händer från Parbet till PT. .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen pre vet jag att den kan disskuteras, men kända för att lösa upp mitt spel lite just under den perioden. Men måste släppa för omslaget?

 

Seat 1: Smiling Monkey ($46.50)

Seat 2: TforTitus ($57.40)

Seat 3: az woman ($20.95), is sitting out

Seat 4: Rojogrande67 ($27.50)

Seat 5: LastChance2play ($50.25)

Seat 6: WIllettJason ($26.10)

LastChance2play posts the small blind of $0.25

WIllettJason posts the big blind of $0.50

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to LastChance2play [5c 7c]

Smiling Monkey raises to $1.50

TforTitus folds

Rojogrande67 folds

LastChance2play calls $1.25

WIllettJason calls $1

*** FLOP *** [7s 6c 5d]

LastChance2play checks

WIllettJason checks

Smiling Monkey bets $3

LastChance2play raises to $7.50

WIllettJason raises to $24.60, and is all in

Smiling Monkey folds

LastChance2play ???

 

---

 

Kommer inte undan här va?

 

Seat 1: VirusO ($35.45)

Seat 2: LastChance2play ($50)

Seat 3: luckydubs27 ($56.15)

Seat 4: InsomniacSloth ($50)

Seat 5: schutt2 ($22)

Seat 6: ll yoink ll ($49.45)

schutt2 posts the small blind of $0.25

ll yoink ll posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to LastChance2play [9d Ad]

VirusO folds

LastChance2play raises to $1.75

luckydubs27 calls $1.75

schutt2 folds

ll yoink ll calls $1.25

*** FLOP *** [As 9s 3d]

ll yoink ll checks

LastChance2play bets $4.50

luckydubs27 calls $4.50

InsomniacSloth stands up

ll yoink ll raises to $21

LastChance2play raises to $48.25, and is all in

Worx1 sits down

luckydubs27 folds

ll yoink ll calls $26.70, and is all in

LastChance2play shows [9d Ad]

ll yoink ll shows [9h 9c]

Worx1 adds $30

Uncalled bet of $0.55 returned to LastChance2play

*** TURN *** [As 9s 3d] [7s]

*** RIVER *** [As 9s 3d 7s] [Qh]

LastChance2play shows two pair, Aces and Nines

ll yoink ll shows three of a kind, Nines

ll yoink ll wins the pot ($102.40) with three of a kind, Nines

 

----

 

Vissa händer är inte så svåra att spela..

 

Seat 1: PhilMarlow ($60.05)

Seat 2: 01BMF ($19.35)

Seat 3: Jaws2u ($56.85)

Seat 4: wigdahlr ($51)

Seat 5: LastChance2play ($51.15)

Seat 6: Rudy Doo ($24.15)

01BMF posts the small blind of $0.25

Jaws2u posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to LastChance2play [Ad Kd]

wigdahlr raises to $1.75

LastChance2play calls $1.75

Rudy Doo folds

PhilMarlow folds

01BMF: oops

01BMF folds

Jaws2u calls $1.25

*** FLOP *** [9d 4d 6h]

Jaws2u checks

wigdahlr bets $5.50

LastChance2play calls $5.50

Jaws2u folds

*** TURN *** [9d 4d 6h] [6d]

wigdahlr bets $43.75, and is all in

LastChance2play calls $43.75

wigdahlr shows [As Jc]

LastChance2play shows [Ad Kd]

*** RIVER *** [9d 4d 6h 6d] [Js]

wigdahlr shows two pair, Jacks and Sixes

LastChance2play shows a flush, Ace high

LastChance2play wins the pot ($101) with a flush, Ace high

 

----

 

De va allt från FTP..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smygstarten på Crypto började bra! Spelarna va sjukt dåliga och hade bra koll på spelet. 2hålpipor och en all in pre flopp med en flipp mot världens maniac senare e jag lite över 3inköp back.

 

Inga fler inkägg om de inte vänder. 3såna här dag till så e de gulning sen tyvärr.

 

Massgrinden i mars ser ut att skita sej värre än jag trodde.

 

 

Hoppas ni har mer klonk än mej!

 

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Lång paus i dagboken.. E på ipoker nu, går riktigt tungt men sliter på. Bara jag hittar lite flyt så ska de inte behöva dröja innan de är nl100 igen.

