kausti Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Noll read (som vanligt) då jag spelar 8 bord samtidigt. Vad gör ni här? Game # 508915728 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Rundvik" Game ended 2007-02-01 21:01:17 GMT+01:00 Players: kaustii (EUR 20,57 in seat 1) Saletius (EUR 55,15 in seat 2) putteerdem (EUR 16,04 in seat 4) _Dad_ (EUR 9,10 in seat 5) astraldoor (EUR 40,76 in seat 6) Dealer: _Dad_ Small Blind: astraldoor (0,10) Big Blind: kaustii (0,20) kaustii was dealt: - Saletius Fold putteerdem Call (0,20) _Dad_ Call (0,20) astraldoor Fold kaustii Check Flop - - kaustii Check putteerdem Check _Dad_ Check Turn - - - kaustii Bet (0,60) putteerdem Call (0,60) _Dad_ Fold River - - - - kaustii Bet (1,50) putteerdem Raise (8,50) kaustii ??? All in eller call (eller fold )? Citera
kfluffie Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Skulle fi Limpa med KQ här? Jag ställer nog ganska easy på denna nivå. Han har nog Set, tvåpar, A3o tillräckligt ofta för att gå pluss ändå ... Mvh, KF! Citera
Tiggr Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Betta flop betta turn betta river Citera
mgps Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 betta floppen. visst kan han ha KQ, de är ju passiva på den nivån och limpar det mesta. men det kan vara ett sketet tvåpar med med J7soooted. fold finns inte. frågan är om fi kan lägga ett 2par om du går allin? isåfall lutar det ju åt syn men antagligen kan han ej det. svårt att säga om syn eller ställ är rätt. han höjer rätt kratigt på river och när passiva spelare gör det brukar dte ju vara nötförsäljning på gång. Citera
kausti Postad 1 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2007 Betta flop betta turn betta river Meningen var att jag skulle ställa mot en raise på floppen. Nu kom dock ingen sån, så det blev till att betta turn Citera
Fido Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Galet... men jätteöverbet på lågnivå brukar vara = nötter. Citera
Tiggr Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Meningen var att jag skulle ställa mot en raise på floppen. Nu kom dock ingen sån, så det blev till att betta turn Ställa med $20 mot ett bet på $0.7 (pot $1.4)? Känns som du får in mest värde genom att beta flop Citera
kausti Postad 1 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2007 Ställa med $20 mot ett bet på $0.7 (pot $1.4)?Känns som du får in mest värde genom att beta flop Har en tendens att överbetta mina floppar, jag vet. Nåt jag försöker dra ner på Såhär slutar handen iaf: kaustii Call (7,00) putteerdem shows: 7c - 7d (three of a kind, sevens) kaustii shows: 9h - 8h (a straight, jack high) kaustii wins: EUR 18,00 (with a straight, jack high) Rake: EUR 0,90 Nu i efterhand funderar jag på varför jag inte ställde, men är man NL20-spelare så är man Citera
mgps Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 Meningen var att jag skulle ställa mot en raise på floppen. Nu kom dock ingen sån, så det blev till att betta turn alltså ställa in 20(10dollalar eff stackar) i en liten pott där är ju bara dumt, du får syn när han har 2par/set och han foldar allt annat(antagligen iaf). Citera
mgps Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 Har en tendens att överbetta mina floppar, jag vet. Nåt jag försöker dra ner på Såhär slutar handen iaf: kaustii Call (7,00) putteerdem shows: 7c - 7d (three of a kind, sevens) kaustii shows: 9h - 8h (a straight, jack high) kaustii wins: EUR 18,00 (with a straight, jack high) Rake: EUR 0,90 Nu i efterhand funderar jag på varför jag inte ställde, men är man NL20-spelare så är man haha så gött att slowspelsidioten fick vad han förtjänade. Citera
cluelessrookie Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 Ja, det kanske var ett mindre bra sätt att spela sitt set... Såg dessutom att FI limpade sitt pocket-par. Cluelessrookie haha så gött att slowspelsidioten fick vad han förtjänade. Citera
Recommended Posts