 

Bestämt mig för att jobba en hel del i sommar för att kunna bygga upp rullen och slippa ta ut lika mycket från den varje månad.

 

Försöker även spela så mycke som möjligt innan dess..

Försöka uppdatera varje dag här nu, iaf när det spelas! Skulle behöva spela rätt mycke mer de sista dagarna denna månad men resa till sthlm kommer förstöra rätt mycke.. Men borde blivit rätt mycke händer hitills iaf!

 

Målen är minst 10khänder/vecka och 350$. Inte speciellt mycke pengar men som det går just nu känns det bra att inte sätta så jätte höga mål!

 

 

Första sessionen idag avklarad, -10$. Liten paus och sen igång igen.. Inga speciella händer men kommer nog ngn senare!

 

 

 

Ngn som vet en bra bonus på iPoker så e alla tips välkomna!

 

Åker vi!

 

------

 

+ typ ett inköp andra sessionen, varit mat och sol paus nu. Dags för ngn timmes spel igen.. Dags att öka på pluset med iaf ngt inköp!

 

-- Sista sessionen idag klar, kunde blivit rätt mycke mer spel men ändå nöjd eftersom jag började rätt sent, solat och även tagit en kvick promenad i kvällssolen!

 

2757/10000Händer

110/350$

 

Rätt ok nystart på dagboken.. Kommer en hand också om jag lyckas hitta den!

 

Känns alltid bra när man hittar riktiga fiskar som tycker om att ge bort pengar.. Spelade rätt länge mot han och det här var rätt typiskt för att va honom.

 

Seat 1: adwfawfws ($30.70 in chips)

Seat 3: FudgeTown ($54.35 in chips) DEALER

Seat 5: Aruba42 ($55.90 in chips)

Seat 6: pokerman1204 ($28.10 in chips)

Seat 8: Vincetaz73 ($157.10 in chips)

Seat 10: Idolmackan ($47.22 in chips)

Aruba42: Post SB $0.25

pokerman1204: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to FudgeTown [HJ CA]

Vincetaz73: Raise $1.50

Idolmackan: Fold

adwfawfws: Fold

FudgeTown: Call $1.50

Aruba42: Call $1.25

pokerman1204: Fold

*** FLOP *** [sJ CK S7]

Aruba42: Check

Vincetaz73: Bet $5.00

FudgeTown: Call $5.00

Aruba42: Call $5.00

*** TURN *** [H10]

Aruba42: Check

Vincetaz73: Check

FudgeTown: Check

*** RIVER *** [HQ]

Aruba42: Check

Vincetaz73: Bet $15.00

FudgeTown: Raise $47.85

Aruba42: Fold

Vincetaz73: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $80.35 Rake $2.50

FudgeTown: wins $80.35

 

 

Natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första sessionen avklarad.. 618händer och 10+. Gick inge vidare.. Många händer som inte höll upp, men ska bli bättre efter pausen!

 

Meningen att de ska bli sthlm imorn, kanske ordnat skjuts men e tveksamt. En tågbiljett går på 600-1000kr, skapligt skämt!

 

2händer från sessionen..

 

--

Vet att jag måste höja mer på turn, grymt dåligt spel, men måste fold på river?

 

Seat 1: bering20 ($41.15 in chips) DEALER

Seat 3: CatEatsFish ($49.50 in chips)

Seat 5: Yooojimbo ($51.15 in chips)

Seat 6: Krajan ($47.20 in chips)

Seat 8: steviedwex ($51.15 in chips)

Seat 10: FudgeTown ($85.42 in chips)

CatEatsFish: Post SB $0.25

Yooojimbo: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to FudgeTown 4 of Hearts4 of Spades

Krajan: Raise $2.00

steviedwex: Fold

FudgeTown: Call $2.00

bering20: Call $2.00

CatEatsFish: Fold

Yooojimbo: Call $1.50

*** FLOP *** Queen of Spades3 of Spades6 of Clubs

Yooojimbo: Check

Krajan: Check

FudgeTown: Check

bering20: Check

*** TURN *** 4 of Clubs

Yooojimbo: Bet $6.00

Krajan: Call $6.00

FudgeTown: Raise $16.00

bering20: Fold

Yooojimbo: Call $10.00

Krajan: Fold

*** RIVER *** 7 of Clubs

Yooojimbo: Allin $33.15

FudgeTown: ?

 

----

 

göra här? Ingen speciell read..

Höja hårt på floppen? Vet att jag inte spelar speciellt aggro i många händer, men eftersom de går rätt kasst så spelar jag inte på topp, men försöker skärpa mig!

 

Seat 1: FudgeTown ($51.97 in chips)

Seat 3: heydirty ($24.00 in chips) DEALER

Seat 6: huntt ($50.75 in chips)

Seat 8: parimatch168527 ($43.20 in chips)

Seat 10: Lepshi ($53.13 in chips)

huntt: Post SB $0.25

parimatch168527: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to FudgeTown Ace of Spades9 of Spades

Dealt to parimatch168527 8 of Clubs5 of Clubs

Lepshi: Fold

FudgeTown: Raise $2.00

heydirty: Fold

huntt: Fold

parimatch168527: Call $1.50

*** FLOP *** 2 of Clubs6 of Clubs9 of Diamonds

parimatch168527: Check

FudgeTown: Bet $3.00

parimatch168527: Raise $6.00

FudgeTown: Call $3.00

*** TURN *** Ace of Clubs

parimatch168527: Bet $8.00

FudgeTown: Call $8.00

*** RIVER *** 2 of Diamonds

parimatch168527: Bet $27.20

FudgeTown: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 viker jag nog, beror på hur tilten är :) Dock så borde din raise vara större än 2,5x hans bet, snarare minst 4x.

 

Hand 2 Miniraise brukar ju skrika drag tycker jag, synar nog också på floppen men det känns väl rätt kört på turn antar jag. Syn där funkar väl, men pushen på river slår du inte någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 viker jag nog, beror på hur tilten är :) Dock så borde din raise vara större än 2,5x hans bet, snarare minst 4x.

 

Hand 2 Miniraise brukar ju skrika drag tycker jag, synar nog också på floppen men det känns väl rätt kört på turn antar jag. Syn där funkar väl, men pushen på river slår du inte någonstans.

 

 

Jo raisen va inge vidare, kände de direkt jag tryckte på knappen men hamnade i tidsnöd.. Men e ngt jag ska bättra mig på!

 

Han 2 ser jag också som rätt klar fold på river.. Synd man tiltar lite ibland och synar=)

 

 

Följer din och DaPines db rätt mycke.. Najs att du klättrat så sen senast! grymt imponerad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: kheeee ($91.30 in chips)

Seat 3: maggen04 ($17.25 in chips)

Seat 5: Fopecas ($14.98 in chips)

Seat 6: FudgeTown ($108.00 in chips) DEALER

Seat 10: svanaas ($42.31 in chips)

svanaas: Post SB $0.25

kheeee: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to FudgeTown 10 of Spades10 of Diamonds

Dealt to maggen04 3 of Clubs4 of Clubs

maggen04: Call $0.50

Fopecas: Fold

FudgeTown: Raise $2.00

svanaas: Fold

kheeee: Fold

maggen04: Call $1.50

*** FLOP *** 9 of ClubsQueen of Clubs6 of Hearts

maggen04: Check

FudgeTown: Check

*** TURN *** 10 of Hearts

maggen04: Check

FudgeTown: Bet $3.00

maggen04: Call $3.00

*** RIVER *** 2 of Clubs

maggen04: Allin $12.25

FudgeTown: ?

 

 

Andra sessionen avklarad efter massa strul, telefonen har gått varm och behövt springa massa ärenden, men 784 nya händer och 47+ på denna. Nätet laggar(som vanligt) så e på halvtilt, en promenad till Ica för att stilla hungern innan de blir en lite längre session, förhoppningsvis!

 

Måste ta reda på om jag har skjuts till Sthlm imorn med, dags att boka tåg annars! Nej.. Update later..!

 

--

 

Ingen skjuts till sthlm, tåget avgår 1117 imorn. Inte packat än men fixar de imorn bitti.. E antaglingen inte så länge så behövs inte så mycke. Tänkte försöka lira på tåget mellan gbg-sthlm imorn, får hoppas de finns strömuttag..

 

848händer sista sessionen, kändes som det stod still för det mesta. Fick ganska dålig action, men nöjd med mitt spel. Lite mycke slask ibland, så ska slipa lite på det..

 

Idag:

2250 Händer

+144$

 

Vecka:

5007/10000Händer

254/350$

 

 

På fredag smäller de.. Linkin Park, live i globen.. Jääää!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framme i Sthlm.. Hunnit med att klippa mig och köpa CL finalen till datorn, självklart finns inte tv6 hos syster!

 

Blev lir på tåget hit.. Laggade mycke mer än vad jag trott, så spelade på halvtilt hela resan. Men en pott i slutet räddade sessionen och slutade på typ +-0. Blir att vänta in fotbollen och efter de försöka spela lite när resten av folket lagt sig. Hoppas på bra väder imorn så man kan tillbringa dagen i en solstol med lite bra musik!

 

Update later..

 

--

 

Inte en hand har gått min väg och 3outarna har haglat tätt medan mina monster drag inte e i närheten av att träffa.. Back 2inköp, spela en stund till innan sängen. E på tilt nu så blir många bord och tight sista stunden.. Vinner tillbaka de där inköpen och de jag torskar nu i slutet imorn!

 

Uppdaterar även då..

 

--

 

Kan lika gärna skriva hur skiten gick direkt så slipper jag det imorn. Varit en riktig pissdag där ingenting gått min väg.. Men kommer ju så ibland tyvärr, plusade ju 2dar irad innan iaf! Tiltade på slutet men händerna jag ställde med var ändå 60-40 till mig, men hjälpte inte.

 

Idag:

1849 Händer

-117$

 

Vecka:

6856/10000Händer

137/350$

 

Målet i dollar/vecka kanske inte va för lågt, utan tvärtom..

Så trött på att de aldrig kan få flyta några dagar. Tvivlar så sjukt mycke på mig själv när det alltid blir så här efter ngn + dag. Spelar bra och e favorit i de flesta potterna men händerna håller inte upp helt enkelt. Överpar mot tptk har jag torskat 6ggr idag.. I förrgår var de 3kk vs aa all in pre, en aa vs kk, den blev de torsk.. Men nya tag imorn! Tror ändå det finns lite klonk i det här huset, måste bara hitta de! Försöka sova lite nu..

Gått sjukt kasst idag men 2inköp e inte så farligt.. De fixar jag lätt imorn!

 

Night..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sov ut ordentligt idag, proemenad med hunden och stabil frulle innan jag satte mej för ca 30min sen.. 3st 3outare och en set vs rr färgdrag e jag 3inköp back.. Vet inte vad jag ska ta mig till när inga händer kan stå! Så sjukt jobbigt för självförtroendet..

 

vad krävs det mer än att va favorit varje gång degen åker in!?

Kom igen nu ipoker, nu släpper vi lite på spärrarna och rushar uppåt resten av dagen!

 

--

 

Våldtagen var ordet.. Runt 1500 händer hitills. -6inköp på 2dagar. Går snabbt neråt nu, får se om de går att vända..

 

Blev en rätt lång session nu. Inte en aning om hur de gått.. Inte vågat kolla saldo på flera timmar! Ska göra de så fort jag kollat hur många händer det blev.. 1866 händer blev det sista sessionen. Blev lite längre än tänkt, varje gång jag skulle sluta fanns det ngn jätte fisk kvar på ngt av borden. Men tjänade in lite på det iaf. Händer kommer på typ söndag..

 

Idag:

3366 Händer

+50$

 

Vecka:

10222/10000Händer

187/350$

 

Klarade av handmålet iaf.. Men alla dollars uteblev, men gått sjukt kasst, förlorat helt sjuka händer gång på gång i 48timmar.. Så + idag är jag grymt stolt över!

 

Imorn blir de inge lir, Humlegården som det ser ut nu och ladda inför konserten! 1930 går förbandet på.. Shit vilke tryck de kommer bli! Lördag är det grilla med syster+familj och efter de lite galaj med polare från förr..

 

Natt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inge lir idag.. Rätt slö efter gårdagen! Konsterten va sjukt bra.. Bättre än jag kunde hoppats på! Förhänget blev det inte så mycke med.. Det var regn i luften men slapp de.. Tiden gick mest åt att samla ihop allt folk, för att tappa bort de när man väl va innanför dörrarna..

 

Leave out all the rest va bland de bättre jag hört live..

Efter va de samling på krogen utanför, några vidare hemåt medan vi tappra tog oss mot söder för att fortsätta kvällen. Mötte upp gammalt folk från förr innan det bar av mot Mörby där kvällen avslutades i säng med 2brudar=) Synd att de va större risk att jag ska vinna WSOP än att få till det med ngn bara..

 

Men riktigt kul kväll..

 

Spenderat dagen åt att vara barnvakt åt en bebis, nu e de grilla som står på schemat. Ikväll är det ut med barndomspolare som gäller.. Lir imorn skulle jag tro!

 

Biljett till DIF - AIK beställd nu också.. Tryck! Dags att äntligen få spelet att stämma DIF!?

 

Later

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit en lugn dag idag.. Hemma runt 4-5tiden inatt efter att ha varit ute med massa gamla polare, alltid trevligt att se gamla kända ansikten!

Blivit 2sessioner idag, den första slutade -2inköp, men iaf 1636händer. Helt ok för att vara en bakis söndag! Lite mer spel efter denna paus innan det är sängen. Mycke att styra upp inför derbyt imorn!

 

Får hoppas det är riktigt bra väder imorn så man kan få lite färg också.

 

Tog tillbaka inköpen nu och ligger 25+, så en likadan sista session så vi får upp självförtroendet lite inför nya veckan imorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

389 händer och -80. Tiltar ur riktigt ordentligt snart! Helt sjukt att de aldrig kan släppa.. Hållt på i månader med utdragning på utdragning!!!

 

Seat 1: Janiem11 ($12.34 in chips)

Seat 3: angelsblink ($41.95 in chips)

Seat 5: FudgeTown ($49.00 in chips) DEALER

Seat 6: Henkebb ($17.45 in chips)

Seat 8: jonassolo ($37.15 in chips)

Seat 10: biz1 ($20.53 in chips)

Henkebb: Post SB $0.25

jonassolo: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to angelsblink 10 of Diamonds10 of Spades

Dealt to FudgeTown King of ClubsKing of Diamonds

biz1: Raise $2.00

Janiem11: Fold

angelsblink: Call $2.00

FudgeTown: Raise $6.00

Henkebb: Fold

jonassolo: Fold

biz1: Call $4.00

angelsblink: Call $4.00

*** FLOP *** 6 of ClubsQueen of Clubs3 of Hearts

biz1: Check

angelsblink: Check

FudgeTown: Bet $14.00

biz1: Fold

angelsblink: Raise $35.95

FudgeTown: Call $21.95

*** TURN *** 9 of Spades

*** RIVER *** 10 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $87.65 Rake $3.00

angelsblink: wins $87.65

 

---

 

Så här ser de större potterna ut, när jag har tur och får splitta.

 

Seat 1: FudgeTown ($70.54 in chips)

Seat 3: lanfeust79 ($53.95 in chips)

Seat 5: fatnsticmiko ($16.90 in chips)

Seat 6: djemilio ($9.75 in chips)

Seat 8: Malter74 ($48.30 in chips)

Seat 10: Indiana2007 ($22.45 in chips) DEALER

FudgeTown: Post SB $0.25

lanfeust79: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to FudgeTown Ace of Diamonds7 of Hearts

Dealt to lanfeust79 10 of Clubs7 of Clubs

fatnsticmiko: Call $0.50

djemilio: Call $0.50

Malter74: Fold

Indiana2007: Call $0.50

FudgeTown: Call $0.25

lanfeust79: Check

*** FLOP *** 7 of Diamonds7 of SpadesKing of Spades

FudgeTown: Bet $2.00

lanfeust79: Call $2.00

fatnsticmiko: Call $2.00

djemilio: Fold

Indiana2007: Fold

*** TURN *** 2 of Diamonds

FudgeTown: Bet $6.00

lanfeust79: Raise $12.00

fatnsticmiko: Fold

FudgeTown: Raise $24.00

lanfeust79: Allin $39.45

FudgeTown: Call $21.45

*** RIVER *** 2 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $108.40 Rake $3.00

FudgeTown: wins $54.20

lanfeust79: wins $54.20

.

 

Nu blir de duschen, in mot city och få i sig lite bira för att få tankarna på annat! Ska tydligen bli enormt tryck runt Vasaparken ikväll innan det är avfärd mot Solna.. Börjar kännas att de närmar sig match!

 

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...